REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėję metai buvo pakankamai sėkmingi vežėjams. Jei lygintume su 2010 m., šiek tiek atsigavo pervežimo sektorius, buvo įsigyta daugiau naujų transporto priemonių. Tačiau kai kurios problemos lieka amžinos ir dėl valdžios nenoro jas matyti arba nenoro jas spręsti.

REKLAMA
REKLAMA

Jau ne pirmus metus vežėjai trimituoja, kad jiems trūksta vairuotojų. Kroviniai ir automobiliai nejuda taip kaip galėtų. Vilkikų yra, krovinių yra, pinigų yra, trūksta tik tų, kurie tuos krovinius vežiotų ir pasiimtų uždirbtus pinigus.

REKLAMA

Darbo yra, galinčių dirbti – ne

Šiuo metu Lietuvos darbo birža (LDB) siūlo daugiau kaip 500 laisvų darbo vietų tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams.

Per 2011 m. įregistruota 6,3 tūkst. laisvų darbo vietų tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams. Per visus 2011 m. įdarbinta tik 1,1 tūkst. tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojų iš Lietuvos. Pasak darbo biržos specialistų, sezoniškumas neturi didelės įtakos vairuotojų paklausai. Įprastai jų reikia vienodai visais metų mėnesiais.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojų trūkumas jaučiamas jau ne pirmus metus, o valstybė ne itin linkusi tuo pasirūpinti. Ir toliau kalbama apie didelį nedarbą, tačiau į sritis, kuriose darbuotojų trūksta, nekreipiama tiek dėmesio kiek reikia. Susidaro toks įspūdis, kad valdžia tikisi, jog nedarbo problema išsispręs pati ir didelių darbų šioje srityje daryti neverta

Apie nepakankamą paruošiamų vairuotojų skaičių byloja ir kiti darbo biržos bei kitų valstybinių įstaigų pateikti duomenys.

Lietuviams nesugebant patenkinti darbdavių poreikių darbo birža išduoda nemažai leidimų dirbti tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams iš trečiųjų šalių. Užsieniečiams išduota 2269 leidimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat vairuotojų trūkumą stengiamasi kompensuoti dalį darbo biržoje užsiregistravusių žmonių siunčiant į persikvalifikavimo kursus. Per 2011 m. 391 bedarbis nusiųstas mokytis ir įgyti C ir CE kategorijų transporto priemonių vairuotojų pažymėjimus.

Dar 365 bedarbiai turėjo C kategoriją, tad jie buvo nusiųsti mokytis į CE kategorijos vairuotojų kursus.

153 bedarbiai turėję C ir CE kategorijas nusiųsti įgyti pavojingų krovinių vežimo pažymėjimus.

„Regitra“ taip pat pateikė duomenis už praėjusius metus. Ten situacija šiek tiek geresnė, bent jau sprendžiant iš rezultatų. 5063 Lietuvos gyventojai laikė egzaminus C kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti. 2957 vairuotojai šį egzaminą išlaikė iš pirmo karto.

REKLAMA

CE kategorijos egzaminą laikė 5090 vairuotojai. 2682 vairuotojai šį egzaminą išlaikė iš pirmo karto.

Licencijos, pažymėjimai

VKTI 2011 m. asmenims išlaikiusiems vairuotojų, galinčių vežti pavojingus krovinius, egzaminą išduotas 1171 pažymėjimas.

Taip pat 2011 m. VKTI vežėjams išdavė 1229 ADR sertifikatus. Tai didžiausias išduotų sertifikatų skaičius per vienerius metus. ATP sertifikatų taip pat buvo išduota daugiausiai – 2108.

Per praėjusius metus, asmenų, išlaikiusių vadovų licencijuojamai kelių transporto veiklai egzaminą, buvo 788.

REKLAMA

Taip pat per 2011 metus buvo išduotos 1065 licencijos verstis krovinių vežimo vidaus ir (ar) tarptautiniais maršrutais kelių transporto priemonėmis už atlygį.

O kas ateityje?

Nors šie metai daugumos ekonomikos analitikų prognozėmis turėtų būti prastesni nei praėję, tačiau bet kokiu atveju kroviniai nestovės vietoje. Vienos įmonės bankrutuos, kitos perims jų vilkikus, darbuotojus ir toliau veš krovinius.

Tenka tikėtis, kad valdžia pagaliau išgirs vežėjų reikalavimus bent jau šioje srityje ir sukurs aiškią vairuotojų rengimo strategiją, kuri galėtų prasidėti jau mokyklos suoluose. Juolab, kad Lietuvoje šią problemą skatina ir didelis vidutinis vairuotojų amžius. Tad laikui bėgant problema gali tik aštrėti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai nėra medicina, tai nėra geodezija, tai nėra lazerinė fizika, kur reikia turėti aukštojo mokslo diplomą tam, kad būtų galima dirbti. Čia apskritai nereikia aukštojo išsilavinimo, tereikia turėti reikalaujamas vairuotojo teises ir norą dirbti.

O gal į viską reiktų žiūrėti iš kitos pusės? Jei Mahometas neina pas kalną, tai gal tada kalną galime nugabenti iki Mahometo? Galbūt vertėtų pagalvoti apie vairuotojo profesijos bakalauro studijų įsteigimą? Juk Lietuvoje suformuota gyvenimiška norma teigia: nesvarbu kaip ir ką mokytis, bet svarbiausia turėti aukštąjį išsilavinimą, o po to jau galima eiti ieškoti darbo pagal specialybę, o tiksliau, pradėti reguliariai lankytis darbo biržoje. Tad galbūt nemaža dalis stojančių tik dėl diplomo, sugebėtų pabaigti tarptautinių gabenimų vairuotojo bakalaurą ir dirbti pagal specialybę, vietoj to, kad trintų darbo biržos suolus?

Vytautas Kleinauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų