REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo vieno prie kito – ne toks jau ir ilgas kelias, kaip daugeliui galėtų atrodyti. Tą parodė pastarąjį pusmetį šalyje vykusi „Swedbank“ inicijuota smulkaus verslo palaikymo akcija. Ji tapo besikeičiančių Lietuvos pirkėjų įpročių lakmusu.

Nuo vieno prie kito – ne toks jau ir ilgas kelias, kaip daugeliui galėtų atrodyti. Tą parodė pastarąjį pusmetį šalyje vykusi „Swedbank“ inicijuota smulkaus verslo palaikymo akcija. Ji tapo besikeičiančių Lietuvos pirkėjų įpročių lakmusu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš esmės šios smulkaus verslo palaikymo akcijos rezultatai paneigia nuo seno tiražuojamą mitą, kad esame nuolaidų medžiotojai ir perkame tik ten, kur yra pigiau. O visa kita – neva mums nesvarbu. Nei įmonės reputacija, nei jos socialiai (ne)atsakinga veikla, nei iniciatyvos kuriant vietos bendruomenės gerovę.

REKLAMA

Visgi akcijos rezultatai rodo ką kita – nors tebesame jautrūs kainos atžvilgiu, tačiau geriau suprasdami, kokį pokytį gali daryti ir vieno žmogaus asmeninis pasirinkimas, tampame labiau sąmoningi pirkėjai. Tokie, kurie lygina ne vien kainas, bet ir paklausia savęs, o kam atiteks mano pinigai? Ar bus jie tinkamai apskaityti ir ar bus sumokėti visi mokesčiai? Galų gale – ar grįš jie atgal į vietos ekonomiką?

Lietuvos gyventojus minėta akcija skatino bent retkarčiais išsukti iš įprasto apsipirkimo maršruto ir nors vieną reikalingą prekę įsigyti iš smulkiojo vietos prekeivio ar gamintojo. Tokios smulkiojo verslo įmonės Lietuvoje sudaro absoliučią daugumą ir veikiančių įmonių, ir besikuriančių naujų, todėl jų vaidmuo šalies ekonomikoje ypač svarbus.

REKLAMA
REKLAMA

Kartu su vidutiniu verslu smulkusis verslas šiuo metu įdarbina 8 iš 10 šalies gyventojų ir sukuria apie 70 proc. BVP. Kad po ekonominės krizės atsigaunantis ir apsukas didinantis smulkiojo verslo variklis nepritrūktų galios, jam būtina pritraukti pakankamą skaičių pirkėjų. Tikrai niekam nebus geriau, jei mūsų gyventojai, įkūrę verslą, bet nesulaukę pirkėjų, iškeliaus laimės ieškoti svetur.

Kritiškesni gali pradėti oponuoti, kad galbūt ir patys smulkieji verslininkai kalti, kad nesugeba sudominti pirkėjų. Tačiau panašu, kad žinią palaikyti vietos smulkųjį verslą mūsų pirkėjas išgirdo. Taip pat ir mažesniuose miesteliuose. Juose, beje, irgi aktyviai steigiami jauni smulkūs verslai, kurių vadovai nebijo kurti, improvizuoti ir, atsiraitoję rankoves, patys stoti už prekystalio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai – mums naujas ir kokybiškai kitoks verslas, kurio savininkas nori būti arti savo pirkėjų ir užimti aktyvią poziciją bendruomenės gyvenime. Su tokiais smulkiaisiais verslininkais mūsų pirkėjai yra pasirengę solidarizuotis ir jų iniciatyvą palaikyti vien „iš idėjos“. Visų akcijos dalyvių apyvartos per penkis pirmuosius projekto mėnesius ūgtelėjo 20 mln. eurų. Iš viso prie projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ buvo prisijungusios per pusantro tūkstančio smulkiųjų šalies įmonių su daugiau nei 2 tūkst. fizinių bei elektroninių prekybos vietų. Galbūt dalis pirkėjų akcijos metu ir „medžiojo“ gerus pasiūlymus, tačiau dalis jų pirko norėdami palaikyti ir stiprinti vietos smulkųjį verslą.

REKLAMA

Gyventojų elgsenai pasikeisti ir naujiems įpročiams susiformuoti reikia daugiau laiko. Tačiau vos per pusmetį pasiekti rezultatai parodo, kad tokios akcijos vyksta pačiu laiku ir Lietuvai labai reikalingos. Sąmoningų pirkėjų gretos Lietuvoje galėtų augti dar sparčiau, jei smulkieji aktyviau įsitrauktų į jų auginimą. Paieškotų būdų, kaip skleisti smulkaus vietinio verslo palaikymo idėją savo vietos bendruomenėse, ir drąsiau pirkėjams pristatytų savo kuriamo verslo idėją.

„Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas Antanas Sagatauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų