REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Fantastika. Neįtikėtina. Įspūdinga. Nerealu. Neįmanoma. Tokiais žodžiais greičiausiai sureaguos bet kuris žmogus, vos tik sužinojęs filmo "Žiedų valdovas: Dvi tvirtovės" premjerinio savaitgalio pasiekimus. 295,9 tūkst. Lt pajamos ir 22,6 tūkst. žiūrovų vien tik per tris dienas. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad to negali būti. Pasirodo, gali.

REKLAMA
REKLAMA

Kiek simboliška, kad ši premjera Lietuvoje sutapo su D. Britanijos kino meno akademijos paskelbtomis prestižinių BAFTA premijų nominacijomis, kuriose "Žiedų valdovas: Dvi tvirtovės" yra įrašytas net devynis kartus (geriausias filmas, režisierius, operatorius, meninis apipavidalinimas, kostiumų dizainas, montažas, garsas, grimas ir vizualiniai specialieji efektai).

REKLAMA

Kai filmas per premjerinį savaitgalį Lietuvos kino teatruose surenka 120-150 tūkst. Lt, toks pasiekimas yra laikomas labai geru. Per visą Lietuvos kino rinkos istoriją iki sausio 24 d. panašiais skaičiais galėjo džiaugtis tik devynių filmų platintojai ("Žiedų valdovas", "Mulen Ružas", "Bridžitos Džouns dienoraštis", "Greiti ir įsiutę", "Žvaigždžių karai. Epizodas I - Pavojaus šešėlis", "Žvaigždžių karai. Epizodas II - Klonų puolimas", "Pasveikink mirtį kitą dieną", "Haris Poteris ir paslapčių kambarys" bei "Vanilinis dangus"). Tai pakankamai retas ir didelis įvykis lietuviškoje kino rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA

2001 m. sausio 11 d. debiutavęs "fentezi" nuotykių trileris "Žiedų valdovas: Žiedo brolija" ("The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring") pirmą kartą per tris dienas perkopė 200 tūkst. Lt pajamų ribą (227,8 tūkst. Lt, 18,1 tūkst. žiūrovų). Naujojoje Zelandijoje gimusio režisieriaus Peterio Jacksono sukurtas šio filmo tęsinys "Žiedų valdovas: Dvi tvirtovės" ("The Lord of the Rings: The Two Towers") pagerino savo pirmtako rekordą net 29,9 proc. Šis pasiekimas turėtų būti įrašytas į kino demonstravimo istoriją, nes tai yra geriausias visų laikų premjerinio savaitgalio Lietuvoje rezultatas. Gaila, kad tokie unikalūs, pribloškiantys ir fantastiški skaičiai yra pasiekiami tik išskirtiniams filmams. Ne veltui britų rašytojo J. R. R. Tolkieno romano antrosios dalies ekranizaciją per kino centro "Coca-Cola Plaza" atidarymą panoro pamatyti LR premjeras Algirdas Brazauskas su žmona Kristina (beje, ši pora 3 val. trukmės seanso pabaigos nesulaukė), Konservatorių partijos įžymybės Vytautas Landsbergis ir Andrius Kubilius, parlamentarai Kazys Bobelis ir Kazimiera Prunskienė, LR prezidento patarėjas Darius Kuolys, dainininkas ir multiinstrumentalistas Andrius Mamontovas, grupės ŽAS atstovai Linas Karalius ir Marijus Berenis, Kauno "Žalgirio" krepšinio komandos valdybos pirmininkas Mindaugas Plūkas, kailių salono "Nijolė" savininkė Nijolė Veličkienė ir daugybė kitų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gausiai reklamuotas filmas buvo rodomas šešiuose Lietuvos kino teatruose. "Dvi tvirtovės" vienu metu debiutavo trijuose svarbiausiuose Vilniaus kino ekranuose, todėl įmanoma bent šiek tiek palyginti jų įtaką. Kaip ir reikėjo tikėtis, daugiausiai pajamų surinko atsinaujinęs kino centras "Coca-Cola Plaza" (77 tūkst. Lt), jam labai nedaug nusileido "Akropolio kinas" (73 tūkst. Lt) ir trečiąją vietą šiose neoficialiose varžybose užėmė "Lietuva" su didžiausiu ekranu sostinėje (37 tūkst. Lt). Tačiau pagal žiūrovų lankomumą (o tai yra svarbiausias vertinimo kriterijus) lyderiu tapo "Akropolio kinas", kuriame apsilankė 5,4 tūkst. žiūrovų. Savo ruožtu visais įmanomais būdais besireklamuojantis "Coca-Cola Plaza" į juostos "Dvi tvirtovės" seansus suviliojo 4,1 tūkst. žiūrovų, kurie nepagailėjo sumokėti daug didesnės bilietų kainos. Tai jau yra pakankamai akivaizdus skirtumas, kuris sukelia tam tikrų minčių.

REKLAMA

Kad "Coca-Cola Plaza" bilietų kaina yra pernelyg didelė ir nereali Lietuvos pragyvenimo lygiui, nesutinka tik atsinaujinusio kino centro savininkai ir vadovai, kurie neslėpė vilčių su režisieriaus Peterio Jacksono filmu pasiekti dvigubai geresnį rezultatą. Objektyviai vertinant, 77 tūkst. Lt - tikrai geras pasiekimas. Tačiau nereikia pamiršti, kad šiai sumai didelę įtaką padarė iškilmingas atidarymas, straipsniai laikraščiuose, reportažai televizijose, agresyvi bei pastebima reklama ir žiūrovų noras įvertinti tuos pažadėtus naujus kino žiūrėjimo pojūčius. Ką darys "Coca-Cola Plaza" vadovai, kai savo repertuare neturės "Žiedų valdovo" kalibro filmo? Kaip jie privilios kino mėgėjus, kai šie įsitikins, kad "Coca-Cola Plaza" beveik niekuo nesiskiria nuo kitų kino teatrų? Ar jie pripažins akivaizdžią savo klaidą ir nuspręs sumažinti bilieto kainą (per spaudos konferenciją buvo pareikšta, kad jie šiek tiek išmano kino rinkodarą)?

REKLAMA

Jeigu naujajame "multiplekse" (taip vadinami kino teatrai, turintys daug salių) nebūtų rodomas finansinius rekordus sumušęs "Žiedų valdovas: Dvi tvirtovės", tai "Coca-Cola Plaza" patirtų akivaizdų nokdauną, nors per savaitgalį šiame kino centre įvyko dar trijų naujų filmų premjeros ir buvo rodoma daugybė senesnių juostų. Įdomu, kad erotinė drama "Seksas yra komedija", romantinė komedija "Mergina iš Alabamos" ir erotinė komedija "Kietas karštas bičas - 2" Vilniaus kino arenoje startavo vien tik "Forum Cinemas" tinklui priklausančiame kino centre, bet pagal surinktas pajamas nusileido pelningiausių filmų topo senbuviams "Bornas: Sunaikinta tapatybė", "Haris Poteris ir paslapčių kambarys", "Migruojantys paukščiai" ir "Keturios plunksnos".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Puikius finansinius rezultatus pasiekusi romantinė komedija "Mergina iš Alabamos" (vien tik JAV teritorijoje - 127 mln. JAV dol.) Lietuvoje surinko tik kuklius 11,3 tūkst. Lt (715 žiūrovų). Vargu ar tokio starto tikėjosi kino platinimo kompanija "BDG filmai", sugalvojusi pristatomam filmui net rekomenduojamą reitingą. "Arthauzo" arba kitokio kino pakraipai priskirtina erotinė drama "Seksas yra komedija" per tris dienas savo sąskaitoje prikaupė vos 9 tūkst. Lt (528 žiūrovai). 55-ojo Kanų festivalio programos "Dvi režisierių savaitės" atidarymo ceremonijoje parodyto filmo neišgelbėjo kino platinimo kompanijos "Acme" paruošta pakankamai intriguojanti ir gera reklaminė kampanija. O juk skandalingosios režisierės Catherine Breillat ankstesnė erotinė drama "Romanas" buvo labai gerai lankoma Lietuvos kino teatruose ir iš viso surinko 114,7 tūkst. Lt.

REKLAMA

Ketvirtoji savaitgalio naujiena - vokiečių erotinė komedija "Kietas karštas bičas - 2" - buvo rodoma vien tik "Coca-Cola Plaza" ekranuose. Šį filmą pristatyti į Vilnių specialiai atvyko net režisierius Granzas Henmanas ir jo gyvenimo draugė bei pagrindinė aktorė Diana Amft. Nesvarbu, kad šie žmonės beveik niekam nėra žinomi, bet užsienio kino kūrėjų vizitai į Lietuvą yra labai reti (kino platinimo kompanija "Bombos filmai" savo pažado atvežti aktorių Hugh Grantą taip ir neištesėjo). Tačiau komedija apie jauną Vokietijos moksleivį ir jo kietą karštą bičą, kur kelnėse gyvena, mūsų šalyje patyrė labai didžiulį fiasko - surinko juokingas 3,2 tūkst. Lt pajamas (172 žiūrovai) ir tarp pelningiausių savaitgalio filmų užėmė vos 12 vietą (Vokietijoje "Kieto karšto bičo" tęsinį pamatė 499,2 tūkst. žiūrovų).

REKLAMA

Belieka pasveikinti kino platinimo kompaniją "Garsų pasaulio įrašai" su fantastišku nuotykių trilerio "Žiedų valdovas: Dvi tvirtovės" debiutu ir palinkėti, kad jis taptų antruoju filmu, perkopusiu neįsivaizduojamai aukštą 1 mln. Lt pajamų kartelę. Režisieriaus Peterio Jacksono kūrinys turi nemažai vilčių siekti šio rekordo, jeigu susidomėjimas juo nepradės sparčiai mažėti. Panašiai nutiko su pirmuoju "Žiedų valdovu", kuris per tris pirmąsias dienas surinko net 38,5 proc. galutinių pajamų (591,6 tūkst. Lt) ir tarp visų laikų pelningiausių filmų šiuo metu užima 12-ąją vietą.

Net įdomu, kada ir koks filmas sugebės pagerinti "Dviejų tvirtovių" premjerinio savaitgalio pajamas. Galbūt tai pavyks padaryti kultinės fantastinės veiksmo trilogijos antrajam filmui "Matrica: Perkrauta" ("The Matrix Reloaded"), kurio premjera Lietuvos kino teatruose įvyks gegužės 15-ąją kartu su visu pasauliu?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų