REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Socialdemokratas Gintautas Paluckas situaciją, kai „Lietuvos geležinkeliai“ apėjo JAV sankcijas „Belaruskalij“, pavadino dviveidišku pasirinkimu ir Lietuvos vertybinės užsienio politikos bankrotu. Jis tikino, kad atsakomybę už tai turėtų prisiimti tiek premjerė, tiek užsienio reikalų ministras.

Socialdemokratas Gintautas Paluckas situaciją, kai „Lietuvos geležinkeliai“ apėjo JAV sankcijas „Belaruskalij“, pavadino dviveidišku pasirinkimu ir Lietuvos vertybinės užsienio politikos bankrotu. Jis tikino, kad atsakomybę už tai turėtų prisiimti tiek premjerė, tiek užsienio reikalų ministras.

REKLAMA

„Tai yra vertybinės užsienio politikos bankrotas, tai yra akivaizdu. Jeigu valstybė priėmė kažkokius sprendimus, kreipėsi į Europą ir pasaulį kviesdama solidarumui dėl sankcijų Baltarusijai, o po to pati bando išvengti tų sankcijų ekonominio poveikio, tai mažų mažiausia nesolidarus ir nesąžiningas veikimas“, – Seime susirinkusiems žurnalistams sakė socialdemokratų frakcijos seniūnas Gintautas Paluckas.

Politikas teigė, kad netiki, kad niekas iš Vyriausybės nežinojo apie „Lietuvos geležinkelių“ gautą avansą.

„[Netikiu], kad niekas su niekuo nederino ir vyriausiasis iešmininkas – geležinkelių vadas – paėmė ir savarankiškai kažką taip padarė. Tai yra institucijų neformalus apsitarimas ir derinimas, ir tai yra tokio dviveidiško veikimo vaisius“, – kalbėjo socialdemokratas.

REKLAMA
REKLAMA

G. Paluckas tikino, kad už šią situaciją atsakingas tiek užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis, tiek premjerė Ingrida Šimonytė.

„Man tai yra akivaizdu, kas yra kaltas – užsienio politikos vadas ir Vyriausybės vadovė. Tuo metu, visi kiti yra tik grandinės dalys. Būtų labai nesąžininga ir neatsakinga tą atsakomybę permesti, kurie savarankiškai ar savavališkai tokių sprendimų tikrai nepriiminėja“, – įsitikinęs jis.

REKLAMA

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad  „Lietuvos geležinkeliai“ trečiadienį pranešė, kad gruodį ir galbūt sausio pradžioje per Lietuvą į Klaipėdos uostą dar gabens „Belaruskalij“ trąšas, nes Baltarusijos bendrovė už šiuos krovinius atsiskaitė iš anksto.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“, ar šios paslaugos Baltarusijos įmonei bus teikiamos toliau, priklausys nuo sankcijų režimo, valstybės institucijų sprendimų bei bankų pozicijos, ar aptarnauti jos pavedimus. 

„Lietuvos geležinkeliai“ skaičiuoja, jog netekus „Belaruskalij“ trąšų, įmonei reikėtų apie 49 mln. eurų subsidijų per metus. Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybė yra pasirengusi padėti „Lietuvos geležinkeliams“ sprendžiant infrastruktūros išlaikymo klausimus.

JAV Iždo departamentas rugpjūtį įvedė sankcijas „Belaruskalij“ ir iki gruodžio 8 dienos verslui davė laiko užbaigti sandorius. Praėjusį ketvirtadienį JAV išplėstose sankcijose atsidūrė ir „Belaruskalij“ produkcijos eksportuotoja „Belaruskaja kalijnaja kompanija“ (BKK). Sandoriai su ja turi būti baigti iki kitų metų balandžio 1-osios

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų