REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gražvyda Grigaitė, LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt

Vienam reklaminiam suvenyrui Lietuvos verslininkai išleidžia iki 10 litų, verslo dovanai – apie 50 litų, apžvelgdama verslo dovanų rinką sako bendrovės „RePresent“ vadovė Auksė Salemonaitė. „Tačiau įmonės, kurioms reikia tikrai gerų dovanų, kurios vertina kokybę, skiria ir šimtą, ir kelis, net tūkstantį litų dovanai“, – teigia ji.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak A. Salemonaitės, atsigaunant ekonomikai, dovanoms ir suvenyrams įmonės skiria vis daugiau lėšų. 2013 metais įmonių išlaidos verslo dovanoms padidėjo apie 5 proc. Prognozuojama, kad šiais metais šios išlaidos augs bent 10 proc.

REKLAMA

– Ką rodo verslo dovanų užsakymų augimas?

– Verslo dovanų užsakymų augimas rodo, kad atsigavimas po krizės labiausiai jaučiamas statybos, nekilnojamo turto sektoriuje ir logistikos paslaugas teikiančiose įmonėse.

Vertinant visą rinką, galima teigti, kad 2013 metais išlaidos suvenyrams bei verslo dovanoms padidėjo apie 5 proc., o šiais metais tikimės dar geresnių laikų. Planuojame, kad išlaidos verslo dovanoms augs mažiausiai 10 proc. Tačiau, nors ekonomika ir atsigauna, lietuviai vis dar labai jautriai reaguoja į kainas, todėl reikia labai gerai pasukti galvas, kaip įmonėms pasiūlyti gerą kainą ir kokybę.

REKLAMA
REKLAMA

Visų pirma verslo dovanos paskirtis yra reklama, o dovanos funkcionalumas lieka antroje vietoje. Užsakovai, norėdami išdalinti kuo daugiau dovanų, dažnai pasirenka didelį dovanų kiekį ir mažą kainą, o tai lemia ir dovanų kokybę.

– Kodėl reikalingos reprezentacinės dovanos?

– Visų pirma tai yra įmonės veidas. Užeikite į banką – kaip gražu matyti reklamines dovanas. Nesupraskite tiesiogiai, kad tai turi būti kažkokie daiktai. Dažnai klientai vertina neteisingai. Reklaminiai suvenyrai yra ir drabužiai, pavyzdžiui, kaklo skarelės, ženkliukai ar galvos aksesuarai. Visi šie dalykai su įmonės logotipu, prekės ženklu visada įvardija įmonę, išskiria ją iš kitų. Pirmiausia tai tarnauja įvaizdžio kūrimui. Kitas dalykas – visą laiką malonu gauti dovaną, kuri yra ne tik daiktas, bet ir primena apie įmonę, kai ant dovanos yra logotipas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

– Kiek Lietuvos verslininkai maždaug išleidžia vienai dovanai?

– Jei tai yra reklaminis suvenyras, jo kaina vidutiniškai – iki 10 litų. Jei kalbame apie verslo dovaną, jos kaina vidutiniškai – apie 50 litų. Tačiau įmonės, kurioms reikia tikrai gerų dovanų, kurios vertina kokybę, skiria ir šimtą, ir kelis, net tūkstantį litų dovanai. Tačiau vidurkis, sakyčiau, net kalbant apie tas prabangesnes dovanas, būtų apie 80–120 litų.

– Turbūt ta suma didesnė, kai įmonė turi ryšių su kitų šalių partneriais?

– Tikrai taip. Jei įmonė ieško dovanų užsienio partneriams, dažniausiai pageidaujama, kad dovana būtų kuo mažesnė, kompaktiškesnė. Pageidaujama, kad ji būtų vertinga, tačiau, kad ją būtų galima pasiimti kartu su savimi į kelionę.

REKLAMA

– Ar tai būna kažkas susiję su Lietuvos atributika?

– Nebūtinai. Dovanų su Lietuvos atributika dažniausiai prašo įvairios valstybinės institucijos. Įmonių atstovai, kurie skrenda į užsienį ir veža dovanas, dažniausiai vežasi lietuviškus šakočius ar midų, o dovanas renkasi universalesnes.

– Mes jau pripratę, kad verslo dovana dažniausia būna rašiklis.

– Rašiklis, kaip verslo dovana, turbūt išliks per amžius, nes rašiklis keliauja iš rankų į rankas, nešdamas žinią apie tą įmonę, jos logotipą. Šiais metais dalyvavome pagrindinėje verslo dovanų ir reklaminių suvenyrų parodoje Diuseldorfe. Galiu pasakyti, kad rašiklių ten buvo įvairių. Žinoma, jie ir klasikiniai, ir nauji, futuristiniai, įdomūs.

REKLAMA

Rašiklis ateityje nebus vien rašiklis. Jis privalės turėti touch funkciją, kai vienu galu rašai, o kitu gali liesti liečiamąjį ar plančetės ekraną. Tokia mūsų tradicinių rašiklių ateitis. O dabar populiarios verslo dovanos – USB, nešiojamos įkraunamos baterijos telefonams ar bet kokiems įrenginiams, turintiems USB jungtį. Dabar populiarėja dovanos, susijusios su nūdiena, kasdieniniu vartojimu.

– Koks mitas sklando – lietuviai dosnūs ar nelabai?

– Deja, tokio tyrimo nedarėme. Bet, remdamasi savo patirtimi ir lygindama su užsienio praktika, galiu pasakyti, kad lietuviai nėra ypač dosnūs. Tikimės, kad ateityje jie bus dosnesni.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų