REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mainais už paramą trapiai valdančiajai koalicijai Seime valstiečiai liaudininkai reikalavo sustabdyti kaimo mokyklų naikinimą. Penktadienį šios sąjungos valdybos pirmininkas Bronis Ropė tikrino, ar Švietimo ir mokslo ministerija atlieka savo namų darbus.

REKLAMA
REKLAMA

Netobulas krepšelis

Švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus ir valstiečių liaudininkų atstovų susitikimas, kuriame buvo tariamasi, kaip patobulinti kaimo mokyklų finansavimą, kad jos išgyventų, o kaimo vaikams netektų nuo paryčių iki nakties praleisti toli nuo namų esančiose mokyklose ar trintis autobusų stotyse, užtruko beveik valandą.

REKLAMA

Po jo B.Ropė išreiškė viltį, kad vienas iš 15 paramos sutarties su valdančiąja koalicija punktų bus įgyvendintas ir ant kaimo mokyklų durų nebebus kabinamos spynos.

“Mums rūpi, kad ir kaime gyvenantis žmogus galėtų savo vaiką matyti ne tik naktį, kad galėtų jį mokyti arčiau namų esančioje mokykloje", - kalbėjo Ignalinos rajono savivaldybės meras B.Ropė. Pasak jo, dabar tai dažnai tampa neįmanoma dėl mokinio krepšelio lėšų skyrimo netobulumų.

REKLAMA
REKLAMA

“Krepšelis skiriamas mokiniui, tad pajamos kiekvienoje mokykloje skiriasi priklausomai nuo mokinių skaičiaus, o išlaidos dažnai labai panašios, - aiškino meras. - Jei vienoje klasėje mokosi 15, o kitoje - 25 vaikai, išlaidos praktiškai tokios pat, o pajamos skiriasi vos ne dvigubai".

Savivaldybės nagų nekišo

B.Ropės teigimu, šis netolygumas ir vertė savivaldybes uždaryti kaimuose mažesnes mokyklas. Mat, neturėdamos pakankamai pajamų iš mokinio krepšelio, jos negalėdavo organizuoti optimalaus ugdymo proceso. Tuomet tėvai, norėdami savo vaikui suteikti geresnį išsilavinimą, rinkdavosi kitas mokyklas. Likusi su dar mažesniu vaikų skaičiumi, mokykla gaudavo dar mažesnį mokinio krepšelį, kol galų gale ją tekdavo uždaryti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu daug mokinių turinčios mokyklos tų mokinio krepšelio pinigų neturi kur dėti. Tačiau savivaldybės negali tų lėšų paimti iš vienų ir atiduoti kitoms, mat savivaldybės ugdymo procesui organizuoti trūkstamas lėšas mokykloms gali skirti tik iš joms palikto 5 proc. rezervo, o jo naudojimas taip pat gana griežtai reglamentuotas.

“Gyventojų skaičius kaimiškose vietovėse ir toliau mažėja, tai mokyklų gali apskritai nelikti. Kad jos galėtų išgyventi, siūlėme arba padidinti finansavimą, arba padaryti jį lankstesnį, - dėstė B.Ropė. - Įvairūs galimi variantai su ministerija buvo aptarti dar vasarą, o prieš savaitę parengtas projektas, kuriuo šiek tiek keičiama mokinio krepšelio skaičiavimo metodika, koeficientai, užtikrinantys ugdymo procesą. Be to, planuojama suteikti didesnes galimybes savivaldybėms kritiniu atveju padėti atskirai mokyklai".

REKLAMA

Spręs Vyriausybė

Švietimo ir mokslo ministras G.Steponavičius tvirtino, esą ir jo vadovaujama ministerija, ir Vyriausybė taip pat entuziastingai, kaip ir valstiečiai liaudininkai, siekia išsaugoti mokyklų prieinamumą kaimo vaikams.

“Mes norime numatyti pirmiausia maksimaliai lanksčią finansavimo tvarką, kad konkreti savivaldybė vietoje galėtų priimti geriausius sprendimus", - teigė ministras, bet nepaaiškino, kodėl tokios tvarkos iki šiol valdantiesiems lyg ir nereikėjo.

G.Steponavičius pabrėžė, kad jau ir dabar galiojantys teisės aktai numato kaimiškų arba nedidelių mokyklų mokinio krepšelio dydį beveik dvigubai didesnį nei miestuose. Pavyzdžiui, miesto pradinės mokyklos mokinio krepšelis 87 proc. mažesnis nei kaimo pradinuko. Pagrindinės mokyklos 5-8 klasės mokinio krepšelis mieste yra 3,7 tūkst. litų, o kaime - 7138 litai.

REKLAMA

“Bet šiuo metu mes matome galimybes numatyti dar šiek tiek didesnius koeficientus mažesnėse mokyklose", - tvirtino ministras.

Mokinio krepšelio skaičiavimo metodikos pakeitimas bus pateiktas Vyriausybei. Jei jis bus patvirtintas, atsiras galimybė išgyventi mažesnėms kaimo mokykloms.

Vidurinės mokyklos kaimiškose vietovėse, anot G.Steponavičiaus, taip pat gana sparčiai persitvarko į ilgąsias gimnazijas (nuo 1 iki 12 klasės).

“Persitvarkymo kriterijų taikymą mes vertiname labai lanksčiai. O ten, kur mokinių skaičius tikrai mažėja, tą procesą matome nebūtinai griežtai susietą su 2012 m. Manome, kad reikiami sprendimai atsiras natūraliu būdu", - tvirtino ministras.

Alia ZINKUVIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų