REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Keičiantis mus supančiai aplinkai, kartu keičiasi ir darbo organizavimo principai: žmonės kasdien skrenda lėktuvais į darbą ar darbuojasi įmerkę kojas į vandenyną.

REKLAMA
REKLAMA

„GetJar“ vadovas Ilja Laursas konferencijoje „Verslo procesų vadybos patirtys ir sėkmės veiksniai“ pastebėjo, kad šiandien visi verslo procesai centralizuojami, o know–how iš vienos bendrovės perkeliami į tam tikrus ekspertizės centrus.

„Individualios įmonės pasirinkimo, kaip ir neturi: arba naudoja pasaulinį know–how, arba bando išradinėti dviratį. Tačiau pastaroji išeitis labai lėtai įgyvendinama“, – sakė jis.

Pasak jo, interneto plėtra ir transporto infrastruktūros tobulėjimas naikina sienas ir leidžia žmonėms neprisirišti prie darbo vietos: „Būna, kad kolega sėdi už sienos, arba kažkur JAV, bet abiejais atvejais vis tiek bendrauju per „Skype“. Atstumai išnyksta.“

Dėl šios priežasties, dalis darbuotojų į darbus keliauja ne mums įprastais autobusais ar traukiniais, bet lėktuvais. Anot I. Laurso, „GetJar“ biure JAV yra keli darbuotojai, kurie tris–keturias dienas per savaitę kasdien iš namų skrenda iš bendrovės biurą, kuris nuo jų namų yra nutolęs per 1000 kilometrų.

Todėl vis daugiau darbo yra nudirbama transporto priemonėse. „Autobuse, metro, lėktuve darbuotojai būna tokie pat darbingi, našūs, kaip ir biure. Dėl šios priežasties pusė JAV lėktuvų teikia bevielio interneto paslaugas“, – sakė I. Laursas.

Štai „Google“ turi sparčiu internetu aprūpintus autobusus, kuriais kasdien darbuotojus veža į darbą. Jie darbo dieną pradeda neperžengę biuro slenksčio, o įsėdę į autobusą.

REKLAMA

Nauji valdymo modeliai

Tokie pokyčiai verčia bendroves kurti naujus darbo organizavimo modelius. „Mes pripratę prie normalios verslo struktūros, kai yra vadas, skyrių vadai, darbuotojai ir viskas vyksta uždarai. Ta laisvė ir įvairovė privedė prie naujų verslo organizavimo modelių“, – pastebėjo I. Laursas.

Jo vadovaujama „GetJar“ yra viena iš tų bendrovių, kurios verslą organizuoja kitaip: „Mūsų bendrovėje santykiai su programų kūrėjais yra visiškai automatizuoti.“

Registracijos metu „GetJar“ portale programuotojas sutinka su virtualia sutartimi. Tuomet nustato kainą, už kurią norėtų parduoti savo programą, kokią dalį pajamų skirti reklamai ir viskas vyksta automatizuotai: tiek pardavimai, tiek reklama.

„Tai leidžia pasiekti skalę, kurios būtų neįmanoma pasiekti neautomatizuotai. Šiandien dirbame su 300 tūkst. individualių kūrėjų. Taip pat tai užtikrina laisvę – mes tik apibrėžiame sąlygas“, – teigė I. Laursas.

„GetJar“ planuoja žengti dar vieną žingsnį į ateitį ir sukurti visiškai virtualią aplinką prie kurios žmonės jungtųsi, kaip tam tikri darbuotojai: programuotojai ar dizaineriai. Pastarieji prisijungę matytų sąrašą programų, kurioms reikia parengti reklamos dizainą ar pagerinti esamą. Tuomet sistema išmatuotų efektyvumą, įvertins kiek naujas dizainas pagerino pardavimus ir už tai automatiškai mokės atlygį.

REKLAMA
REKLAMA

Drebina pamatus

Didžioji dalis įmonių vis dar mano, kad pagrindinis bendrovės tikslas – uždirbti pelną ir pajamas. Tačiau I. Laursas tikina, kad šiandien reikia koncentruotis į pridėtinės vertės didinimą bei atkreipia dėmesį, kad planuojant plėtrą vis dažniau rinkoje dairomasi mažesnių bendrovių, kurias galima nupirkti.

„Silicio slėnyje yra naujas posakis: pirkimas – greičiausias būdas samdyti“, – pastebėjo I. Laursas. To pavyzdys – „Google“. Kurį laiką ši bendrovė bandė įtvirtinti „Google video“ platformą, tačiau niekaip nenukonkuravo „YouTube“, todėl galiausiai už 1,65 mlrd. JAV dolerių ją nusipirko. Šiuo metu „YouTube” kasmet patiria  mln. JAV dolerių nuostolius, tačiau, pasak I. Laurso, „Google“ ją palaiko dėl strateginių priežasčių, manydama, kad ateityje televizija persikels į internetą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų