REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savitarnos kasos sparčiai populiarėja, pirkėjai parduotuvėse jas renkasi vis dažniau, nes tai patogus būdas apsipirkti, nereikalaujantis ilgai stovėti eilėse. Tačiau, savitarnos kasos ne visada yra palankios prekybos centrams. Kartais pirkėjai sąmoningai arba netyčia įmuša kelis ar net keliasdešimt kartų pigesnes prekes ir tokiu būdu sutaupo pinigų, tačiau tuomet nukenčia prekybos centrai.

Savitarnos kasos sparčiai populiarėja, pirkėjai parduotuvėse jas renkasi vis dažniau, nes tai patogus būdas apsipirkti, nereikalaujantis ilgai stovėti eilėse. Tačiau, savitarnos kasos ne visada yra palankios prekybos centrams. Kartais pirkėjai sąmoningai arba netyčia įmuša kelis ar net keliasdešimt kartų pigesnes prekes ir tokiu būdu sutaupo pinigų, tačiau tuomet nukenčia prekybos centrai.

REKLAMA

Naujienų portalui tv3.lt susisekus su skirtingų prekybos centrų atstovais, vieni teigė, kad sukčiavimo atvejų nepasitaiko visai arba pasitaiko, tačiau retai, o kai kurie neslėpė, jog vagysčių tikrai būna.

Prekybos centrų atstovai įspėja, kad prekės parduotuvėse būna skaičiuojamos, kai kur net gi kasdien, o esant trūkumui peržiūrimi kamerų įrašai, todėl atsekti tuos, kurie pavogė prekes nėra sunku.  

REKLAMA
REKLAMA

Ne tą prekę įmuša ir netyčia

Prekybos centro „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė teigia, kad kasdien jų parduotuvėse apsilanko daugiau nei 400 tūkstančiai klientų, o savitarnos kasomis besinaudojančių pirkėjų sparčiai daugėja – kas antras pirkėjas naudojasi savitarnos kasomis.

REKLAMA

„Tokių atvejų, kai savitarnoje per klaidą įmušama ne ta prekė ar netikslus jų kiekis, išties pasitaiko. Pavyzdžiui, neteisingai pasirenkama obuolių rūšis – dažnu atveju tai gali būti ir neatidumo ar skubėjimo pasekmė.

Ir nors didžioji dalis mūsų klientų yra sąžiningi ir dėmesingi, o netyčia suklydę pakviečia darbuotoją ir stengiasi išspręsti situaciją, pasitaiko ir tyčinio sukčiavimo savitarnos kasose atvejų“, – neslepia I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė antrina „Maxima“ atstovei, teigdama, jog savitarnos kasos populiarėja ir priduria, kad viena iš priežasčių yra greitesnis apsipirkimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Galima sakyti, kad yra dvi kategorijos pirkėjų ir jos pasiskirsčiusios beveik po lygiai – tie, kurie apsiperka įprastose kasose ir tie, kurie renkasi savitarnos. Savitarnos kasose vidutiniškai apsipirkimas trunka vos 2 minutes“, – tikina L. Skersytė.

L. Skersytė įvardijo, kad atvejų, kai savitarnos kasose pirkėjai atsiskaito ne už tas prekes, pavyzdžiui, sistemoje pasirenka ne tą vaisių ar daržovių rūšį, yra pavieniai. Juos dažniausiai galima įvardinti ne kaip galimus sukčiavimus, o labiau kaip neatidumą ir netyčinį kitos prekės pasirinkimą tiesiog jas sumaišius.

„Tokiais atvejais visada galima kreiptis į savitarnos kasų zonoje esantį darbuotoją, kuris padės. Jei savitarnos kasų darbuotojas pastebi, kad įskaičiuojama neteisinga prekė, taip pat perspėja apie tai klientą.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė atskleidė, kad tokių atvejų pasitaiko, tačiau tai nėra kasdieniai atsitikimai. Jei klientai tikrai sumaišo prekes, draugiškai tokius atvejus išsprendžia parduotuvėje, nes tikrai visko gali pasitaikyti.

O štai „Rimi“ Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė tikina, jog jie pasitiki savo klientais ir jokių sukčiavimų nėra iki šiol pastebėję: „Išties, pasitikime savo pirkėjais ir jų sąmoningumu – neturime nusiskundimų.“

Pasitaiko ir sukčiavimo atvejų

Nors prekybos centrų atstovų teigimu, dažniausiai pirkėjai įsigyja pigesnes prekes netyčia, to nežinodami arba per neapdairumą, tačiau vis tik pasitaiko atvejų, kai tai pirkėjai daro sąmoningai tyčia.

REKLAMA

„Maxima“ atstovės I. Trakimaitės-Šeškuvienės teigimu, dažniausiai pasitaikanti sukčiavimo schema – kai savitarnos kasoje pasirinkta prekė yra kelis ar keliasdešimt kartų pigesnė nei išties mėginama įsigyti.

„Sukčiai įžūliai renkasi prekes net iš skirtingų prekių grupių ir vietoj brangios sveriamos prekės įsimuša pigią, tarkime, vietoje riešutų – svogūnus.“

„Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis pastebi, kad vagys dažnai renkasi brangias prekes, pavyzdžiui, mėsos prekes, ar grožio priemones, o vėliau pavogtas prekes perparduoda.

Taip pat D. Ryliškis pripažino, kad atvejų, kai savitarnos kasoje yra įmušami pigesni saldainiai, daržovės, vaisiai ar riešutai tikrai pasitaiko: „Tokių atvejų tikrai būna, tačiau didžioji dauguma mūsų pirkėjų yra sąžiningi žmonės, kurie nesukčiauja.“

REKLAMA

Padėti rasti sukčiaujančius pirkėjus padeda vaizdo kameros

Atvejus, kai pirkėjas savitarnos kasose bando sukčiauti, pastebi apsaugos darbuotojai. „Maxima“ atstovės teigimu, apsauginiams padeda dirbtinio intelekto programos, kurios identifikuoja prekes savitarnos kasose ir apie ne taip įmuštą prekę vaizdiniais ir garsiniais signalais praneša apsaugos darbuotojams.

Tačiau, jei sėkmingai išėjote iš parduotuvės, išsinešę brangesnių prekių už pigesnę kainą, džiaugtis per anksti nereikėtų, nes dažniausiai, su policijos pareigūnų pagalba, sukčiavę asmenys yra nustatomi praėjus kuriam laikui po jų apsipirkimo.

„Norfa“ atstovas D. Ryliškis teigia, kad parduotuvę stebi tiek darbuotojai, tiek kameros, o apsauga gali stebėti viską esamuoju laiku per kameras ir tikrinti įrašus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Prekių likučiai yra skaičiuojami kiekvienos darbo dienos gale, jei yra trūkumai ar neatitikimai, apsauga peržiūri tos dienos vaizdo kamerų įrašus ir tokiu būdu suranda vagį“, – tikina pašnekovas.

„Lidl“ atstovės teigimu, jei savitarnos kasų darbuotojas pastebi, kad įskaičiuojama neteisinga prekė, jis klientą perspėja.

„Iki“ komunikacijos vadovė nurodė, kad apie vagis pranešama policijai ir pridūrė, kad šiuo metu yra pradėta diegti sistema, kuri leidžia be žmogaus įsikišimo identifikuoti pirkėjus, kurie sukčiauja savitarnos kasose.

Už vagystes gali grėsti net laisvės atėmimas

Prekybos tinklų atstovai įspėja, kad už vagystes ir sukčiavimą gali grėsti baudos ar net laisvės atėmimas.

REKLAMA

„Sukčiavimas gali užtraukti administracinę arba baudžiamąją atsakomybę. Už sukčiavimą, kurio metu padaryta iki 150 eurų žala, asmuo užsitraukia administracinę atsakomybę ir baudą nuo 90 iki 400 eurų.

Jei žala dėl sukčiavimo yra didesnė nei 150 eurų, numatyta baudžiamoji atsakomybė, kuri gresia bauda, areštu, viešaisiais darbais ar net laisvės atėmimu iki trejų metų, priklausomai nuo žalos dydžio ir kitų byloje nustatytų aplinkybių.

Nustačius sisteminius to paties asmens sukčiavimo atvejus, kurių visuma sudaro 150 eurų ir daugiau, gali būti pripažinta, kaip turinti tęstinės nusikalstamos požymius ir kvalifikuotina kaip baudžiamasis, o ne administracinis nusižengimas“, – tikina „Maxima“ atstovė I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

REKLAMA

„Iki“ tinklo atstovė V. Budrienė papasakojo, kad nuo 2023 m. birželio 21 d. buvo naujai išaiškintas nusikaltimų kvalifikavimas dėl nuolat vagystes vykdančių asmenų veiksmų vertinimo.

Todėl nuolat vagystes vykdantys asmenys, nors ir vagiantys prekių iki 150 eurų, traukiami baudžiamojon atsakomybėn apjungiant jų vagysčių padaromą žalą, t. y. pavogęs tris kartus prekių už 70 eurų, jis bus patrauktas ne administracinėn, o baudžiamojon atsakomybėn.

Nereikėtų taip lengvai slaidytis tokiais kaltinimais dėl sukčiavimo ir vaginti padorių Lietuvos piliečių.Tik prašom paaiškinti prekybos centrų atstovų ar jūs neskaitote sukčiavimu,kai lentynose viena kaina(paprastai mažesnė),o kasoje visai kita(didesnė).Arba lentynoje 40%nuolaida,o kasoje ji paslaptingai dingsta.Ar galima būtų paskaičiuoti,kiek tokiu būdu nusukama,apvagiama pinigų iš pirkėjų.
o kai prekybininkai apgauna, t.y. prekes įmuša didesne kaina nei yra nurodyta etiketėse taip pat sėda už grotų? Juokdariai, jūs!
Niekada nebūsiu kasininku, kad ir savo apsipirkimui. Nebus kasoje kasininko prekės bus paliktos prie kasos.0
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų