REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tapti stiuardese buvo jos svajonė nuo mokyklos laikų. Klaipėdietė Erika Mockutė šiandien gali džiaugtis – jos svajonė išsipildė. Dabar mergina pasipuošusi stiuardesės uniforma, užsidėjusi nepriekaištingą makiažą bei tvarkingai susišukavusi plaukus lydi keleivius lėktuve nuo taško A į tašką B. Apie tai, kaip turi atrodyti stiuardesė, kaip tapti šios profesijos atstovu bei kaip atrodo darbo diena, papasakojo nesenai stiuardese tapusi Erika.

Tapti stiuardese buvo jos svajonė nuo mokyklos laikų. Klaipėdietė Erika Mockutė šiandien gali džiaugtis – jos svajonė išsipildė. Dabar mergina pasipuošusi stiuardesės uniforma, užsidėjusi nepriekaištingą makiažą bei tvarkingai susišukavusi plaukus lydi keleivius lėktuve nuo taško A į tašką B. Apie tai, kaip turi atrodyti stiuardesė, kaip tapti šios profesijos atstovu bei kaip atrodo darbo diena, papasakojo nesenai stiuardese tapusi Erika.

REKLAMA

„Manau, kaip ir daugelį dirbančių šį darbą, mane sužavėjo kelionės ir kitų kultūrų pažinimas. Kita priežastis – žmonės. Jau nuo labai jaunų dienų dirbu aptarnavimo sferoje, sukiojuosi tarp žmonių ir nuolat būdama tarp jų jaučiuosi geriausiai.

Šiuo atveju dirbant tokį darbą galiu ir pakeliauti, ir bendrauti bei pažinti. Taip pat mane visada žavėjo stiuardesių uniformos. Tai gali nuskambėti juokingai, tačiau jos visada atrodo tokios pasitempusios, gražios. Taip atrodyti norėjau ir aš“, – šypsosi Erika.

REKLAMA
REKLAMA

Norint tapti stiuardese – turi atitikti reikalavimus

Sklando kalbos, kad norint tapti stiuardese, mergina turi atitikti tam tikrus reikalavimus. Tai priklauso nuo kompanijos, kiekviena kompanija turi savo reikalavimus. Erika neslepia, jos kompanijoje reikalavimai nėra dideli ar labai ribojantys, tačiau tam tikri standartai yra.

REKLAMA

„Ūgis – tai svarbu dirbant šį darbą bet kokioje kompanijoje. Plaukai turi būti natūralių spalvų. Manikiūro taip pat negalime darytis kokio norime, turime keletą pasirinkimo variantų, kaip turėtų atrodyti mūsų nagai. Jis turi būti tvarkingas, neiššaukiantis. Auskarų negalima turėti jokiose matomose vietose – tik po vieną ausyse.

Na, o  svarbiausias aspektas man asmeniškai yra tatuiruotės. Kadangi aš jų turiu nemažai, man tai kišo koją norint įsidarbinti aviacijoje. Ši kompanija tatuiruočių nedraudžia, dėl to esu be galo laiminga, kad galiu išlikti savimi ir neprivalau nieko slėpti“, – apie tai, kaip turi atrodyti stiuardesė, papasakojo mergina.

REKLAMA
REKLAMA

Mokymai „BAA Training“ akademijoje

Jei sužinojus išvaizdos reikalavimus, vis dar stiuardesės darbas lieka patrauklus ir geidžiamas, kitas labai svarbus dalykas yra nuo ko pradėti? Kaip tapti šios profesijos atstovu?

Šio kelio pradžia prasideda nuo medicininės patikros. „Norint pradėti mokymus turi praeiti labai ilgą medicininę patikrą, kurioje yra tikrinama viskas nuo galvos iki kojų. Kad gautum medicinos sertifikatą turi turėti nepriekaištingą fizinę būklę.

Po medicininės patikros seka mokymai „BAA Training“ akademijoje Vilniuje. Mokymai trunka apie 2 savaites. Juos praeiti yra privaloma norint gauti sertifikatą licencijai. Sėkmingai baigus mokymus gauni licenciją ir tada jau galima pradėti mokymus kompanijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įprastai kiekviena kompanija organizuoja privalomus mokymus prieš pradedant dirbti, nes visos procedūros yra panašios, tačiau tuo pačiu ir skiriasi. Jas privaloma išmokti teisingai, pagal kompanijos reikalavimus. Praėjus tai, belieka susikrauti lagaminą ir laukti savo pirmojo išvykimo“, – ilgą kelią iki išsvajotos profesijos atskleidė Erika.

Mokymų kaina nėra labai maža. Tam, kad taptum stiuardese, gali tekti pakloti apie 2000 eurų: „Mokymai „BAA Training“ akademijoje man kainavo 1200 eurų (bet žinau, kad jų kainų lygis yra nuo 1000 iki 2000 eurų, priklausomai nuo lokacijos ir sezoniškumo), o medicininė patikra kainavo apie 350 eurų. Bendrai viską sudėjus gali gautis apie 2000 eurų. Kadangi mokymai vyksta Vilniuje, tai 4 savaites reikia turėti kur apsistoti, iš ko pragyventi.“

REKLAMA

Prieš skrydį – teorinių žinių patikra

Sėkmingai praėjus mokymus, medicininę patikrą bei gavus licenciją, toliau laukia pirmoji darbo diena. Erika teigia, kad pasiruošimas darbo dienai vyksta gan įprastai, lyg ruošiantis į bet kokį kitą darbą: išlyginta uniforma, sukrautas rankinis lagaminas su būtiniausiais daiktais bei paruošti dokumentai.

„Atsikeliame ryte, pasiruošiame ir vykstame į oro uostą. Praeiname patikrą ir keliaujame į lėktuvą. Iš viešbučio išvykstame 2 valandas prieš skrydį, kad spėtume pilnai pasiruošti. Atėjus į lėktuvą vykstą įrangos patikrinimas: ar viskas vietoje, ar nieko netrūksta, pasižiūrime, kad viskas būtų tvarkinga ir paruošta skrydžiui. Patikrinus įrangą labai svarbu atlikti saugos patikrą lėktuve.

REKLAMA

Taip pat mes priimame gėrimus, maistą, karštą vandenį kavai bei arbatai. Pasiruošus lėktuvą, turime susirinkimus prieš kiekvieną skrydį su visa įgula. Aptariame oro sąlygas, skrydžio laiką, oro temperatūrą kitoje šalyje į kurią skrendame.

Taip pat vyksta teorinių žinių patikra. Nesu tikra, tačiau kiek žinau, taip vyksta visose kompanijose. Gauname įvairių teorinių klausimų iš procedūrų, kurias turime žinoti. Taip pat medicininiai klausimai“, – savo darbo dieną pristatė mergina ir pridūrė, kad stiuardesės visada privalo viską mokėti ir būti tinkamai pasiruošę.

Vienintelis minusas – greitai sausėjanti oda

Stiuardesių darbo grafikas yra įvairus. Erika pasakoja, kad jie 20 dienų praleidžia komandiruotėje, o 10 dienų Lietuvoje. „Kol būname komandiruotėje, grafikas dažnai skiriasi. Įprastai per dieną būna 2 arba 4 skrydžiai. Bendra darbo diena užtrunka apie 7 valandas, jau su pasiruošimu, nuvažiavimu į darbą, grįžimu į viešbutį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeigu skrydžiai yra keturi – darbo diena gali trukti panašiai apie 12 valandų. Tarp darbo dienų gauname taip pat papildomų laisvų dienų. Tada lieka laiko ir poilsiui, šalies pažinimui – jei norisi pakeliauti“ – šypsosi stiuardesė.

Paklausta, kokie šio darbo minusai, Erika atsako, kad per tokį trumpą laiką daug minusų įvardinti negalėtų. Jai šis darbas labai patinka, o kai mėgaujiesi tuo, ką darai – nepastebi negatyvių dalykų.

„Vienas galbūt iš pagrindinių minusų, man asmeniškai, būtų odos sausėjimas. Skraidant oda labai sausėja, todėl reikia tinkamai ją prižiūrėti, drėkinti.

Kiti kaip minusą galbūt įvardintų grafiką, nes jis nėra pastovus, negalime planuoti daug į priekį, tačiau tai yra įprasta tiems, kurie dirba šioje sferoje. Todėl manau, kad jei tai būtų didelis trukdis, vertėtų tokio darbo nesirinkti“, – pataria pašnekovė.

REKLAMA

Mergina neslepia, kad kiekviena darbo diena būna kažkuo išsiskirianti. Keleivių būna įvairiausių, tad kiekvienas skrydis būna kažkuo įdomus. „Mane vis kažkas nustebina, nors manau, kad dirbant tokį darbą ilgą laiką, smulkmenomis jau nebesistebi“, – šypsosi.

Atsakydama į klausimą apie tai, ar stiuardesės darbas pelningas, Erika atsako, kad jai šis darbas nėra apie pinigus: „Kas vienam daug, kitam yra mažai. Man šis darbas yra apie patirtį, išgyvenimus, savęs pažinimą. Atlygiu esu patenkinta, taip pat gyvenimo sąlygos yra labai geros, tad skųstis tikrai neturiu kuo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų