REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus sostinės yventojai jau spėjo pastebėti smarkiai suintensyvėjusius gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbus, o kai kurie iš jų ir pasipiktinti dėl susiformavusių spūsčių, dėl kurių automobilyje tenka praleisti gerokai ilgiau nei įprastai. Dabar miesto savivaldybė įspėja, kad vieną iš gatvių vertėtų aplenkti, nes čia prasidės svarbūs atnaujinimo darbai.

Vilniaus sostinės yventojai jau spėjo pastebėti smarkiai suintensyvėjusius gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbus, o kai kurie iš jų ir pasipiktinti dėl susiformavusių spūsčių, dėl kurių automobilyje tenka praleisti gerokai ilgiau nei įprastai. Dabar miesto savivaldybė įspėja, kad vieną iš gatvių vertėtų aplenkti, nes čia prasidės svarbūs atnaujinimo darbai.

REKLAMA

Vilniaus miesto savivaldybė informavo vilniečius, kad nuo gegužės 31 d. iki birželio 5 d., dienos metu nuo 08:00 iki 16:00 val., planuojama įrenginėti asfalto dangos apatinį sluoksnį Ozo g. nuo Geležinio Vilko g. iki Gelvonų g.

„Gyventojams siūlome pagal galimybes rinktis kitą maršrutą. Atsiprašome dėl nepatogumų“, – teigiama savivaldybės komentare.

REKLAMA
REKLAMA

Kiek anksčiau Vilniaus miesto savivaldybė skelbė, kad Prasidėjus šiltajam metų sezonui, gyventojai jau spėjo pastebėti smarkiai suintensyvėjusius gatvių infrastruktūros atnaujinimo darbus. Šiemet suplanuotų darbų apimtys rekordinės – nauja asfalto danga bus paklota daugiau nei 100 kilometrų gatvių. Pernai naujai išasfaltuota apie 30 kilometrų gatvių, taigi šiais metais darbų apimtys – maždaug tris kartus didesnės.

REKLAMA

„Turime didelę ambiciją – pasiekti, kad visos Vilniaus miesto gatvės atitiktų optimalų kokybinį lygį, todėl atsisakysime praktikos taisyti duobes tikrai prasto stovio ruožuose, tvarkysime ištisas atkarpas, asfaltuojant dangą, ir užtikrinsime, kad darbai vyktų be pertrūkių. Kadangi apimtys bus didelės, dirbsime ir ryte, ir vakare, o tais atvejais, kai technologinis procesas jau įsibėgėjęs ir jo stabdymas pareikalautų neproporcingai daug laiko sąnaudų kitų asfaltuojamų gatvių sąskaita – ir piko metu. Todėl iš anksto prašau vilniečių ir miesto svečių kantrybės – nedideli nepatogumai šiandien yra būtini dėl geresnių sąlygų rytoj“, – sakę Vilniaus meras Valdas Benkunskas.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip ir anksčiau, darbai pagrindinėse sostinės arterijose daugiausia bus atliekami ne piko metu ir naktimis. Tais atvejais, kai bus būtina darbus vykdyti piko metu, siekiant išvengti papildomų spūsčių formavimosi, remontas bus vykdomas prieš pagrindinio srauto kryptį arba remontuojant ne visas eismo juostas vienu metu.

Daugiausia dėmesio – blogiausios būklės gatvėms

Didžiąją gatvių remonto darbų dalį vykdo UAB „Grinda“, UAB „Kerista“, UAB „YIT Lietuva“ ir UAB „Eurovia Lietuva“. Taip pat bus vykdomi nauji viešieji pirkimai remontams vakarinėje ir šiaurinėje miesto dalyse.

Bendras asfaltuojamų A, B ir C kategorijų gatvių ilgis 35,8 km – šiose gatvėse eismas intensyviausias, automobilių greitis didžiausias, taip pat daugumoje jų kursuoja viešasis transportas. Dar daugiau dėmesio bus skiriama blogiausios būklės D kategorijos (lėtesnio eismo, gyvenamosios aplinkos) gatvėms - jų šiemet bus atnaujinta 67,1 km. Taip pat planuojama asfaltuoti maždaug 7 km žvyrkelių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu savivaldybės prioritetas – pačios prasčiausios būklės gatvės. Prioritetinis jų remonto sąrašas sudarytas remiantis gatvių skenavimo rezultatų analize. Remontai apims ir dalį esamų žvyrkelių, šiemet prioritetą teiksime tiems žvyrkeliams, kuriuos galime sutvarkyti greičiausiai – t.y. kur nereikia atlikti kitų papildomų darbų, pavyzdžiui, lietaus nuotekų tinklų. Ten, kur tokie darbai reikalingi, darbus suplanuosime kitiems metams.“, – teigia Infrastruktūros skyriaus vedėjas Ilja Karužis.

Kiekvienos gatvės atveju asfalto danga ir kiti sprendiniai parenkami individualiai, atsižvelgiama į konkrečios gatvės atkarpos intensyvumą ir tenkančią apkrovą. Numatyta parinkti stipresnius nei rekomendacijose nurodytus pagrindo sluoksnius, viršutinės asfaltbetonio dangos medžiagiškumą ir kitus parametrus. Didžiausio intensyvumo gatvėse viršutiniam asfaltbetonio sluoksniui naudojami polimerų priedai, kurių dėka viršutinis dėvimas sluoksnis tampa atsparesnis didesniam automobilių srauto intensyvumui. Visiems atliktiems remonto darbams taikomas 3 metų garantinis laikotarpis – jo metu atsiradusius defektus darbus atlikęs rangovas privalės tvarkyti savo lėšomis, o savivaldybei tai papildomai nekainuos.

REKLAMA

Remontuojami ne tik pėsčiųjų ir dviračių takai, bet ir laiptai

Kaip ir anksčiau, daug dėmesio bus skiriama pėsčiųjų takų atnaujinimui. Šiemet bus remontuojama 20,3 km ir įrengiama dar 5,6 km naujų pėsčiųjų takų. Papildomą dėmesį Vilniaus miesto savivaldybė skirs ir laiptų rekonstrukcijai – planuojama sutvarkyti beveik 400 metrų laiptų.

Dviračių takų atnaujinimo darbai šiemet apims kiek daugiau nei 8 kilometrus atkarpų. Planuojama, kad sutvarkius problemiškiausias gatves,  pėsčiųjų ir dviračių takų remonto bei statybų darbų intensyvumas bus didinamas.

Aukštos kategorijos gatvės, kuriose šiemet bus remontuojamos didžiausios atkarpos:

Liepkalnio g. – 2414 m;

Pramonės g. – 2118 m;

Savanorių pr. – 1814 m;

Laisvės pr. – 1746 m;

Ateities g. – 1589 m;

Panerių g. – 1403 m;

A. Goštauto g. – 1399 m;

Juodasis kelias – 1395 m;

Geležinio Vilko g. – 1159 m;

Ozo g. – 1038 m;

Kalvarijų g. – 1013 m;

Pylimo g. – 948 m.

Visas šiemet remontuojamas gatves, laiptus ir pėsčiųjų bei dviračių takus galima rasti specialiame žemėlapyje ir savivaldybės tinklalapio polapyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų