REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kas nugriovė Kėdainių tiltą? Jau aiškėja pagrindinė versija, atsisuko kameras

Gyventojai pasakoja, kaip bijodavo važiuoti tiltu: jis drebėdavo

Kėdainiuose anksti rytą įgriuvo dalis tilto, eismas mieste paralyžiuotas. Įgriuvęs tiltas buvo vienas pagrindinių Kėdainių tiltų per Nevėžį, nes kitas tiltas uždarytas ir taisomas.  Gyventojai norintys patekti į darbus, mokyklas ar pas giminaičius turi daryti didelį ratą aplink miestą ir važiuoti per vienintelį likusį veikiantį tiltą per Nevėžį. 

Kėdainiuose anksti rytą įgriuvo dalis tilto, eismas mieste paralyžiuotas. Įgriuvęs tiltas buvo vienas pagrindinių Kėdainių tiltų per Nevėžį, nes kitas tiltas uždarytas ir taisomas.  Gyventojai norintys patekti į darbus, mokyklas ar pas giminaičius turi daryti didelį ratą aplink miestą ir važiuoti per vienintelį likusį veikiantį tiltą per Nevėžį. 

REKLAMA

Kėdainių miesto meras Valentinas Tamulis sako, kad bloga tilto būklė buvo senokai žinoma, dėl to buvo kreiptasi į automobilių kelių direkciją, bet miesto vadovai buvo raminami esą viskas yra gerai. Meras tikina, kad dar 2020 metais gruodžio mėnesį buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis tarp savivaldybės ir kelių direkcijos dėl visų tiltų mieste tvarkymo, taip pat ir dėl šito (nugriuvusio). 

„Iki 2022 metų pabaigos viskas turėjo būti baigta, tas tiltas turėjo būti sutvarkytas, jei žiūrint pagal sutartį. Mes laikas nuo laiko klausdavome, kaip ta sutartis vykdoma, nes judesio, kurio tikėjomės, – nebuvo. Praeitų metų sausio mėnesį buvo kreiptasi į kelių direkciją ir rugsėjo mėnesį taip pat. Sakėme, kad tilto būklė yra avarinė, kad gali atsitikti nelaimingas atsitikimas, mazgai tilto susidėvėję, betoninės konstrukcijos, armatūra taip pat.

REKLAMA
REKLAMA

Galiu pasakyti, kad jų atsakymas buvo toks: „atliko neeilinę apžiūrą, nustatė tilto būklę, pažeidimus ir parašė, kad pažeidimų apimtys vertinamos“.

REKLAMA

Tuo laiku, kol bus vykdoma statinio būklės stebėsena leido tuo tiltu važiuoti lengviesiems automobiliams, viešojo transporto priemonėms ir tiems automobiliams, kurie neviršija 20 tonų svorio. Buvo sustatyti ženklai, ribojantys automobilių svorį. Bet šiandien įvyko tai, kas įvyko“, – sakė Kėdainių meras. 

Pasak jo, kalbantis su kelių direkcijos vadovais šiandien aiškėja, kad prieš savaitę tas tiltas vėl buvo stebėtas, viskas buvo gerai.

„Bet yra ir tokių įtarimų, kuriuos dabar tikriname, ar išties galėjo per tiltą pravažiuoti krovininis automobilis, viršijantis leistiną svorį, tai galbūt turėjo įtakos, kad ta gelžbetoninė konstrukcija nukrito. Yra tokių kalbų, bet mes per vaizdo stebėjimo kameras stengiamės tai nustatyti, gal tai turėjo įtakos konstrukcijos kritimui. <...> Nukrito gelžbetoninė konstrukcija, kuri skyrė važiuojamąją dalį nuo pėsčiųjų. Dabar liko vienas tiltas, kitoje miesto pusėje, jis – pats naujausias iš trijų tiltų per Nevėžį, kurie yra Kėdainiuose (vienas jų remontuojamas, kitas – dalinai sugriuvęs ir uždarytas)“, – sakė V. Tamulis. 

REKLAMA
REKLAMA

Jis tikino, laukiantis informacijos iš kelių direkcijos, kokia yra situacija su pirkimo procedūromis, projektavimu, nes tas įgriuvęs tiltas pagal kelių direkcijos įsipareigojimus turėjo būti sutvarkytas praėjusių metų pabaigoje. 

Kėdainių rajono mero patarėja ryšiams su visuomene Vilija Mockuvienė sakė, tilto būklė jau kurį laiką kėlė nerimą. Ji taip pat tvirtino, kad sunku vienareikšmiškai pasakyti, kas kaltas dėl incidento.

„Sunku vienareikšmiškai pasakyti (...), tiltas – kelių direkcijos, savivaldybė kreipėsi ne kartą pabaksnodama pirštu, kad tiltas atrodo problematiškas“, – sakė ji.

Gyventojai įtarė, kad taip ir bus

Kalbinti Kėdainių gyventojai patvirtino, kad įgriuvęs tiltas jau senokai kėlė nerimą. Žmonės juo važiuoti bijojo, stengdavosi pervažiuoti jį greitai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Būdavo važiuoji ir tas tiltas dreba, buvo tikrai baisoka. Stengdavomės greitai pravažiuoti, buvo aišku, kad kažkas tokio nutiks. Uždarius tiltą prie Vilainių (šiuo metu remontuojamas tiltas per Nevėžį) pagrindinis automobilių srautas kliuvo šiam tiltui. O rytais važiuojant į darbus arba vakarais tai automobilių čia būdavo itin daug“, – pasakojo netoli griuvusio tilto gyvenanti Nijolė.

Pasak moters, pėsčiųjų dalyje (ta, kuri ir nugriuvo) einant būdavo skylės, įtrūkimai, matėsi vanduo. Ir taip buvo seniai, tiltas griuvo pamažu ir ilgai.

Kiti kalbinti kėdainiečiai taip pat nesistebi, kad šis tiltas ėmė ir įgriuvo, jo būklė, anot gyventojų, buvo apgailėtina. Žmonės bijo, kad vienintelis likęs tiltas per Nevėžį, kuris yra kitame miesto gale, taip pat gali ilgai neatlaikyti, nes ir jo būklė – neblizga, o dabar jis liks vieninteliu, kuriuo bus galima pasiekti kitą miesto pusę. 

REKLAMA

Apie tilto griuvimą informacija gauta 7.40 val, pranešta, kad jame atsivėrė skylė. „Nei žmonės, nei turtas nenukentėjo, šiuo metu eismas tiltu draudžiamas“, – BNS sakė policijos atstovė.

Lietuvos automobilių kelių direkcija pranešė, kad dėl infrastruktūros pažeidimo, uždaromas eismas rajoniniu keliu Nr. 1906 Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai nuo 44,37 iki 44,44 km (Kėdainių tiltas per Nevėžį). Policijos duomenimis, nei žmonės, nei turtas nenukentėjo.

Tiltas sugriuvo prieš pat atvykstant prezidentui Gitanui Nausėdai, antradienį su komanda jis dirbs Kėdainiuose.

Tiltas buvo vertintas prieš savaitę

Pasak kelių direkcijos išplatintos informacijos, šis tiltas buvo įvertintas kaip blogos būklės ir dėl šios priežasties jau kurį laiką buvo apribota leistina masė iki 20 tonų, taip pat nukreipiamosiomis gairėmis po 1,2 metro iš abiejų pusių susiaurinta važiuojamoji dalis. Tiltą buvo ruošiamasi tvarkyti. Praėjusių metų gruodžio mėn. pasirašyta sutartis dėl projektavimo. 

REKLAMA

Šio tilto stebėseną AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai vykdė nuolatos. Paskutinį kartą tiltas apžiūrėtas praėjusią savaitę.

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija aiškinasi įvykio priežastis, viena galimų versijų – tilto sija galėjo būti pažeista dėl juo važiavusio sunkiasvorio transporto, kurio masė viršijo nustatytą masės ribojimą. Kelių direkcija kreipėsi į Kėdainių rajono savivaldybę, policiją dėl bendradarbiavimo siekiant nustatyti įvykio aplinkybes. 

Anot kelių direkcijos visų valstybinės reikšmės kelių tinkle esančių tiltų ir viadukų apžiūra yra atliekama kasmet. Atliekant apžiūrą yra vertinama pakloto elementų būklė, perdangos ir atramų konstrukcijų būklė, bei prietilčių elementų būklė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kelio statiniai, kuriuose pastebėti blogos būklės požymiai, vertinami atskirai ir nedelsiant priimami sprendiniai  užtikrinantys saugų šių statinių eksploatavimą (taikomi eismo ribojimai (siaurinama važiuojamoji dalis, taikomi transporto priemonių svorio ribojimai) taip pat taikomi laikini konstrukciniai sprendiniai).

Šiuo metu vertinami ir yra sureitinguoti 1538 valstybinės reikšmės keliuose esantys kelio statiniai – tiltai, viadukai, estakados, tuneliai. Per 2022 m. sutvarkyta 41 tiltų ir viadukų esančių valstybinės reikšmės kelių tinkle. Jų sutvarkymui 2022 m. skirta apie 25 mln. eurų. 2023 m. planuojama sutvarkyti dar 27 vnt. Planuojama, kad iki 2035 m. šalyje neliks prastos būklės tiltų ir viadukų. 

REKLAMA

Skuodis: žinia išmušė iš vėžių

Susisiekimo ministras Marius Skuodis tikisi greitų atsakymų dėl nelaimės priežasčių ir pabrėžia, kad tiltams tvarkyti skiriamas prioritetinis finansavimas.

„Apžiūra buvo vykdoma prieš savaitę. Apribota, kokio svorio transporto priemonės galėjo judėt. Tiltas buvo apžiūrėtas ir nebuvo įžvelgta grėsmė. Vienas iš dalykų, kas galėjo nutikti – naktį pravažiuoti svorį viršijantį transporto priemonė. Kameros Kėdainiuose esančios tikrinamos, tikiuosi, atsakymai bus rasti“, – antradienį žurnalistams sakė M. Skuodis. 

Ministras teigė, kad žinia apie nelaimę Kėdainiuose jį „ryte išmušė iš vėžių“, nes šiuos tiltus buvo apžiūrėjęs anksčiau.

REKLAMA

„Kalbant apie Kėdainių tiltą konkretų, esu patikintas Kelių direkcijos vadovybės, kuri šiuo metu lankosi Kėdainiuose (su jais turėsiu popiet susitikimą), kad projektavimas vykdomas. Kalbėsiu su projektuotojais, kad kuo greičiau galėtume tvarkyti“, – kalbėjo ministras. 

Anot jo, Lietuvoje yra apie 70-80 prastos būklės tiltų ir jų vienu metu sutvarkyti neįmanoma. Pernai buvo sutvarkyta apie 40-50 tiltų bei viadukų, šiemet planuojama remontuoti dar tris dešimtis. 

Durnius ar šiaip su galva negerai? Nuo to sovietyno jau trys dešimtys metų prabėgo, jei jis taip nekokybiškai būtų buvęs pastatytas jau seniausiai būtų sugriuvęs. Bet ne sovietyno kaltė čia, o mūsų valdžių, kurios dėjusios skersą ant šito ir kitų objektų būklės ukrainai aukoja, narkotikus legalizuoja, lyčių keitimą ir pedalizmą įteisins.
Jonava žydi o Kėdainiai griūna!
Tamulio pareiga buvo paduoti į teismą Lietuvos kelių direkciją AB, dėl 2022m. gruodžio mėn. nebaigto statyti tilto Vilainiuose. Tamulio pareiga, yra dabar paduoti į teismą Lietuvos kelių direkciją AB, dėl aplaidumo nustatant Tilto g. esančio tilto būklę. Tamulio pareiga buvo paduoti į teismą tas tarnybas, kurios nevaržomai leido pažeisti 20t. ženklo galiojimo per tą tiltą KET taisykles.
Rokas Masiulis pradėjo, Marius Skuodis pratęsė, Anūkas pribaigs !
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų