REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvieną kartą, kai oro temperatūra nukrenta žemiau nulio, daugiabučių kiemuose pasigirsta sunkiai užvedamų automobilių garsai. Vis dėlto, žiemą vairuotojai susiduria ir su kita problema – išsikrovusiu akumuliatoriumi.

Kiekvieną kartą, kai oro temperatūra nukrenta žemiau nulio, daugiabučių kiemuose pasigirsta sunkiai užvedamų automobilių garsai. Vis dėlto, žiemą vairuotojai susiduria ir su kita problema – išsikrovusiu akumuliatoriumi.

REKLAMA

Automobiliuose esantys akumuliatoriai gali išsikrauti dėl daugybės skirtingų priežasčių, tačiau dažniausiai akumuliatoriai paskutinį kvapą žiemą išleidžia dėl dviejų priežasčių: dėl natūralus nusidėvėjimo arba dėl prastų automobilio savininko įpročių – nuolatinių trumpų kelionių, kurių metu akumuliatorius tiesiog nėra tinkamai įkraunamas ir per tam tikrą laiko tarpą akumuliatoriaus įkrova tampa tiesiog per maža, jog galėtų užvesti automobilį.

Akumuliatorius išsikrovė. Ką daryti?

Automobilio prikėlimas iš mirusiųjų, nepriklausomai nuo metų laiko, yra ganėtinai plačiai paplitusi gelbėjimo operacija ir, ko gero, tai nepasikeis artimiausius dešimtmečius. Visgi – tai elementari ir ganėtinai veiksminga priemonė, tačiau norint ją atlikti tinkamai, iš pradžių turite pasirūpinti kokybiškais užvedimo laidais.

REKLAMA
REKLAMA

Naujus užvedimo laidus galima įsigyti ne tik specializuotoje automobilių dalių parduotuvėje, bet ir ten, kur už kelių žingsnių stovi grietinės indelis. Vis dėlto, kad ir kokia maža ir patraukli būtų užvedimo laidų kaina – atsisakykite šios pagundos.

REKLAMA

Rinkdamiesi užvedimo laidus, atkreipkite dėmesį, jog jie galėtų atlaikyti bent jau 400 - 600 amperų srovę. Be to, atsižvelkite, jog užvedimo laidai būtų pagaminti iš storos vario vielos, kuri užtikrina tinkamą srovės pralaidumą.

Kaip užvesti automobilį?

  • Sujunkite teigiamus akumuliatorių polius (+). Pirmiausia užvedimo laidą prijunkite prie donoro akumuliatoriaus teigiamo polio ir tik po to gnybtą prijunkite prie automobilio akumuliatoriaus, kurį ketinate užvesti.
  • Sujunkite neigiamus akumuliatoriaus polius (-). Vėlgi, iš pradžių užvedimo laido gnybtą prijunkite prie donoro ir tada: a) Jeigu automobilis pagamintas iki 2000-ųjų metų ir neturi tiesioginės įpurkšimo sistemos, galite užvedimo laido gnybtą prijungti prie neigiamo akumuliatoriaus polio b) Jeigu automobilis pagamintas po 2000 metų, gnybtą derėtų prijungti prie įžeminimo taško arba prie bet kurios metalinės kėbulo dalies.
  • Užveskite į pagalbą atvykusio automobilio variklį ir leiskite jam padirbti laisva eiga bent keletą minučių ir venkite momentalių akceleratoriaus spaudinėjimų.
  • Praėjus kelioms minutėms (bent jau 5), išjunkite į pagalbą atvykusio automobilio variklį ir tik tada bandykite užvesti automobilį, kurio akumuliatorius buvo išsikrovęs.
  • Užvedus automobilio variklį, atsargiai atjunkite užvedimo laidus priešinga tvarka. 1 ) Atjunkite juodos spalvos gnybtą nuo įžeminimo taško arba neigiamo akumuliatoriaus polio. 2 ) Juodą gnybtą atjunkite nuo donoro. 3 ) Atjunkite raudoną gnybtą nuo automobilio, kurį ką tik atgaivinote. 4 ) Atjunkite raudoną gnybtą nuo donoro.

REKLAMA
REKLAMA

Ką daryti, jeigu akumuliatorius yra bagažinėje?

Akumuliatorių bagažinėje turinčių automobilių skaičius per pastarąjį dešimtmetį išaugo kelis kartus. „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“, eilė skirtingų BMW modelių, netgi kompaktiškoji „Mazda MX-5“ turi akumuliatorių bagažinėje, bet ar tai ką nors keičia? Tiesą sakant – ne.

Norėdami prikelti automobilį, kurio akumuliatorius bagažinėje, arba jeigu esate tas, kuris atvyko į pagalbą, iškart pamirškite troškimą užvedimo laidus sujungti tiesiogiai. Automobilių gamintojai žinodami, jog anksčiau ar vėliau susidursite su problemomis, akumuliatoriui užkurti reikalingas jungtis sumontavo po variklio dangčiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atidarę variklio dangtį, ieškokite raudonos spalvos plastmasinio dangtelio. Jį atidarius, ten rasite jungtį, kuri yra skirta raudonam (teigiamam) užvedimo laido gnybtui.

Tuo tarpu juodą užvedimo gnybtą (neigiamą polį) turėsite prijungti prie specialaus įžeminimo taško, kurį skirtinguose automobiliuose rasite skirtingose vietose, tačiau žemiau esanti nuotrauka turėtų būti geras pavyzdys, kuris leistų lengviau orientuotis bet kokioje situacijoje.

Automobilis vis tiek neužsiveda. Kas toliau?

Jeigu užvedimo laidai nepadeda užvesti automobilio, visuomet į pagalbą galite pasitelkti gerokai rimtesnį įrankį – specialius akumuliatorių paleidėjus.

Akumuliatorių paleidėjai – tai it didžiulė nešiojama baterija, skirta užvesti automobilius, motociklus ir kitą techniką, kuri turi vidaus degimo variklį. Vis dėlto, jų kainos ne visiems bus priimtinos – jos gali svyruoti nuo 40 iki 500 ar net 600 eurų.

REKLAMAAutobilis.lt
Dar vienas variantas - nusipirkti nauja akumuliatoriu :D
Pohui ka jungi pirma, svarbu uzgesinti donoro varikli. Sena Golfa2 galima negesinti - jam dar daugiau pohui...
aha, trauk ir stumk mašiną su automatine dėže. Sėkmės :))
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų