• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažyčiai, miesto automobiliai priėjo liepto galą. Na, bent jau tokią nuomonę norėjo sudaryti „Volkswagen“ pardavimų ir marketingo vadovas Jürgenas Stackmannas, kuris praėjusiais metais atskleidė, jog griežtėjantys taršos reikalavimai Europos Sajungoje kaip reikiant komplikuoja visų, miesto automobilių ateitį.
Įprastai, automobilių gamintojai neslepia noro dramatizuoti susidariusią padėtį, tačiau už „Volkswagen“ specialisto teiginio slypi pakankamai daug tiesos. Matote, šiai dienai gamintojai automobilių CO2 emisijas gali sumažinti pasirinkę vieną iš dviejų kelių: sukurti elektromobilį arba pasinaudoti įvairiausiomis technologijomis, kurios talkina vidaus degimo varikliui ir tuo pačiu ženkliai sumažina CO2 emisiją. Didžiausia problema yra ta, jog nei vienas scenarijus neatrodo kaip pelningas būdas uždirbti skatiką. Tiesiog pasižiūrėkime į elementarų pavyzdį.

Mažyčiai, miesto automobiliai priėjo liepto galą. Na, bent jau tokią nuomonę norėjo sudaryti „Volkswagen“ pardavimų ir marketingo vadovas Jürgenas Stackmannas, kuris praėjusiais metais atskleidė, jog griežtėjantys taršos reikalavimai Europos Sajungoje kaip reikiant komplikuoja visų, miesto automobilių ateitį.
Įprastai, automobilių gamintojai neslepia noro dramatizuoti susidariusią padėtį, tačiau už „Volkswagen“ specialisto teiginio slypi pakankamai daug tiesos. Matote, šiai dienai gamintojai automobilių CO2 emisijas gali sumažinti pasirinkę vieną iš dviejų kelių: sukurti elektromobilį arba pasinaudoti įvairiausiomis technologijomis, kurios talkina vidaus degimo varikliui ir tuo pačiu ženkliai sumažina CO2 emisiją. Didžiausia problema yra ta, jog nei vienas scenarijus neatrodo kaip pelningas būdas uždirbti skatiką. Tiesiog pasižiūrėkime į elementarų pavyzdį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga


Pats mažiausias „Volkswagen“ šeimos narys, „Up“ hečbekas, su benzininiu varikliu kainuoja nuo 13 tūkst. eurų. Tuo tarpu elektra varomas analogas – 21 tūkst. eurų, o tai – net 8 tūkst. eurų skirtumas, kurį tokio automobilio pirkėjai pajaučia daug stipriau negu „Volkswagen Golf“ ar „Volkswagen Passat“ pirkėjai.
Tad jeigu miesto automobilių ir „Volkswagen Up!“ dienos suskaičiuotos, dabar yra kone ideali proga išbandyti ir „paragauti“ atnaujintą „Volkswagen e-Up!“, kuris, galbūt, sufleruoja kaip galėtų atrodyti šios automobilių klasės ateitis.

REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga


DIZAINAS


Verdiktas 3
Išskirtinis stilius niekuomet nebuvo mažyčių automobilių stiprybė. Na, bent jau tų, kurių kaina atrodo pakankamai racionali, bet tai neabejotinai yra susiję su gamintojų noru priversti jus ir mus už išvaizdų automobilį mokėti bent keletą tūkstančių eurų daugiau. Tiesiog pasižiūrėkite į „Mini“, kuris pozicionuojamas kaip prabangus miesto automobilis. Žinoma, negalime nepaminėti „Fiat 500“, kuris net ir dabar yra vienas stilingiausių savo klasės atstovų, tačiau padoriai atrodanti ir bent jau reguliuojamą vairuotojo sėdynę turinti versija kainuoja ne 12 tūkst, o beveik 16 tūkst. eurų, o tai susidomėjimą itališku mažyliu sumažina nuo „O, tai bent“ iki „Gal, aš paieškosiu ko nors kito“.
Optimalią poziciją šiame automobilių segmente užima neseniai atnaujintas „Renault Twingo“. Pigus, galiniais ratais (!) varomas mažylis turi užtektinai aksesuarų ir įvairiausių priedų, kurie už juokingą sumą mažąjį „Twingo“ paverčia mielai atrodančia transporto priemone, kurios nuotraukas norėsis dėtis į savo „Instagram“ profilį.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga


Tuo tarpu „e-Up!“ patenka į zoną, kuriai norėtųsi užklijuoti „Nei šilta, nei šalta“ etiketę. Matote, „Volkswagen“ net nebando slėpti fakto, jog tai – tiesiog pigus automobilis ir su juo nesistengia laimėti tarptautinių dizaino konkursų. Vietoje to jis stengiasi būti funkcionaliu, bet naudingu įrankiu, ir ši filosofija puikiai perteikta automobilio išvaizdoje.
Tai vienas iš tų retų atvejų, kai automobilis neturi ryškesnių veido bruožų, kurie leistų jam nusiųsti komplimentą arba peikti dėl pasibjaurėtinų dizaino sprendimu. Jis – tiesiog beveidis. Kaip baltos spalvos tušinukas iš kanceliarinių prekių parduotuvės. Na, jis bent jau neatrodo kaip „Toyota Aygo“, kuris, regis, bando būti tikru, bet nelabai vykusiu japonišku origamiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga













































Vertinimo kriterijus Volkswagen e-Up
Išskirtinumo faktorius 5 balai
Interjero dizainas 6 balai
Eksterjero dizainas 6 balai
Ilgis (mm) 3600
Plotis (mm) 1645
Aukštis (mm) 1492
Ratų bazės ilgis (mm) 2417
Kėbulo prošvaisa (mm) 144 mm
Automobilio svoris 1235 kg


INTERJERAS


Verdiktas 3.5
Per gerklę grūdamą funkcionalumą pajusite ne tik žiūrėdami į pačią mašiną. Jį pajusite ir kai įsliūkinsite į „e-Up“ vidų. Įmantrybių jame tiek pat kaip ir 30-ies metų senumo 3 serijos BMW. Gausite vairą, du pedalus, na ir oro kondicionierių bei šildomas sėdynės, jog jaustumėtės, kad vairuojate automobilį, pagamintą 2020-aisiais. Šiek tiek senamadiška, be abejonės, bet ir suprantama dėl labai racionalių priežasčių, tad iškart turite suprasti, jog „e-Up“ neprivers jaustis kaip ponu ir pasaulio bamba.
„Volkswagen“ bandymas sumažinti automobilio kainą matomas ir juntamas visur. Štai, kad ir pabandžius reguliuoti vairo kolonėlę. Ji reguliuojama tik viena kryptimi (aukštyn ir žemyn), tad jeigu turite ilgas kojas, bet trumpas rankas – bus bėdų. Panašioje situacijoje atsidursite, jeigu norėsite užsisakyti navigacijos sistemą. „Volkswagen“ norėdama sutaupyti dar nemažą pluoštą europinių kupiurių, į „e-Up“ (bei kitus „Up“ modelius) supaprastintą multimedijos sistemą, kurioje tėra tik vienas, itin modernus dalykas – integruotas galinės vaizdo kameros ekranas. Siekdami naudotis navigacijos įrangą turėsite išsitraukti savo išmanųjį telefoną, užsisakyti papildomą reikalingų duomenų krepšelį bei atidžiai stebėti telefono akumuliatoriaus lygį. Ironiška...

REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga


Nepaisant šių keistenybių (jeigu galima tai pavadinti keistenybėmis), tai vis dar autentiškas ir grynakraujis „Volkswagen“ šeimos narys. Suręstas kaip mažytis tankas, pasižymintis tik vokiškiems automobiliams būdinga ergonomika.
Žinoma, tai labai nuobodu, bet nei vienas kitas automobilis šioje klasėje nepriverčia jaustis, lyg nusipirkote automobilį, dėl kurio nebereikės sukti galvos. Kiekvienas judesys atliekamas intuityviai, nereikalaujant penkias minutes žvalgytis po interjerą ar atsidaryti „Youtube“ ir įvesti: „How to save favorite radio station“. Net ir borto kompiuterio pateikiama informacija yra tokia aiški, jog net pradedi svarstyti ar „Volkswagen“ nėra kažkur paslėpusi kažkokios staigmenos. Vien dėl sportinio intereso.

REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga

















































Vertinimo kriterijus Volkswagen e-Up
Interjero erdvė 7 balai
Interjero apdailos medžiagos 6 balai
Surinkimo kokybė 8 balai
Ergonomika 9 balai
Matomumas 9 balai
Prietaisų skydelio informatyvumas 10 balų
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas 7 balai
Multimedijos sistema 8 balai
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas 7 balai
Bagažinės tūris (l) 251-959

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

DINAMIKA


Verdiktas 3
Vienareikšmiškai – pati silpniausioji miesto automobilių vieta, kuri labai dažnai atgraso daugelį nuo „Volkswagen Up“ ar bet kurio kito analogo įsigijimo, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Juk kiekvienas iš mūsų nori vairuoti automobilį, kurio plaučiai nesprogtų, kai nuspręstumėte judėti su srautu.
„Volkswagen“ su atnaujintu „e-Up“, regis, panoro išspręsti dvejas problemas vienu metu. Suteikti šiek tiek daugiau dinamikos ir galimybę su pilnai įkrautomis baterijomis nuvažiuoti toliau, ir už šiuos du privalumus reikėtų dėkoti nuo 18,7 kWh iki 36,8 kWh išaugusiai (32,3 kWh talpa yra naudotina, nes likutis paliktas atsargai) baterijos talpai bei 82 arklio galias ir net 211 Nm sukimo momentą išvystančiam elektros motorui, kuris automobilį iki 100 km/val. privers įsibėgėti per 11,9 sekundės. Aha, jau matome kaip norite daryti veido palmę, bet neskubėkite to daryti.

REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga


Visų pirma – iki 100 km/val. įsibėgėjimą simbolizuojantis rodiklis šiame automobilyje yra niekinis, nes viską lemia „e-Up“ spartūs žingsniai nuo 0 iki 50 km/val. arba nuo 30 iki 60 km/val. – didmiesčiams būdingi greičiai ir važiavimo maniera, kuri yra „e-Up“ koziris, leidžiantis supykdyti perdėtai pasipūtusius vairuotojus, kurie lieka nustebę mažojo elektromobilio sprintu, bet neturėtų skambėti kaip itin didžiulis siurprizas, nes itin staigia akceleracija pasižymi kone kiekvienas elektromobilis.
Nustojus elgtis įžūliai ir pradėjus elektromobiliu naudotis tai kaip pridera, tuomet galite pradėti galvoti apie energijos regeneracijos sistemą ir kaip jinai galėtų jums padėti. Atnaujintame „e-Up“ galima rasti keturis skirtingus energijos regeneracijos lygius, kurie padeda išspausti maksimumą iš automobilyje esančių baterijų. Pavyzdžiui? Važinėjant mieste galima drąsiai naudoti trečią energijos regeneracijos lygį, kuris ne pernelyg grubiai ir aštriai, bet efektingai lėtina automobilį, kai atleidžiate akceleratoriaus pedalą. Žinoma, galite naudotis ketvirtuoju lygiu, kuris, teoriškai, leidžia atsisakyti stabdžio pedalo, bet toks vairavimo stilius labiau primena žaidimą, kuris trukdo kitiems eismo dalyviams.

REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga


Tuo tarpu pagalba išvažiavus į užmiestį atkeliauja įjungus pirmąjį energijos regeneracijos lygį. Naudodamiesi akceleratoriaus pedalu galite labai lengvai šokinėti tarp optimalaus greičio palaikymo ir siekio važiuoti ekonomiškai bei prailginti nuvažiuojamą atstumą. Tai ypatingai naudinga važiuojant paskui tarpmiestinį autobusą ar vilkikų sąstatą.
Papildomą pagalbos ranką siekia ištiesti ir keli važiavimo režimai. Įprastai, automobilio sistemos sklandžiausiai ir veiksmingiausiai veikia naudojant „Comfort“ važiavimo režimą, bet vieno mygtuko paspaudimu savo komforto būseną galite pabloginti įjungus „Eco“ arba „Eco+“ režimą. Kodėl – pabloginus? Nes tiek vienas, tiek kitas režimas automobiliui uždeda papildomas grandines „ant kojų“. Pavyzdžiui, įjungus „Eco+“ režimą džiaugsitės tik tradiciniu oro apipūtimu (be oro kondicionieriaus), o visaverte dinamika džiaugsitės ir maksimalaus greičio ribotuvą pralaušite tik iki galo numynę akceleratoriaus pedalą. Ar šis režimas naudingas? Tiesą sakant – ne. Norint važiuoti ekonomiškai pilnai užteks įjungti „Eco“ režimą ir naudotis elementariais ekonomiško važiavimo principais: stebėti priekyje esančią situaciją, kuo dažniau leisti automobiliui riedėti savo eiga ir palaikyti greitį, kuris leistų išnaudoti kuo mažiau elektros energijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga

















































Vertinimo kriterijus Volkswagen e-Up
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) 11,9 / 11,1 sekundės
0 - 50 km/val. 3,7 sekundės
30 - 60 km/val. 3,6 sekundės
Variklio išvystoma galia 83 AG
Didžiausias sukimo momentas 212 Nm
Maksimalus greitis 130 km/val.
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (kWh/100) 14,5 / 13,8 / 15,9
Baterijos talpa (naudotina) 32,3 kWh
Įkrovimo galimybės bandymo metu Nuo 10 iki 80 procentų – 49 minutės. Įkrovimo galia – nuo 15 iki 30 kW
Su pilnai įkrautomis baterijoms nuvažiuosite ~ 230 kilometrų

REKLAMA

VALDYMAS


Verdiktas 3.5
Sportiška „Up! GTI“ versija šiandien galime drąsiai laikyti vienu smagiausiai valdomų sportiškų hečbekų rinkoje. Elementarumas ir truputėlį senamadiškas požiūris į sportiško automobilio idėją leidžia džiaugtis truputėlį senamadiškais pojūčiais jį vairuojant. Norint pajusti automobilio sukibimo ribas, jūs neprivalote lėkti ant tūkstančio ar viršyti greičio kelis kartus, nes fejerverkų sprogimai įvyksta itin saugiose ribose. Visiška priešingybė „Porsche 911 Turbo“ ar net „Honda Civic Type R“, kurių galimybių ribos yra labai toli nuo sveiko proto.
Tuo tarpu tradicinės transmisijos ir vidaus degimo variklio atsikratęs „e-Up“ yra absoliuti priešingybė ne tik sportiškai „Up! GTI“ versijai, bet ir standartinei – tai, kurios keleivio sėdynė vibruoja dėl priekyje veikiančio 3 cilindrų variklio. Jeigu standartinis „Up“ kelyje jaučiasi, lyg skristų ant sparnų, tai elektrinė „e-Up“ versija kelyje elgiasi kaip gerokai brandesnis automobilis. Labiau „Polo“, o ne biudžetinis „Up!“.

REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga


Nors skirtumai tarp dviejų tų pačių, bet ir tuo pačiu skirtingų „Up“ modelių yra akivaizdūs, tačiau norint juos išryškinti, iš pradžių vertėtų pagalvoti apie savo lūkesčius. Standartinėje konfigūracijoje „Up“ hečbekas su lietuviška kelių mišraine susitvarkydavo visai neblogai, tačiau „e-Up“ yra juntamai labiau prilipęs prie asfalto. Ne tik automobilio dugne išmėtytų baterijos modulių, bet ir dėl daugiau nei 200 kilogramų išaugusio svorio, kuris nebeleidžia automobiliui taip lengvai kratytis, o ir įvairiausius nelygumus pakaba „filtruoja“ žymiai sklandžiau.
Vis dėlto, dėl elektrolitų išaugęs antsvoris atėmė itin šaunią standartinio „Up“ savybė – judrumą ir užtikrintumą posūkiuose. Dabar „e-Up“ yra gerokai vangesnis, tingesnis ir ne toks žvalus kai prašote jo mikliai apsisukti ar nerti į gretimą gatvę, tačiau vargu ar daugeliui „e-Up“ vairuotojų tai rūpės, nes svarbiausios savybės elektrinėje versijoje išliko. Jis vis dar lengvai valdomas ir svarbiausia – nereikalauja pernelyg įtempto susitelkimo jį vairuojant.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga





































Vertinimo kriterijus Volkswagen e-Up
Pakabos suteikiamas komfortas 6 balai
Stabilumas posūkiuose 7 balai
Stabilumas važiuojant didesniu greičiu 7 balai
Manevringumas 9 balai
Stabdžių sistemos efektyvumas 8 balai
Triukšmo lygis 7 balai
Padangų išmatavimai bandytame modelyje 165/65 R15


EKSPLOATACIJA


Verdiktas 4
20 555 eurai. Būtent tokią kainą išgirsite užsimanę įsigyti elektrinį „e-Up“. Jeigu manote, jog tai pakankamai didelė suma už automobilį, kuriame netilptų statistinės lietuviškos šeimos atostogų bagažas, jūs iš dalies esate teisūs, bet „e-Up“ elektromobilio įsigijimą galima pateisinti galvojant apie visiškai kitus prioritetus. Tai grynakraujis miesto automobilis, kurio išlaikymo kaštai bus absoliučiai niekiniai.
Perkant „e-Up“ reikėtų atsižvelgti į papildomos įrangos sąrašą, kuriame yra nemažai svarbių, tiesiog reikalingų atributų. Pavyzdžiui? Galimybė užsisakyti opciją, kuri leistų reguliuoti priekinių sėdynių aukštį. Tarp geidžiamų privalumų taip pat pridėkite šildomas sėdynes ar šildomą priekinį stiklą bei dar keletą privalumų ir galutinė suma šoktelės iki 25 tūkst. eurų.

Volkswagen e-Up apžvalga


Supratę, jog reikėtų žvalgytis į konkurentų pusę, labai greitai nustebsite išgirdę, jog elektrinis „e-Up“ neturi gausybės alternatyvų. Iš tiesų, „e-Up“ teturi vienintelį, tiesioginį konkurentą – „Renault Twingo Z.E“, kuris daugelyje Europos šalių pasirodys šių metų rudenį ir kainuos nuo maždaug 22 tūkst. eurų arba maždaug tiek pat kaip ir „Volkswagen e-Up“. O kur padėjome „Renault Zoe“? Leiskite jums priminti, jog „Renault Zoe“ yra gerokai brangesnis, turintis žymiai talpesnę bateriją ir yra gerokai civilizuotesnis automobilis negu spartietiškas „e-Up“, tad kad ir kaip norėtume jį lyginti su „e-Up“, tai tiesiog būtų neteisinga ir neracionalu.
Kita vertus, „e-Up“ analogu gali tapti eilė naudotų elektromobilių. Maždaug vienerių ar dviejų metų senumo, su dar galiojančia gamintojo garantija. O tokius kriterijus atitinkančių modelių tikrai netrūksta: antros kartos „Nissan Leaf“, jau talpesnę bateriją turintis „BMW i3“. Pasirinkimų sąraše taip pat gali atsirasti „e-Golf“ bei dar atnaujinimo procedūrų nepraėjęs „Hyundai Ioniq“.

REKLAMA

Volkswagen e-Up apžvalga





















































Vertinimo kriterijus Volkswagen e-Up
Pigiausio modelio kaina 20 555 eurai
Bandyto modelio kaina 25 564 eurai
Bazinio modelio komforto įranga 6 balai
Papildomos įrangos pasirinkimas 8 balai
Papildomos įrangos kaina 7 balai
Standartinė garantija 5 metų
Planinių aptarnavimų dažnumas Kas 12 mėn.
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 km 401 euras
Numatoma išliekamoji vertė po 4 metų / 90 000 km 27%
Garantija suteikiama baterijoms 8 metai / 160 tūkst. km
Atstovybių tinklas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose


Volkswagen e-Up apžvalga
Ženklus baterijos talpos padidėjimas ir galimybė nesukant galvos nuriedėti bent jau 200 kilometrų turėtų labai rimtai sudominti tuos, kuriems automobilis reikalingas tik kelionėms į darbą arba į prekybos centrą, o viešasis transportas asocijuojasi su venerinėmis ligomis.
Verdiktas 3.5
Pagaliau pasiekėme lūžio tašką. Naujų automobilių rinkoje atsirado elektromobilis, kurį galima įsigyti už mažiau nei 20 tūkst. eurų. Tai – ženklas, jog tris kartus per savaitę į bendro naudojimo kelius išriedantys senoliai gali būti iškeisti į štai šį – atnaujintą „e-Up“.
Taip, pradinė investicija gali pasirodyti pakankamai didelė, bet viską atpirks automobilio elementarumas, manevringumas užkištame daugiabučio kieme ir galiausiai – galimybė automobilį naudoti kiekvieną dieną, nepergyvenant dėl fakto, jog viena kelionė į darbą galutinai išsiurbs jame esančias baterijas.
Neperlenkdami lazdos su pilnai įkrautomis baterijomis galėsite nuvažiuoti ne mažiau kaip 200 kilometrų, tad, jeigu per dieną nuriedate 20 ar 30 kilometrų, automobilį turėsite nuvežti įkrauti kas šešias ar septynias dienas ir galiausiai – tai galėsite padaryti nemokamai.
Jeigu standartinė ir vidaus degimo variklį turintis „Up!“ gali būti laikomas pakankamai elementariu automobiliu, tai elektrinė versija elementarumo lygį padidina kelis kartus. Į jį reikia žiūrėti ne į kaip brangų miesto automobilį, o kaip į automobilį, kuris su automobilio priežiūra susijusius rūpesčius leidžia pamiršti.

MUMS PATIKO



  • Elektrinis motoras suteikia miesto automobiliui reikalingo vikrumo

  • Atsižvelgiant į automobilį dydį ir klasę – civilizuotas greitkelyje

  • Mažų automobilių klasės standartais – erdvus

  • „Volkswagen“ automobiliams būdinga ergonomika

  • Pakankamai sparčiai įkraunamos baterijos

  • Gavus valstybės paramą – maža kaina


MUMS NEPATIKO



  • Mažas automobilis – maža bagažinė

  • Vairas reguliuojamas tik viena kryptimi

  • Lengvo lydinio ratlankiai arba pastovaus greičio palaikymo sistema galėtų būti bazinėje įrangoje

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų