REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Darbo ieškantys žmonės nebenori gaišti laiko eilėse prie karjeros konsultantų kabinetų ir dažniau darbo ieško internetu. Šį procesą jiems palengvina Užimtumo tarnybos elektroninės paslaugos, kuriomis 2017 m. pasinaudojo beveik 140 tūkst., o per nepilnus 2018 m. – 136 tūkst. darbo ieškančių asmenų.

Darbo ieškantys žmonės nebenori gaišti laiko eilėse prie karjeros konsultantų kabinetų ir dažniau darbo ieško internetu. Šį procesą jiems palengvina Užimtumo tarnybos elektroninės paslaugos, kuriomis 2017 m. pasinaudojo beveik 140 tūkst., o per nepilnus 2018 m. – 136 tūkst. darbo ieškančių asmenų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Užimtumo tarnybos (iki 2018 m. spalio 1 d. – Lietuvos darbo biržos) informacinė sistema suteikia galimybę gauti įvairias elektronines paslaugas ir gyventojams, ir verslui bei sudaro sąlygas bedarbiams ir darbdaviams bendrauti tiesiogiai bet kuriuo jiems patogiu laiku.

REKLAMA

Aktyviausias – jaunimas

„Besinaudojančių elektroninėmis paslaugomis klientų skaičiaus augimą lemia didėjantis kompiuterinis raštingumas, greitesnis paslaugų prieinamumas ir jų patogumas – neišeinant iš namų ar biuro galima sutvarkyti dokumentus, įsiregistruoti, pateikti savo gyvenimo aprašymą (CV)“, – darbo paieškos privalumus prisėdus prie kompiuterio apibūdina Užimtumo tarnybos atstovė spaudai Milda Jankauskienė.

Anot jos, aktyviausiai elektroninėmis paslaugomis naudojasi jaunimas iki 29 metų, taip pat darbingo amžiaus žmonės iki 50 metų. „Vyresni nei 50 metų asmenys Užimtumo tarnybos elektroninėmis paslaugos naudojasi rečiau. Pastebime tendenciją, kad kiekvienoje amžiaus grupėje didelės įtakos turi išsilavinimas – turintys aukštąjį išsilavinimą darbuotojai daugiau dėmesio skiria greitesniam informacijos apdorojimui ir pateikimui. Duomenys taip pat rodo, kad didmiesčių ir miestų gyventojai gerokai imlesni elektroninėms paslaugoms nei kaimo“, – sako Užimtumo tarnybos atstovė.

REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant to, kad elektroninėmis paslaugos naudojasi vis daugiau žmonių, apie pusė ieškančiųjų darbo vis dar pageidauja paslaugas gauti atvykę į Užimtumo tarnybos padalinį. „Tai vyresnio amžiaus klientai, kuriems sudėtinga naudotis informacinėmis technologijomis. Susitikti su konsultantu pageidauja mažesnes galimybes darbo rinkoje turintys asmenys. Jų teigimu, bendraujant „gyvai“ galima užduoti daugiau klausimų, išsamiau įvardinti savo lūkesčius“, – kalbėjo M. Jankauskienė.

Žinutės apie dominančias darbo vietas

Šiuo metu elektroninėmis Užimtumo tarnybos paslaugomis besinaudojantys gyventojai gali patys tvarkyti darbdaviams išsiųstus prašymus ir gautus darbo pasiūlymus, peržiūrėti sudominusius ir ženklu „išsaugoti“ pažymėtus darbo skelbimus, užsisakyti pranešimus elektroniniu paštu apie dominančias laisvas darbo vietas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Darbo ieškantys žmonės gali užpildyti supaprastintą elektroninę išankstinės registracijos formą ir pasirinkti atvykimo į Užimtumo tarnybą laiką, sudaryti preliminarų individualų užimtumo veiklos planą, o susitikę su savo konsultantu, jį aptarti.

Siekiant pagerinti darbuotojų ir potencialių darbdavių bendravimą elektroninėje erdvėje, darbo ieškantiems asmenims sudaryta galimybė peržiūrėti Užimtumo tarnybos išduotą rekomendaciją įsidarbinti ir siūlomos darbo vietos aprašymą, kontaktinius darbdavio duomenis. Tiesiogiai internetu galima pabendrauti su priskirtu tarnybos specialistu – jam užduoti rūpimus klausimus ir gauti atsakymus.

REKLAMA

Ieškantiems – darbo naujovės

Užimtumo tarnybos duomenimis, 2017 m. darbo ieškantiems asmenims buvo suteikta 353,2 tūkst. elektroninių paslaugų, o per nepilnus 2018 m. jau 476,9 tūkst.

„Šiuo metu intensyviai diegiamos naujos paslaugos darbo ieškantiems žmonėms – vyksta elektroninių paslaugų paketo įdiegimas. Kai darbai bus baigti, tiesiogiai prisijungus prie informacinės sistemos bus galima atlikti pilną registraciją bedarbio statusui gauti“, – būsimą naujovę pristato M. Jankauskienė. Anot jos, nauja paslauga bus itin naudinga darbo paieškas pradedantiems žmonėms.

REKLAMA

Pradėjus veikti šiai paslaugai, darbo ieškantys asmenys galės ne tik visus dokumentus pateikti elektroniniu būdu, bet ir bus supažindinti su bedarbio statuso siekiančio asmens teisėmis bei pareigomis, numatytomis Užimtumo įstatyme ir Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatose. Planuojama, kad galimybė darbo ieškantiems asmenims registruotis elektroniniu būdu atsiras jau 2018 m. lapkričio pradžioje.

Į virtualią erdvę kraustosi darbdaviai

Elektroninių Užimtumo tarnybos paslaugų privalumus palankiai vertina šalies darbdaviai. Darbdavių elektroninių paslaugų vartotojų skaičius nuo 42,5 tūkst. 2017 m. per nepilnus 2018 m. jau pasiekė 42,8 tūkst.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Užimtumo tarnybos informacinė sistema darbdaviams suteikia galimybę registruoti ir redaguoti darbo pasiūlymus, nurodyti, jei siekiama dalyvauti organizuojamose aktyviose darbo rinkos priemonėse, atsisiųsti užpildytas sutarčių formas, pildyti aktyvių priemonių elektroninį tabelį, gauti specialias darbo biržos išduotas rekomendacijas apie siūlomus kandidatus, užsakyti darbo mugę, tiesiogiai bendrauti su priskirtais darbo biržos specialistais – užduoti klausimus ir gauti atsakymus, koreguoti duomenis apie įmonės veiklą.

„Augimas nežymus, tačiau sukurta ir į informacinę sistemą įdiegta galimybė naudotis elektroniniu parašu, kuri leidžia elektroninėmis priemonėmis gauti daugiau paslaugų, atvėrė galimybę aktyvių darbo rinkos paslaugų gavėjams ir tiekėjams (darbdaviams) dokumentus tvarkyti elektroniniu būdu: kadangi šis parašas prilygsta fiziniam parašui rašytiniuose dokumentuose, įmonės gali teikti pasirašyti sutartis, dokumentus, pateisinančius atliktus mokėjimus“, – pasakoja M. Jankauskienė. Ji pridūrė, kad tokiu būdu efektyviau ir racionaliau tvarkoma Užimtumo tarnybos dokumentų valdymo sistema, taip pat taupomas darbdavių laikas, o tai kelia šios tarnybos kaip patogių elektroninių paslaugų teikėjo prestižą.

REKLAMA

Užimtumo tarnybos atstovė akcentavo, kad gauti paslaugas ir teikti dokumentus elektroniniu būdu yra greičiau, nes nereikia atvykti į įstaigą. Vieną kartą užpildžius elektroninį dokumentą, nereikia vėliau jo pildyti iš naujo – užtenka tik atnaujinti pasikeitusią informaciją. Pateikus dokumentus elektroniniu būdu, mažėja administraciniai kaštai juos vertinant, galima greičiai suteikti reikiamas paslaugas arba atlikti su pateiktais dokumentais susijusius mokėjimus. Nesinaudojantiems elektroninio parašo paslauga darbdaviams palikta galimybė dokumentus teikti įprastu būdu.

Inovatyvios elektroninės paslaugos Lietuvos darbo rinkos dalyviams, padedančios ieškantiems tinkamo darbo arba darbuotojų, sukurtos panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas. Kaip ir kitos aktualios viešosios paslaugos, jos yra patogiai pasiekiamos per Elektroninius valdžios vartus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų