REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Turbulencija daugeliui žmonių yra blogiausia skrydžio dalis. Nors tai stebėtinai reguliariai pasitaikantis reiškinys, jis dažnai gali kelti nerimą – baimę, kuri gali sukaustyti net labiausiai patyrusius keleivius. Tačiau turbulencija dažnai suprantama klaidingai: šiuolaikiniams komerciniams lėktuvams ji kelia labai mažą grėsmę – daugiausia traumų patiriama, kai žmonės yra neprisisegę saugos diržų.

Turbulencija daugeliui žmonių yra blogiausia skrydžio dalis. Nors tai stebėtinai reguliariai pasitaikantis reiškinys, jis dažnai gali kelti nerimą – baimę, kuri gali sukaustyti net labiausiai patyrusius keleivius. Tačiau turbulencija dažnai suprantama klaidingai: šiuolaikiniams komerciniams lėktuvams ji kelia labai mažą grėsmę – daugiausia traumų patiriama, kai žmonės yra neprisisegę saugos diržų.

REKLAMA

JAV nacionalinė meteorologijos tarnyba turbulenciją apibrėžia kaip reiškinį, kurį „sukelia staigūs, nereguliarūs oro judesiai, lemiantys staigius, greitus pakilimo ir nusileidimo srautus“, kurie „atsiranda kartu ir netikėtai išjudina orlaivį“, skelbia portalas „The Independent“.

Dažniausiai pasitaikanti turbulencija

Federalinė aviacijos administracija dažniausiai pasitaikantį turbulencijos tipą, vadinamą giedro oro turbulencija, apibrėžia kaip „staigią smarkią turbulenciją, atsirandančią debesuotuose regionuose ir sukeliančią smarkų orlaivių drebėjimą“.

REKLAMA
REKLAMA

Ji taip pat priduria, kad tai „kelia ypač daug rūpesčių, nes dažnai susiduriama netikėtai ir be vizualinių ženklų“.

Kokia tikimybė, būti paveiktam stiprios turbulencijos?

Nors dauguma keliautojų jau yra susidūrę su lengva turbulencija, stipri turbulencija pasitaiko kur kas rečiau. Kai kuriais duomenimis, smarki turbulencija paveikia vos vieną iš 50 000 skrydžių.

REKLAMA

Dėl visuotinio atšilimo susidariusios sąlygos reiškia, kad ateityje turbulencijos gali būti šiek tiek daugiau. Federalinės aviacijos administracijos pastarųjų 16 metų duomenimis, per metus JAV vidutiniškai įvyksta 33 sužeidimai, susiję su stipria turbulencija.

Kurios vietos lėktuve yra geriausios, prasidėjus turbulencijai?

Geriausia būtų užsisakyti vietą netoli lėktuvo sparnų, lėktuvo centre, kad skrydis būtų sklandžiausias. Esant netoli lėktuvo masės centro, mažiau tikėtina, kad jus paveiks tokios jėgos kaip vėjas, pasipriešinimo ir keliamoji jėga.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, turbulencijos poveikis mažiau juntamas lėktuvo priekyje. Gale esančiose vietose labiau juntamas į lėktuvo uodegą atsitrenkiantis vėjas.

Kuriuose skrydžiuose turbulencija juntama labiausiai?

Turbulencijos prognozavimo svetainės „Turbli“, išanalizavusios apie 150 000 maršrutų, duomenys rodo 2023 m. keliones, kuriose buvo stipriai juntama turbulencija. Maršrutai reitinguojami pagal „sūkurių išsklaidymo koeficientą“, kurį „Turbli“ įkūrėjas Ignacio Gallego Marcosas apibūdina kaip „turbulencijos intensyvumo tam tikroje vietoje matą“.

1 180 km kelionė tarp Santjago ir Viru Viru tarptautinio oro uosto Bolivijoje buvo įvertinta kaip pati neramiausia, o maršrutas tarp Almatos (Kazachstanas) ir Kirgizijos sostinės Biškeko užėmė antrąją vietą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šešios iš neramiausių kelionių vyko Japonijos ir Kinijos vidaus maršrutais (keturios iš jų buvo susijusios su maršrutais, kurių lėktuvai kilo arba leidosi Landžou, Čengdu arba Sianjango oro uoste), taip pat buvo vykdomos dviem Europos maršrutais. Milanas – Ženeva – neramiausias maršrutas Europoje (ir penktas pagal neramumą pasaulyje 2023 m.), o Milanas – Ciurichas – dešimtas.

Skrydžiai virš kalnų

P. Gallego Marcosas paaiškino, kad maršrutai virš Andų kalnų ar Alpių „reitinge atsiduria aukštai dėl kalnų bangų turbulencijos virš jų“, o maršrutai Japonijoje ir Kinijoje „yra turbulentiški dėl didelio reaktyvinio srauto aktyvumo“. Meteorologijos tarnyba apibrėžia reaktyvinę srovę kaip „stiprių vėjų branduolį, pučiantį iš vakarų į rytus maždaug 8–11 kilometrų aukštyje virš Žemės paviršiaus“.

REKLAMA

Tai iš dalies paaiškina, kodėl kai kurie oro uostai pakartotinai įtraukiami į sąrašus, o tam tikros kryptys gausiai įtraukiamos į konkrečių žemynų sąrašus. Pavyzdžiui, Ciuriche kylantys ar besileidžiantys lėktuvai penkis kartus pateko į dešimties audringiausių maršrutų Europoje sąrašą. 10 neramiausių Pietų Amerikos kelionių dešimtuke yra penki maršrutai, kuriuose viena krypčių – Čilės sostinė Santjagas.

Baugusis dešimtukas

Toliau pateikiame 10 neramiausių kelionių pasaulyje pagal „Turbli“ duomenis:

  1. Santjagas (SCL) (Čilė) – Santa Krusas (VVI) (Tenerifė);
  2. Almata (ALA) (Kazachija) – Biškekas (FRU) (Kirgizija);
  3. Landžou (LHW) (Kinija) – Čengdu (CTU) (Kinija);
  4. Centrair (NVO) (Japonijos reg.) – Sendajus (SDJ) (Japonija);
  5. Milanas (MXP) (Italija) – Ženeva (GVA) (Šveicarija);
  6. Landžou (LHW) (Kinija) – Sianjanas (XIY) (Kinija);
  7. Osaka (KIX) (Japonija) – Sendajus (SDJ) (Japonija);
  8. Sianjanas (XIY) (Kinija) – Čengdu (CTU) (Kinija);
  9. Sianjanas (XIY) (Kinija) – Čongčingas (CKG) (Kinija);
  10. Milanas (MXP) (Italija) – Ciurichas (ZRH) (Šveicarija).

Keliaujantiems skaitytojams norime priminti, kad Jūsų saugumas priklauso ir nuo jūsų pačių – svarbu atidžiai išklausyti skrydžio palydovų instruktažo ir sąmoningai elgtis viso skrydžio metu. Portalas tv3.lt išsamiau rašė, kodėl yra svarbu laikytis šių saugaus elgesio lėktuve taisyklių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų