REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinės naftos kompanijos rengia reklamines akcijas, įspėdamos pasaulį, kad planetoje baigiasi nafta, ir prašydamos visuomenę padėti pramonei surasti išeitį iš susidariusios padėties. O gal jos tenori palaikymo plečiant naujas naftos gavybos vietas? Apie tai rašo laikraštis „The Financial Times“.

REKLAMA
REKLAMA

Daugelis penkių stambiausių pasaulio energetikos kompanijų vadovų dažniausiai teigia, kad naftos gavyba gyvybingumą išsaugo tuomet, kai naftos kainos yra ties 20 JAV dolerių už barelį riba (rugpjūčio 8 d. JAV pasiektas naftos kainos visų laikų rekordas - 62,67 JAV dolerio –red.) Tačiau pastarojo meto jų pareiškimai, taip pat ir kai kurie šių kompanijų statistiniai rodikliai byloja visai ką kita.

REKLAMA

Didžiausia pasaulyje energijos išteklių kompanija „ExxonMobil“ neseniai paskelbė pareiškimą: „Pasauliui gresia didžiulės energetikos problemos. Lengvų atsakymų į klausimus nebus“. Ir kitų kompanijų statistika patvirtina tokias nuotaikas. Dokumente „Žvilgsnis į energiją: 2030 m. perspektyvos“ („Outlook for Energy: A 2030 View“) Teksaso kompanija „Irving“ pranašauja, kad naftos gavyba ne OPEC šalyse savo galimybių ribas pasieks jau po penkerių metų.

REKLAMA
REKLAMA

Antroji pagal dydį JAV energetinės žaliavos kompanija „Chevron“ skelbia panašią nuomonę, kartu žengdama dar toliau. „Aišku viena. Lengvos naftos epocha baigėsi. Mes kviečiame mokslininkus, švietimo darbuotojus, valstybės veikėjus, aplinkosaugos specialistus, pramonės kompanijas ir kiekvieną iš jūsų dalyvauti kuriant naują energetikos epochą. Nieko neveikti negalima“. Tai viena iš naujausių šios kompanijos reklaminių akcijų. Kompanija netgi sukūrė savo tinklapį www.willyoujoinus.com, įspėdama apie vis augančią naftos paklausą, pasaulinės naftos gavybos vietų mažėjimą ir siūlydama imtis šios problemos aptarimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienas aukšto rango naftos kompanijos vadovas, nedalyvaujantis panašiose informacinėse akcijose, pareiškė manąs, jog jo kolegos mėgina įgyti tam tikrą paramą, kad galėtų pradėti brangesnės ir nešvaresnės naftos gavybą. Kitas vadovas pareiškė, kad tokie veiksmai gali sukelti užuojautą kompanijoms, kurios patiria sunkumų didindamos gamybos apimtis ir žvalgydamos naujas radimvietes.

Prancūzijos naftos kompanija „Total“ šią savaitę įsigijo vieną iš paskutinių plotų, esančių Kanados Atabaskos teritorijose. Ten - naftingi smėlynai, kur kompanijos gauna į degutą panašų bitumą. Jos naudoja gavybos būdus, kurie ir brangūs, ir kelia pavojų aplinkai.

REKLAMA

„Total“ ryšių su visuomene skyriaus vadovas Yves-Marie Dilibard’as, aiškindamas savo kompanijos veiksmų logiką, sakė: „Rytojaus energetiniai poreikiai reiškia naujų naftos ir dujų paieškos technologijų plėtrą - ieškoti vis giliau, vis atokesnėse teritorijose. Tai yra šiandieninio „Total“ darbo pagrindas“.

„Royal Dutch Shell“ ir BP, didžiausios Europos energetikos kompanijos, neseniai pačios pajuto tokio skverbimosi į naujas teritorijas sunkumus. Aplinkos apsaugos šalininkai privertė „Shell“ kitu maršrutu tiesti naftotiekį, kuris kėlė pavojų retai banginių rūšiai Rusijos Arktikoje. Savo ruožtu ?? kovojo dėl naftos gavybos platformos Meksikos įlankos gelmėse - jai sukėlė pavojų čia praūžęs uraganas „Dennis“.

REKLAMA

Savo reklamoje ?? giria naujus alternatyvius energijos šaltinius, o „ExxonMobil“, kuri negailestingai atsisakė nepelningų alternatyvų, kažkada pareiškė: „Norai neturėtų užgožti realistinio mąstymo“.

Tačiau atsakymai į susijaudinusių vartotojų klausimus dėl galimo naftos deficito naftos kompanijai nėra patys svarbiausi. Labiausia suinteresuoti yra kompanijos akcininkai, o jų dalis dėl tokių pareiškimų atsidūrė aklavietėje, kai praėjusią savaitę susirinkime pelno klausimais išgirdo visiškai kitokių žinių.

Vartotojai nėra svarbiausias rūpestis ir kur kas svarbesnei grupei - tokių šalių, kaip Saudo Arabija, nacionalinėms naftos kompanijoms. Svarbiausias karalystės prioritetas - gyventojų skaičiaus didėjimo ir režimo stabilumo problemos. Analitikai mano, kad dėl to, o taip pat ir dėl sunkumų ieškant naujų naftos gavybos vietų, ir mažėja naftos gavybos pajėgumai.

O tokios įvykių eigos jokia reklama nepakeisi.

„The Financial Times“, Didžioji Britanija, 2005 m. rugpjūčio 5 d.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų