REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Šiandien apie pusę vienuolikos ryto Šiaulių oro erdvėje įvyko Lietuvoje precedentų neturintis įvykis – susidūrė Lietuvos ir NATO koviniai orlaiviai. Po šio incidento  Lietuvos karinių oro pajėgų lengvasis atakos naikintuvas „L–39 Albatros“ nukrito šalia Rėkyvos ežero. Prancūzų valdomas Mirage– 2000 nusileido savo eiga, bet patyrė stabilizatoriaus pažeidimus.

REKLAMA
REKLAMA

17:50 val. Dėl per pratybas įvykusio nelaimingo atsitikimo – Lietuvos karinių oro pajėgų lengvojo lėktuvo bei NATO naikintuvo susidūrimo Karo policijos Klaipėdos įguloje pradėtas ikiteisminis tyrimas.

REKLAMA

Tyrimui vadovauja Klaipėdos miesto apylinkės prokuratūra.

-------------------------------------------------------------------------------

Prieš pratybas buvo atlikti visi reikalingi techniniai ir medicininiai patikrinimai. Techniškai tvarkingas Lietuvos lėktuvas su NATO naikintuvu susidūrė planinių pratybų metu, kai oro erdvėje buvo ir kitų lėktuvų.

Įvykio detalės yra tikslinamos. Pagal krašto apsaugos ministrės įsakymą yra sudaryta komisija, kuri atliks tarnybinį tyrimą.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos kariuomenės vado Arvydo Pociaus teigimu, sudužęs naikintuvas „L–39 Albatros“ buvo vienas iš dviejų naikintuvų, kuriuos turi Lietuva.

„Šių lėktuvų mes turėjome ir daugiau, bet eskploatuojami ir techniškai tvarkingi buvo tik du. Jie buvo naudojami ne tik mokomiesiems tikslams, bet ir kitokioms užduotims vykdyti“, – dėstė kariuomenės vadas.

Alvydas Pocius (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Alvydas Pocius (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

[papildyta 16:47] Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas istorikas Arvydas Anušauskas naujienų portalui Balsas.lt teigė, kad šioje situacijoje neįžvelgia jokio pavojaus Lietuvos nacionaliniam saugumui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Technogeninės katastrofos vyksta, Lietuva nėra išimtis. Nematau jokių pavojų, tik Lietuva turės vienu lėktuvu, kuris buvo naudojamas mokymams, mažiau“.

Taip pat jis pridūrė: „Niekas nėra apsaugotas nuo tokių įvykių, žiūriu į tai, kaip į tragišką incidentą, o pavojaus tikrai nėra“.

Paklaustas, ar po incidento gali būti svarstomas klausimas dėl naujo naikintuvo įsigijimo, A. Anušauskas paaiškino, kad Seimas, savo ruožtu, žiūrės į ši klausimą, kiek jis bus pagrįstas iš biudžeto pusės, tačiau kol kas toks klausimas nekeliamas.

REKLAMA

vrš. Justino Dido/KAM nuotr. / Lengvasis atakos lėktuvais L-39ZA „Albatros“ (nuotr. Gamintojo)vrš. Justino Dido/KAM nuotr. / Lengvasis atakos lėktuvais L-39ZA „Albatros“ (nuotr. Gamintojo)

Spaudos konferencijos metu A. Pocius vangiai atsakinėjo į žurnalistų klausimus. Paklaustas, kiek kainuoja vienas toks kovinis lėktuvas, generolas bandė išsisukti: „Kadangi lėktuvai buvo įsigyti prieš keletą metų, jų kaina buvo vienokia, metams bėgant ir juos eksploatuojant lėktuvų kaina keičiasi, todėl šiandien tiksliai įvardinti kainos negaliu“.

Tą patį klausimą uždavus antrą kartą, A. Pocius pabrėžė: „Tai nebuvo labai senas lėktuvas, bet eksploatacijai tinkamas, lėktuvas buvo mokomasis, o klausimas nesusijęs su incidentu“.

REKLAMA

Kariuomenės vadas taip pat nesiėmė komentuoti, ar dėl incidento kaltas techninis, ar žmogiškasis faktorius.

Naikintuvas Mirage-2000 (nuotr. SCANPIX)Naikintuvas Mirage-2000 (nuotr. SCANPIX)

„Bus apklausti pilotai, atidarius juodąsias dėžes bus klausomi pokalbiai, čia tyrimo procedūra ir tai yra komisijos pirmininko kompetencija pateikti išvadas ir komentarus“.

A. Pociaus nuomone, svarbiausia, kad pilotai nenukentėjo ir sėkmingai katapultavosi. „Tai pakankamai patyrę pilotai, po medikų apžiūros jų būklė stabili, todėl jie grįžo į tarnybos vietą“.

Kol kas A. Pocius vengė komentuoti, ar Lietuvai teks atlyginti Prancūzijai žalą dėl avariją patyrusio Mirage–2000:  „Viskas bus aišku po tarnybinio tyrimo nustačius kaltę“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu daugiau kaip 2800 L-39 naudojami daugiau kaip 30 pasaulio šalių karinėse oro pajėgose.

Jų panaudojimo paskirtis būna trejopa: kaip mokomųjų lėktuvų pagrindiniam ir kvalifikacijos kėlimo mokymui (tai populiariausias reaktyvinis mokomasis lėktuvas pasaulyje), kaip lengvųjų atakos lėktuvų, taip pat kaip privačių pramoginių ar sportinių lėktuvų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų