REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Hyundai“ ištesėjo savo pažadą pradėti serijinę vandenilio kuro elementų jėgainės varomų automobilių gamybą ir į Ženevos automobilių parodą atvežė ką tik nuo konvejerio nuriedėjusį miesto visureigį „ix35 Fuel Cell“. Šių automobilių gamyba pradėta vasario 26 dieną Pietų Korėjos Ulsano mieste. Ženevoje „Hyundai“ taip pat pristatė atnaujintą ix35, didesnį visureigį „Santa Fe“ ir toliau tobulinamą pasaulio ralio čempionatui skirtą „i20 WRC“.

REKLAMA
REKLAMA

Koncernas ketina iki 2015 metų pagaminti 1000 vandeniliu varomų visureigių, kurių didžioji dalis bus parduota Europoje instituciniams vartotojams. Beje, pirmieji 17 nuo konvejerio nuriedėjusių automobilių atiteks Danijos sostinės Kopenhagos ir Švedijos miesto Skonės reikmėms. Nuo 2015 metų vandeniliu varomus visureigius planuojama parduoti ir fiziniams asmenims.

REKLAMA

Ženevoje pristatomas „ix35 Fuel Cell“ šiek tiek skiriasi nuo įprasto šio modelio visureigio – kiek kitokios priekinės radiatoriaus grotelės, bamperis, žibintų blokas. Tačiau esminis skirtumas nelabai pastebimas – važiuodamas automobilis į atmosferą išmeta tik vandens garus ir nieko daugiau.

Nepaisant neįprastos jėgainės, visureigis važiuoja įprastai. Nuo 0 iki 100 km/h jis įsibėgėja per 12,5 sekundės, gali važiuoti 160 km/h greičiu ir be energijos papildymo gali nuvažiuoti net 594 kilometrus. Jo kuro elementų jėgainės galia siekia 100 kW. 100 kilometrų nuvažiuoti automobilis sunaudoja 0,95 litro vandenilio. Beje, kuro elementų užpildymas specialioje stotelėje užtrunka vos kelias minutes. Europos Sąjunga jau yra perengusi reikiamos infrastruktūros kūrimo planą.

REKLAMA
REKLAMA

Ženevoje „Hyundai“ pristatė ir naują įprastais degalais varomą „ix35“. „C“ segmento miesto visureigis po trejų metų rinkoje, gamintojo teigimu, buvo gerokai atnaujintas, modernizuotas ir patobulintas.

Bene svarbiausios naujienos slepiasi po variklio gaubtu. Galima bus užsakyti visureigį su visiškai nauju „Nu“ serijos 2 litrų darbinio tūrio GDI dyzeliniu varikliu ir „R“ serijos dyzelinį variklį su LP-EGR technologija (žemo slėgio išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema).

Naujajame „ix35“ taip pat įdiegta „Hyundai“ sukurta vairavimo režimų sistema „Flex Steer“, leidžianti pasirinkti įprastą, komfortišką arba sportišką pakabos veikimo režimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Naujasis „ix35“ yra labai svarbus modelis „Hyundai“ verslui Europoje. Jo pirmtakas tapo tokiu mėgiamu rinkoje, kad mums teko sunki užduotis patobulinti automobilį neprarandant jo patraukliausių savybių. Manau, kad emociškai jis liko nepakitęs ir jo charakteris išliko toks pat“, - pažymėjo „Hyundai Motor Europe“ vyresnysis viceprezidentas Allanas Rushforthas.

„ix35“ tapo greičiausiai parduodamu koncerno modeliu Europoje – vien per 2012 metus žemyne parduota 87 tūkst. visureigių. „ix35“ yra pirmasis „Hyundai“ modelis, atspindintis koncerno naująją „takios skulptūros“ dizaino filosofiją. Jis sukurtas „Hyundai“ techniniame centre Riuselshaime, Vokietijoje, o gaminamas Nošovicėje, Čekijoje.

REKLAMA

Tuo tarpu didysis „ix35“ brolis – „Hyundai Santa Fe“ – tapo dar didesnis. Ženevoje pristatoma septynvietė modifikacija „Grand Santa Fe“ taps ilgiausią ratų bazę turinčiu „E“ segmento miesto visureigiu. Pirmą kartą publikai pademonstruotas praėjusių metų Niujorko parodoje, Europai skirtas modelis buvo dar patobulintas. Jame įdiegta adaptyvi priekinių žibintų sistema, kelio juostų sekimo ir automobilio statymo sistemos. Specialiai Europos vartotojams suderinta važiuoklė ir vairo mechanizmas.

„Grand Santa Fe“ išvaizdoje taip pat lengvai atpažįstama „takios skulptūros“ dizaino kalba, o nuo savo mažesniosios sesers „Santa Fe“ ji skiriasi kiek kitokiomis radiatoriaus grotelėmis ir žibintų bloku, labiau atsikišusiu priekiniu bamperiu. Galinės automobilio durys platesnės, kiek kitokia stogo linija bei galinė dalis. „Grand Santa Fe“ yra centimetru aukštesnė, puse centimetro platesnė ir 22,5 centimetro ilgesnė nei įprasta „Santa Fe“.

REKLAMA

Europos pirkėjams didžioji „Santa Fe“ bus siūloma tik su vienu varikliu – 2,2 litro darbinio tūrio „R“VGT dyzeliu, generuojančiu 197 AG. Variklis komplektuojamas su 6 laipsnių automatine pavarų dėže.

„Grand Santa Fe“ bus galima užsakyti su 7 (2:3:2) arba 6 vietų (2:2:2) schema. Automobilyje montuojamas didžiulis stoglangis per visą salono ilgį. „Grand Santa Fe“ gaminama Ulsano gamykloje Pietų Korėjoje.

„Aštriausias“ „Hyundai“ patiekalas Ženevoje – nuolat tobulinamas pasaulio ralio čempionatui skirtas „i20 WRC“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmiausia į akis krenta naujos išvaizdos „livrėja“ – lenktyninio automobilio kėbulo dažymo ir logotipų dermė. Šalia „Hyundai“ firminės mėlynos spalvos atsirado sodriai pilkos spalvos plotai, padabinti korėjietiškais hieroglifais, kuriais užrašytas „Hyundai“ pavadinimas: „Hunminjeongeum“.

Automobilis kuriamas ir tobulinamas bendradarbiaujant Pietų Korėjos mieste Namjange esančiam „Hyundai“ tyrimų ir plėtros centrui bei Vokietijoje įkurtai bendrovei „Hyundai Motorsport GmbH“.

Naujausia versija gavo patobulintą aerodinamikos paketą, patobulintą važiuoklę ir amortizatorius. Šiemet planuojama tęsti lenktyninio automobilio bandymų programą įvairiose Europos šalyse. Automobilis debiutuos 2014 metų pasaulio čempionate.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų