REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kol kas dar neužtikrinta elektra varomų transporto priemonių ateitis ir toliau skatina mokslininkus mėginti sukurti perspektyvias ir praktiškai pritaikomas idėjas, kurios leistų elektromobiliams gauti energijos judėjimo metu, nesustojant ir nelaukiant, kol akumuliatorius pasikraus.

REKLAMA
REKLAMA

Vienas iš tokių sprendimų buvo pademonstruotas šį mėnesį Japonijos Tojohašio technologijos universiteto (Toyohashi University of Technology) komandos, bevielių technologijų parodos „Wireless Technology Park 2012“ metu Jokohamos mieste.

REKLAMA

Jie sukūrė prototipą sistemos, leidžiančios elektros energiją perduoti automobiliui važiavimo metu, per maždaug 10-20 centimetrų storio betono bloką, imituojantį kelio dangą, ir automobilio padangas.

Demonstraciniame stende metalo plokštė, kuria tekėjo kintama srovė, buvo patalpinta po betono plokšte, ir 50-60 vatų galios energija buvo perduodama per šią plokštę ir automobilio padangas. Demonstraciniame stende buvo įmontuota ir kaitrinė lemputė, vaizdžiai parodanti, kad indukuota elektros energija pasiekia elektromobilio vidų.

REKLAMA
REKLAMA

Ši sistema pavadinta EVER (Electric Vehicle on Electrified Roadway – elektromobilis elektrifikuotame kelyje), ir, nors prireiks dar daug mokslinių tyrimų ir eksperimentų, ji įrodo, kad turėtų būti įmanoma keliuose įrengti atkarpas, kuriose elektromobiliai galėtų pasikrauti nesustodami.

Panašius tyrimus atlieka ir „Toyota“, kuri praeitais metais pranešė apie atliekamus tyrimus, kurie leistų elektromobiliams nuvažiuoti didelius atstumus elektrifikuotuoe keliuose. „Toyota“ mėginama sistema taip pat perduoda elektros energiją tarp metalo juostos, sumontuotos kelyje ir plieninių ričių, esančių dviejose padangose. Mėginimai parodė, kad prarandama ne daugiau nei 20 procentų energijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyohašio technologijos universiteto pasiekimas yra dar geresnis – jų sistemos efektyvumas pasiekė 90 procentų.

Tiesa, norint, kad dabartiniai prototipai būtų pritaikomi praktiškai, reikia, kad elektros energijos perdavimas būtų padidintas maždaug 100 kartų.

Energijos perdavimo galimybės buvo pademonstruotos ir su automobilio modeliu: jo ratai sukosi net ir stovėdami ant aukštų betono blokų, esančių ant keitiklio, elektros energiją verčiančio radijo dažnio elektromagnetinėmis bangomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų