REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tė­vams ky­la daug klau­si­mų, ren­kan­tis ra­šo­mą­jį sta­lą ar kė­dę mo­kyk­lą tik pra­dė­ju­siai lan­ky­ti at­ža­lai. Kaip pa­ruoš­ti kam­ba­rį moks­lei­viui, pa­ta­ria Šiau­liuo­se įsi­kū­ru­sio „Mig­do­lo“ bal­dų cent­ro kor­pu­si­nių bal­dų sky­riaus va­do­vė Eri­ka Novikova:

Tė­vams ky­la daug klau­si­mų, ren­kan­tis ra­šo­mą­jį sta­lą ar kė­dę mo­kyk­lą tik pra­dė­ju­siai lan­ky­ti at­ža­lai. Kaip pa­ruoš­ti kam­ba­rį moks­lei­viui, pa­ta­ria Šiau­liuo­se įsi­kū­ru­sio „Mig­do­lo“ bal­dų cent­ro kor­pu­si­nių bal­dų sky­riaus va­do­vė Eri­ka Novikova:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirk­ti ra­šo­mo­jo sta­lo ir kė­dės – su vai­ku

– Kaip iš­si­rink­ti vai­kui tin­ka­mą ra­šo­mą­jį sta­lą ir kė­dę?

– Ge­riau­sia tai da­ry­ti į par­duo­tu­vę at­si­ve­dus pa­tį vai­ką. Ir ne tik to­dėl, kad mo­kyk­li­nio am­žiaus vai­kai jau pa­tys ga­li iš­si­rink­ti, ko­kie bal­dai pa­tin­ka. Ren­kan­tis ra­šo­mą­jį sta­lą ir kė­dę, pir­miau­sia rei­kia pri­si­min­ti, kad jie tu­ri ati­tik­ti vai­ko ūgį. Jei bal­dai bus pa­rink­ti ne­tin­ka­mai, vai­kui ga­li pra­dė­ti for­muo­tis ne­tai­syk­lin­ga lai­ky­se­na.

REKLAMA

Ar bal­das ati­tin­ka vai­ko ūgį, ga­li­ma nu­sta­ty­ti vi­zua­liai. Tie­siog pa­pra­šy­ki­te vai­ko at­si­sės­ti ant kė­dės prie sta­lo tie­siai, nu­ga­rą at­rė­mus į kė­dės at­lo­šą (be­je, at­lo­šas – bū­ti­nas – aut. pa­sta­ba). Pė­dos tu­ri rem­tis į grin­dis ar pa­ko­ją. Ste­bė­ki­te, ar jam yra pa­to­gu – ne per aukš­tai, ne per že­mai.

Vai­kai grei­tai au­ga, to­dėl idea­liau­sia rink­tis re­gu­liuo­ja­mo­jo aukš­čio bal­dus, ku­rie „augs“ kar­tu su vai­ku. Jei vis dėl­to per­ka­mas stan­dar­ti­nis ra­šo­ma­sis sta­las, bent kė­dė tu­ri bū­ti re­gu­liuo­ja­mo aukš­čio.

REKLAMA
REKLAMA

– Ar ra­šo­ma­sis sta­las ir kom­piu­te­rio sta­las – vie­nas ir tas pa­ts bal­das?

– Jei na­muo­se už­ten­ka erd­vės, ge­riau, kad tai bū­tų du at­ski­ri sta­lai.

Jei tai neį­ma­no­ma, ge­ra išei­tis du sta­lai – vie­na­me. Tai – sta­las, su­pro­jek­tuo­tas taip, kad ant­ras stal­vir­šis tel­pa po juo, o pri­rei­kus yra iš­trau­kia­mas ir tar­nau­ja kaip sa­va­ran­kiš­kas bal­das. Ge­ra išei­tis šei­mai, ku­rio­je au­ga du vai­kai: vie­nas ga­li dirb­ti prie kom­piu­te­rio, ki­tas – ra­šy­ti prie sta­lo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be­je, kom­piu­te­ri­nė kė­dė ir mo­ki­nio kė­dė – ir­gi du skir­tin­gi bal­dai. Nors ir re­gu­liuo­ja­mo aukš­čio, at­lo­šo pa­dė­ties, mo­ki­niui, ypač pra­di­nu­kui, skir­ta kė­dė, ki­taip nei kom­piu­te­ri­nė, tu­ri bū­ti sta­bi­li, be ra­tu­kų. Ga­li­ma išei­tis, jei tin­ka pa­gal ūgį, – val­go­mo­jo kė­dė prie ra­šo­mo­jo sta­lo.

Vie­ta ir ap­lin­ka

– Kur sta­ty­ti ra­šo­mą­jį sta­lą?

– Ge­riau­sia vie­ta sta­lui – prie lan­go, kad švie­sa nuo lan­go kris­tų tie­siai ar­ba de­ši­nia­ran­kiui – iš kai­rės, kai­ria­ran­kiui – iš de­ši­nės. Taip pa­so­din­tas vai­kas bet ka­da, ypač dirb­da­mas kom­piu­te­riu, ga­lės pail­sin­ti pa­var­gu­sias akis, žvelg­da­mas į to­lį.

REKLAMA

Ži­no­ma, rei­ka­lin­gas ir bend­ras kam­ba­rio ap­švie­ti­mas, ir sta­li­nė lem­pa. Jei pa­mo­kas vai­kas ruoš tik prie sta­li­nės lem­pos, su­si­da­rys ryš­kus kont­ras­tas tarp ap­švies­to sta­lo pa­vir­šiaus ir tam­sios pa­tal­pos. To­kio­je ap­lin­ko­je akys grei­čiau nu­vargs­ta.

– Ko rei­kė­tų gre­ta ra­šo­mo­jo sta­lo be kė­dės?

– Jei erd­vė lei­džia rink­tis ne ma­žą, o pil­nos komp­lek­ta­ci­jos ra­šo­mą­jį sta­lą, stal­čiai tik­rai pra­vers. Jie yra pa­to­ges­ni už len­ty­nas, juos iš­trau­kęs vai­kas iš kar­to ma­tys vi­są tu­ri­nį.

REKLAMA

Len­ty­nų taip pat rei­kė­tų virš ar gre­ta sta­lo bū­ti­niau­sioms kny­goms su­si­dė­ti.

– Ko­kių dar ir kiek bal­dų rei­kė­tų mo­ki­nio kam­ba­riui?

– Tė­vai tu­rė­tų įver­tin­ti vai­ko kam­ba­rio dy­dį ir šio bal­dais per­ne­lyg neužg­rioz­din­ti. Juk vai­kui rei­kia erd­vės žais­ti.

To­dėl vie­toj di­de­lių spin­tų tė­ve­liai mie­lai per­ka ko­mo­das. Pra­di­nu­kui dėl jo ūgio ko­mo­da – pa­to­ges­nės už spin­tą, ku­rios ne vi­sas len­ty­nas jis dar ga­li pa­siek­ti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ne tik pa­to­gūs, bet ir sau­gūs

– Ko­kia tu­rė­tų bū­ti moks­lei­vio lo­va?

– Ma­žes­niam vai­kui, pra­di­nu­kui tin­ka­miau­sia lo­va kie­tu pa­grin­du, o ne uni­ver­sa­lus bal­das – ku­še­tė ar su­lanks­to­mas fo­te­lis.

Lo­va bus pla­tes­nė – apie 120 cen­ti­met­rų, o ne siau­ra, kaip 80 cen­ti­met­rų su­lanks­to­mas fo­te­lis. Ant lo­vos ga­li­ma pa­ties­ti vai­kui tin­ka­mą stan­dų čiu­ži­nį. Be­je, vai­kams pa­kan­ka iki 190 cen­ti­met­rų il­gio lo­vos.

REKLAMA

Pui­ki išei­tis šei­moms, au­gi­nan­čioms du vai­kus ir ne­tu­rin­čioms na­muo­se daug erd­vės – dviaukš­tės lo­vos.

Da­bar la­bai po­pu­lia­rūs bal­dų komp­lek­tai, ku­riuo­se ant­ra­me aukš­te įreng­ta lo­va, pir­ma­me – ra­šo­ma­sis sta­las, pri­jung­ta ir spin­ta, yra stal­čių, len­ty­nų. Tai pui­kus bū­das ne tik na­muo­se su­tau­py­ti vie­tos, bet ir pra­džiu­gin­ti vai­ką, juk ma­žie­siems taip pa­tin­ka kop­ti laip­tais.

– Tė­vams svar­bu, kad bal­dai vai­kui bū­tų ne tik pa­to­gūs, bet ir sau­gūs. Į ką rei­kė­tų at­kreip­ti dė­me­sį?

REKLAMA

– Į Lie­tu­vą įve­ža­mi tik iš sau­gių me­džia­gų pa­ga­min­ti, ser­ti­fi­kuo­ti, pa­ženk­lin­ti vai­kų bal­dai. Lie­tu­vo­je dau­giau­sia ga­mi­na­mi kor­pu­si­niai bal­dai iš me­džio drož­lių plokš­čių, ati­tin­kan­tys rei­ka­la­vi­mus.

Pir­mo­kams tė­vai mie­liau ren­ka­si bal­dus (ir ra­šo­muo­sius sta­lus be ašt­rių briau­nų ir kam­pų), leng­vai va­lo­mu pa­vir­šiu­mi.

„Vai­kai grei­tai au­ga, to­dėl idea­liau­sia rink­tis re­gu­liuo­ja­mo­jo aukš­čio bal­dus, ku­rie „augs“ kar­tu su vai­ku.

Ma­ri­na VI­SOC­KIE­NĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų