• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors vaikai galvoja, kad žaislus per šv. Kalėdas atneša Kalėdų senelis, šios industrijos veteranas C K Yeungas mano visai kitaip, rašo BBC. Pasak jo, už judančias figūrėles, lėles ir radijo bangomis valdomas mašinėles, kurios Kalėdų rytą atsiranda po eglutėmis visame pasaulyje, atsakingas Honkongas.

REKLAMA
REKLAMA

„Mes esame pagrindinis žaislų šaltinis visam pasauliui, – sako Honkongo žaislų gamintojų asociacijos viceprezidentas C K Yeungas. – Net 70 proc. visų pasaulio žaislų gamina čia veikiančios kompanijos.“

REKLAMA

Visgi nepaisant šimtų tūkstančių darbuotojų ir milijonų žaislų, išsiuntinėjamų po visą pasaulį, Kinijos žaislų pramonė lieka didžiųjų gamintojų, kurių žaislus ir daro, šešėlyje. Ji šiandien yra ant pasikeitimų slenksčio – darbo jėgos ir gamybos kaina Kinijoje sparčiai kyla, o paklausa didžiausiuose tiekimo regionuose JAV ir Europoje menksta. Tėvai šiose rinkose žaislams išleidžia mažiau jau nuo 2008 metų krizės pradžios.

REKLAMA
REKLAMA

Anot „Silverlit Toys“, gaminančios radijo bangomis valdomus žaislus, vadovo pavaduotojo Eddie Wongo, minimali alga Pietų Kinijos mieste Donguane, kur veikia įmonės gamykla, pernai jau paaugo 18 proc., kitąmet tikimasi dar 15 proc. augimo.

„Bet net ir augant užmokesčiui, pajūrio miestuose labai stinga darbo jėgos, – aiškina žaislų gamintojas. – Jaunimas nebevažiuoja į tolimą pajūrį ieškodami darbo, kaip tai darė jų tėvai, nes žemyninėje Kinijoje miestai per pastaruosius penkerius metus labai stipriai išaugo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, šiandien darbuotojus jau atrgraso ir pernelyg monotoniškas darbas.

Kaip parodė 149 Honkongo žaislų gamintojų apklausa, beveik du trečdaliai jų manė, kad šiais metais jų gamyba bus mažesnė, 57 proc. apklaustųjų teigė nesitikintys pagerėjimo ir kitąmet.

Didžioji dauguma kinų žaislų gamintojų sutinka, kad jiems reikia keisti savo kaip pigios darbo jėgos Vakarų ar Japonijos žaislų kompanijoms įvaizdį ir sukurti savo prekės ženklus, konkuruosiančius su amerikietiškais „Hasbro“ ir „Mattel“ ar japoniškais „Bandai“ ir „Tomy“.

REKLAMA

Bet su keliomis išimtimis, Honkongo įmonės labai lėtais plėtoja savas technologoijas ir žaislų dizainą, įsitikinęs Remi Leclercas, Honkongo politechnikos universiteto dizaino dėstytojas.

Dėl to jis labiausiai kaltina pačius gamintojus, nes jie esą labiau koncentruojasi ties greitos gamybos procesu, nei ties dizainu.

„Dizainas reiškia rizikos prisiėmimą, o tai yra problema daugeliui gamintojų“, – sako R. Leclercas.

Kinijos žaislų gamintojai nesugeba ir kito dalyko – įsiskverbti ir į pačios Kinijos rinką. Nors ji tesudaro penktadalį JAV žaislų rinkos, prognozuojama, kad per ateinančius penkerius metus ji padidės 50 proc.

Galiausiai, šiandien vis mažesni vaikai pradeda naudoti žaislų alternatyvas – kompiuterinius žaidimus, todėl ekspertai žaislų gamintojus įspėja apie šios pramonės saulėlydį.

Bet C K Yeungas tuo netiki: „Kol yra vaikų, jiems reikės žaislų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų