REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Man regis, visą gyvenimą ir aviacijoje, ir kitur mėginau atskirti tai, ko niekas nedaro, nes tai nepadeda, nuo to, ko niekas nedaro, nes to nedarome mes“, – sako Richardas Bransonas, vienas žymiausių šio meto verslininkų.

REKLAMA
REKLAMA

Tai naujoje savo knygoje „Siekti dangaus“, išleistoje „Baltų lankų“, pasakoja „Virgin Group“ įkūrėjas. Joje žinomas verslininkas pasakoja ne tik aviacijos istorijos subtilybes, bet ir dalijasi įžvalgomis apie aviacijos verslą, savo žingsnius ir sprendimus. „Ekonomika.lt“ leidžia savo skaitytojams pirmiesiems susipažinti su ištraukomis iš naujos, knygynų dar nepasiekusios, knygos.

REKLAMA

***

Štai pavyzdys, ko niekas nedaro, nes tai nepadeda. Visai neseniai pasiūliau ištempti lėktuvus iš angaro ant kilimo ir leidimosi tako. Teoriškai taip būtume sutaupę nemažai aviacinių degalų. Atlikus bandymus paaiškėjo, kad tempiant reaktyvinį lainerį už priekio gadinamas jo karkasas. Todėl dabar ieškome būdų, kaip įrengti elektrinius varikliukus priekiniuose mūsų lėktuvų ratuose.

Toliau palyginimui, – ko tiesiog nedarėme.

Jei lėktuve norite įrengti tokias sėdynes, kad keleiviai galėtų atsigulti ir visai neblogai nusnūsti, geriausia jas išdėstyti eglute. Taip į saloną tilps daugiau žmonių ir visiems bus patogiau. Tačiau man nuolat būdavo tvirtinama, kad taip daryti negalima. Visi aiškindavo, jog taip nuspręsta dėl to, kad jei lėktuvą ištiktų avarija, saugos diržai sužeistų keleivius. Lyg niekas nebūtų girdėjęs apie oro pagalves. Nūdien eglute išdėstytos sėdynės ir saugos diržai su oro pagalvėmis yra „Virgin Atlantic“ prabangaus salono pasididžiavimas.

REKLAMA
REKLAMA

Bėgant metams pirmieji pateikėme rinkai patogias atlenkiamas sėdynes, plokščias lovas, poilsio kambarius su plaukų stilistais ir masažuotojomis, paslaugą būti paimtam iš namų motociklu ir limuzinu.

„Virgin Atlantic“ buvo pirmoji bendrovė, kurios lėktuvuose kiekvienos sėdynės atlošo kitoje pusėje buvo įrengti asmeniniai vaizdo ekranai, kad kiekvienas keleivis galėtų išsirinkti ir pasižiūrėti norimą filmą ar televizijos laidą. Šios idėjos padeda. Be abejo, buvo daugybė tokių, kurios nieko vertos. Ar kas nors prisimena mūsų „gyvai“ rengtas pramogas skrydžio metu?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

***

Vienas sudėtingiausių ir įdomiausių iššūkių tvarkant oro linijas – kaip išsaugoti kelionių oru žavesį, ir man keista, kiek mažai bendrovių į tai žiūri rimtai. Daugelis mūsų keleivių yra skraidę tik pigiausia komercinių reaktyvinių lėktuvų klase. Vis dėlto skrydis gali būti jaudinamas, tiesiog stebuklingas, ir tik nuo mūsų priklauso, ar keleivių patirtis bus įvairi ir įdomi, ar mažų mažiausiai bent patogi.

***

2001 m. rugsėjo 11 d. visam laikui pakeitė oro keliones. Devyniolika lėktuvo užgrobėjų dviem keleiviniais reaktyviniais lėktuvais trenkėsi į Pasaulio prekybos centro bokštus dvynius Niujorke, vienu – į Pentagoną, o ketvirtasis sudužo laukuose: lėktuvo keleiviai rizikuodami savo gyvybe priešinosi pagrobėjams.

REKLAMA

Po rugsėjo 11 d. atakų reikėjo ko nors imtis. Neturiu nieko prieš papildomą saugumą, tik nesuprantu, kodėl juo turėtų būti rūpinamasi taip dirbtinai. Jūs norite atimti mano mamos virbalus? Gerai, bet kodėl tada vos perėjęs vartus galiu nusipirkti butelį lengvai užsidegančio skysčio? Kodėl galiu įsigyti skustuvų? Norite, kad pusvalandį stovėčiau eilėje? Jei jau privalau, gerai, bet kaip tada dėl butelio vandens, kol laukiu? Norite peršviesti mano batus? Gerai. Tai gal tada pasiūlykite man kėdę, kad galėčiau vėl jais apsiauti?

REKLAMA

O kaip dėl muitinės formalumų prieš skrydį ir didelės imigrantų baimės po jo? Juk dėl to skrydžio smagumas žmonėms gerokai nublanksta. Taigi pradėjome nuo smulkmenų. Vis dėlto, kad ir kas būtų, stengiamės priversti jus nusišypsoti. „Įsitikinkite, kad jūsų sėdynė tiesi, – teigiama naujajame „V Australia“ saugos filmuke, – jūsų atlenkiamasis stalelis sudėtas, ir jūsų plaukai atrodo tiesiog puikiai.“ Dėl pastarojo punkto „V Australia“ vykdomajam direktoriui Brettui Godfrey teko gerokai pasiginčyti su Civilines aviacijos administracija, nes ši manė, kad toks prašymas yra nepagarbus. Po kelių savaičių Brettas pateikė duomenų, įrodančių, kad keleiviai atkreipdavo didesnį dėmesį į „nepagarbius“ jo prašymus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visada laikiausi nuostatos, kad oro linijų personalo darbas – pramogų verslas. Personalas turi taip dirbti. Kasdien siauruose metaliniuose cilindruose susodinama pusantro milijono žmonių ir reikalaujama, kad jie elgtųsi taip, kaip nurodyta. Visų saugumo labui neturėtume pamiršti, kad iš žmogiškos prigimties reikalaujame tikrai per daug.

***

Spausti konkurentus yra bjauru. Kai didelė oro linijų bendrovė sumažina visų skrydžių kainas, maža skraido toliau ir patiria nuostolių dėl išaugusių išlaidų. Mano nuomone, toks elgesys yra neetiškas. Neretai žaidimas tampa dar nešvaresnis, kai kelių šalių nacionalinės oro susisiekimo bendrovės susivienija, kad išstumtų iš rinkos konkurentą.

REKLAMA

Skraidinti tuščias vietas lėktuve yra brangu. Oro linijų bendrovė, kuri netikėtai turi skraidinti pustuščius lėktuvus, mirtinai nukraujuos, nereikės nė laukti kelerių metų ar mėnesių – tai atsitiks po kelių savaičių. Dar kovą pelningai veikusios oro linijos gegužės viduryje gali būti jau bankrutavusios. Dėl to gerai žinoma, kad oro linijų bendrovės subyra lyg kortų nameliai, vos susiduria su sunkumais, o gandai apie patiriamas problemas, tučtuojau pasklindantys tarp konkurentų, prie to dar prisideda. Kol paneigiate šiuos gandus, jus jau pražuvęs.

REKLAMA

Jei norite priversti konkuruojančią oro linijų bendrovę pasitraukti iš rinkos, jums visai nereikia sumažinti kainų. Tereikia užsiminti, kad jūsų konkurentai patyrė nuostolių. Tokie gandai ištikimesni tada, kai kalbama apie pigių skrydžių bendroves, nes jų pelnas mažesnis ir pinigų atsargos mažesnės. Be to, jos labiau priklauso nuo laisvalaikio kelionių ir atostogų išvykų.

Kodėl tai taip svarbu? Įsivaizduokite, kad esate kelionių organizatorius ir ką tik išgirdote netikėtų, galbūt šmeižikiškų gandų, jog pigių skrydžių oro linijoms, kuriomis visada naudojatės, ima stigti pinigų. Argi galite nekreipti dėmesio į tokius gandus? Tikrai ne! Mažiausiai norėtumėte savo klientus skraidinti bet kurią minutę galinčiomis bankrutuoti oro linijomis. Nes jei oro linijos tikrai bankrutuos, prieisite liepto galą ir jūs: jūsų klientai praras pinigus, o jums teks atremti visų savo klientų nepasitenkinimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Niekas nenuneigs, kad pasitelkus internetą šios pramonės šakos bendrovių konkurencija stabilizavosi. Taip yra todėl, kad nuo vienos iki kitos bendrovės keliavę šmeižikiški gandai jau nebeturi tokios įtakos kaip anksčiau. Šiais laikais norėdami paleisti gandą ir priversti konkurentą pasitraukti iš rinkos turėtumėte jį paskleisti ne tik daugybei nervingų agentūrų, bet ir visiems keliaujantiems žmonėms. Jūsų tvirtinimai turėtų būti tokie kraštutiniai ir nežmoniški, kad būtų paneigti dar gerokai prieš tai, kai pridarys tikrų nuostolių. Pastaraisiais metais užsivėrė daugybės oro linijų bendrovių durys, tačiau daugelis jų tapo netinkamų verslo planų ar didesnių ekonominių sunkumų aukomis.

REKLAMA

FAKTAI: Richardas Bransonas

R. Bransonas gimė 1958 m.

„Virgin Group“ vienija daugiau nei 400 kompanijų

Nuosavą verslą R. Bransonas mėgino pradėti būdamas 16 m.

2011 m. R. Bransonas žurnalo „Forbes“ buvo paskelbtas 4 turtingiausiu Didžiosios Britanijos žmogumi

1991 m. verslininkas pasiekė pasaulinį rekordą kirsdamas Ramųjį vandenyną oro balionu

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų