REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Buvusios vienos didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių Birių krovinių terminalas (BKT) didžiausias akcininkas Igoris Udovickis iki šių metų pabaigos ketina išpirkti 30 proc.  Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ valdomų BKT akcijų ir tikisi iki kitų metų rudens perkrauti apie 10 mln. tonų Ukrainos grūdų. 

Buvusios vienos didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių Birių krovinių terminalas (BKT) didžiausias akcininkas Igoris Udovickis iki šių metų pabaigos ketina išpirkti 30 proc.  Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ valdomų BKT akcijų ir tikisi iki kitų metų rudens perkrauti apie 10 mln. tonų Ukrainos grūdų. 

REKLAMA

I. Udovickis BNS pranešė, jog BKT pasiūlė Ukrainai savo pajėgumus grūdams krauti – milijonus „Belaruskalij“ trąšų iki šių metų vasario krovusi, bet dėl Vakarų sankcijų jų netekusi įmonė galėtų, anot jo, perkrauti apie 1 mln. tonų ukrainietiškų grūdų per mėnesį. 

„Pasiekus atitinkamą susitarimą tarp visų suinteresuotų šalių iki 2023 metų derliaus BKT galėtų perkrauti apie 10 mln. tonų ukrainietiškų grūdų, arba apie 1 mln. tonų per mėnesį. Atsižvelgiant į tai, kad per 2022 metų rugpjūčio mėnesį visi trijų Ukrainos uostų jūrų terminalai galėjo pakrauti apie 1,6 mln. tonų, BKT pasiūlymas yra reali galimybė Ukrainai žymiai padidinti grūdų eksportą, taigi, ir įplaukas užsienio valiuta“, – komentare BNS teigė I. Udovickis.

REKLAMA
REKLAMA

„Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė birželį BNS yra sakiusi, kad įmonė į Klaipėdos uostą galėtų vežti daugiausia apie 3 mln. tonų Ukrainos grūdų per metus – šešis sąstatus po maždaug 1300 tonų per parą. 

REKLAMA

Logistikos ekspertai yra paskaičiavę, kad dabar per Lietuvą galėtų būti vežama tik apie 1 mln. tonų ukrainiečių grūdų per metus, nes šalies logistikos grandinė, pirmiausia geležinkeliai, nepasirengę pervežti didelio jų kiekio.

Tuo metu Klaipėdos uostas, kurio įmonės jau dabar krauna nedidelius kiekius Ukrainos grūdų, teigia galintis jų krovą padidinti iki 8-9 mln. tonų.

I. Udovickis BNS patvirtino ketinantis išpirkti 30 proc. „Belaruskalij“ valdomų BKT akcijų, tačiau nei sandorio sumos, nei kitų jo sąlygų verslininkas neatskleidžia. 

REKLAMA
REKLAMA

„Gavus visus reikiamus leidimus sandoris būtų užbaigtas iki šių metų pabaigos. Sandorio sąlygų šalys neatskleidžia“, – atsakyme BNS teigė I. Udovickis. 

Konkurencijos taryba  penktadienį paskelbė, kad I. Udovickis prašo leidimo įsigyti 30 proc. „Belaruskalij“ valdomų BKT akcijų ir įgyti vienvaldę įmonės kontrolę.

30 proc. BKT akcijų valdo „Belaruskalij“, 5 proc. – I. Udovickis tiesiogiai ir 65 proc. – netiesiogiai, per Šveicarijos bendrovę „Hasenberg“, kurios 100 proc. akcijų priklauso I. Udovickio kontroliuojamai Latvijos „Fortis Asset Management“. 

„Belaruskalij“ 30 proc. BKT akcijų už 30 mln. JAV dolerių įsigijo 2013 metų pavasarį. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maždaug 11 mln. tonų „Belaruskalij“ produkcijos į laivus pastaraisiais metais krovęs BKT šią veiklą nutraukė šiemet vasarį dėl Europos Sąjungos ir JAV sankcijų bei Lietuvos Vyriausybės sprendimo, jog „Belaruskalij“ ir „Lietuvos geležinkelių“ sutartis kelia grėsmę šalies nacionaliniam saugumui.

BKT krantinės nuo vasario 10-osios stovi tuščios, įmonė tuomet skelbė, jog iki gegužės pabaigos atleis visus 142 darbuotojus, tačiau „Sodros“ duomenimis, dabar įmonėje dirba 39 žmonės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų