REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pratęskime pradėtą patrauklių Kinijos verslų apžvalgą.

Dar vienas investuotojams patrauklus Kinijos verslo sektorius – interneto įmonės. Visas interneto įmonių verslas yra labai įdomus, nes sparčiai auga ir sėkmingai parinkus veiklos kryptį gali būti labai pelningas. Reklamos internete apimtis nuolat didėja, atimdama vis didesnę dalį pajamų iš kitų reklamos formų, nuolat auga tinklalapių lankomumas. Puikus pavyzdys – spauda, kuri vis didesnę dalį turinio perkelia iš spausdintų leidinių į virtualią erdvę.

REKLAMA
REKLAMA

Nereikia gilios analizės, norint suprasti, kad šis sektorius Kinijoje turi ypač geras perspektyvas. Kol kas interneto skvarba šalyje – nedidelė, siekia apie 20 proc. Tai šiek tiek mažiau nei viso pasaulio vidurkis (21 proc.). Kaimyninėse šalyse – Honkonge ir Japonijoje šie skaičiai gerokai didesni – apie 70 proc., o JAV sieka net 80 proc. Tačiau absoliučiais skaičiais Kinijoje 2008 metų viduryje buvo daugiau kaip 250 milijonų interneto vartotojų – daugiau nei JAV, kur jų buvo 220 milijonų. Pridėjus daugybę kitose šalyse gyvenančių kinų emigrantų skaičius tampa dar didesnis.

REKLAMA

Rinktis patrauklias investicijas interneto versle yra palyginti paprasta, nes dėmesį verta skirti beveik be išimčių tik šakos lyderiams. Didžiausios kompanijos šioje rinkoje laikui bėgant tik auga, todėl įmonės bando atrasti savo nišas – interneto medija, papildomos paslaugos, žaidimai, paieškos sistemos, socialiniai tinklai – ir tapti jų lyderiu. Daugelis interneto vartotojų yra labai lojalūs savo mėgiamiems puslapiams ir retai juos keičia. Tiesa, būna ir išimčių, tačiau interneto versle ypač svarbu kuo anksčiau tapti lyderiu, o tuomet lyderio pozicija automatiškai garantuoja tolimesnį augimą.

REKLAMA
REKLAMA

Pasirinkimas tarp įtrauktų į sąrašą Kinijos interneto kompanijų yra gan ribotas, todėl teks paminėti keletą kompanijų - šakos lyderių. Tačiau noriu pažymėti, kad nei rekomenduoju, nei nerekomenduoju investuoti į žemiau pateiktas įmones. Kiekvienas investuotojas prieš investuodamas turi atlikti savo analizę, ir jo pasirinkimas nebūtinai bus šios įmonės. Pirmiausia paminėsiu kinišką „Yahoo“ atitikmenį „Sina.com“ valdančią „Sina“ kompaniją, kiniškos paieškos sistemos kūrėjus „Baidu.com“, interneto medijos kompaniją „Sohu.com“. Verta paminėti ir „Tencent.com“ interneto paslaugų portalą bei „Alibaba.com“ – tai vienas didžiausių pasaulio B2B („verslas - verslui“) portalų, kur gamintojai gali pasiūlyti savo produkciją didmenininkams ir tiekėjams. Pastaroji kompanija valdo ir dar du perspektyvius projektus: „Taobao.com“ – aukcionų portalą, kuris yra kiniškas „eBay“ analogas, bei „Alipay“ – atsiskaitymų internete paslauga, panaši į pasaulinį „Paypal“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išskyrus „Tencent“, visų aukščiau paminėtų kompanijų metinė apyvarta 2008 m. sieks nuo 350 iki 450 milijonų JAV dolerių, o pelnas svyruos tarp 80-150 milijonų JAV dolerių. „Tencent“ pajamos turėtų pasiekti 1 milijardą JAV dolerių, o pelnas – 300 milijonų. Palyginti su pasauliniu interneto rinkos milžinu „Google“, kurio pajamos viršija 21 milijardą JAV dolerių, o pelnas siekia 5 milijardus, arba senbuviu „Yahoo!“ (pajamos –7 milijardai, pelnas  - 1 milijardas JAV dolerių), kinų įmonės gal ir atrodo mažos, tačiau jos jau gali lygiuotis su daugeliu kitų populiariausių pasaulio portalų, tokių kaip „MySpace“ (socialinis tinklas, „Fox Interactive Media“ dalis) ar „Facebook“ (socialinis tinklas), kurių pajamos siekia 300-600 mln. JAV dolerių. Tai rodo, kad kinų interneto kompanijos jau tampa pasaulinio elito dalimi.

REKLAMA

Kinijoje veikia ir nemažai užsienio kompanijų, norinčių įsitvirtinti perspektyvioje rinkoje. Nors yra gana sėkmingų projektų, įgijusių didelį populiarumą, Kinijoje užsienio kompanijoms nėra lengva, daugiausia dėl etinių problemų ir cenzūros. Kinijos interneto cenzūra pasaulyje yra labai garsi, juokais vadinama „Didžiąja ugniasiene“ su aliuzija į Didžiąją kinų sieną. Kai į Kinijos interneto rinką žengė pasauliniai milžinai „Microsoft“, „Yahoo!“ ir „Google“, jiems teko paklusti Kinijos valdžios nurodymams ir paminti kitose šalyse deklaruojamus nepriklausomumo principus. Dėl griežto reguliavimo pranašumą šioje rinkoje turi vietinės kompanijos, tačiau neabejojama, kad užsieniečiai taip pat atsirieks savo dalį, nes perspektyviausioje pasaulio interneto rinkoje vienaip ar kitaip veikti norės visos pagrindinės pasaulio interneto kompanijos.

REKLAMA

Mano nuomone, investuotojams vertėtų rinktis vietines kinų įmones, o ne užsienio verslus, nes jau dabar akivaizdu, kad pirmosios turės geresnes augimo galimybes. Kol kas sunku prognozuoti, kaip pasaulio ekonomikos problemos palies Kinijos interneto kompanijas. Trumpu laikotarpiu gali būti šioks toks sąstingis, tačiau ateitis turėtų būti šviesi. Artimiausiu metu akcijų kainos dar gali šiek tiek mažėti, nors jau dabar yra nukritusios, tačiau ilgesniu laikotarpiu tokios investicijos yra neabejotinai vertingos ir todėl patrauklios.

Kitame straipsnyje toliau analizuosime Kinijos verslo sektorius.

Rokas Masiulis yra ISP fondo valdytojas, [email protected]

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų