REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektroninės bankininkystės įrankiai, leidžiantys nuotoliniu būdu susitvarkyti kasdienius finansinius reikalus, Lietuvos gyventojams pamažu tampa įprastu dalyku, rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Asmeninius pavedimus ir mokėjimus už paslaugas interneto banke atlieka beveik pusė arba 48 proc. šalies gyventojų.

Elektroninės bankininkystės įrankiai, leidžiantys nuotoliniu būdu susitvarkyti kasdienius finansinius reikalus, Lietuvos gyventojams pamažu tampa įprastu dalyku, rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Asmeninius pavedimus ir mokėjimus už paslaugas interneto banke atlieka beveik pusė arba 48 proc. šalies gyventojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tyrimas atskleidė, kad internetu finansinius reikalus dažnai tvarkantis gyventojas yra 18-45 metų amžiaus, turintis aukštąjį išsilavinimą, gaunantis didesnes nei vidutines pajamas ir gyvenantis didmiestyje. Žvelgiant pagal gyventojų užsiėmimą, aktyvumu interneto bankininkystėje išsiskiria aukščiausio ir vidutinio lygio vadovai bei studentai. Asmeniniams pavedimams ir mokėjimams už paslaugas interneto banką renkasi 90 proc. apklaustų vadovų bei 71 proc. studentų. Mažiausiai aktyvūs interneto banko naudotojai kol kas yra pensiją gaunantys senjorai (16 proc.) ir bedarbiai (29 proc.).

REKLAMA

„Interneto bankas ir bankų programėlės mobiliesiems įrenginiams populiarėja, nes keičiasi žmonių poreikiai. Naujosioms technologijoms pastebimai paprastėjant, jos tampa prieinamos vis didesniam skaičiui žmonių. Be to, vartotojai yra pragmatiški ir netrunka suprasti, kad elektroniniai įrankiai padeda sutaupyti laiko bei pinigų. Bankas yra visur, kur veikia interneto ryšys, todėl į banko specialistus gyventojai vis rečiau kreipiasi dėl pavedimo ar norėdami sumokėti mokesčius. Banko padalinys tampa visų pirma finansinių konsultacijų vieta“, – sako „Swedbank“ Elektroninių kanalų departamento direktorė Lina Žemaitytė.

REKLAMA
REKLAMA

„Swedbank“ atstovė taip pat pabrėžia, kad interneto banko naudotojų daugėja ir tarp vyresnio amžiaus gyventojų. Pastebima tendencija, kad senjorai, padedami banko specialistų, sėkmingai perpranta visas pagrindines operacijas – kaip pasitikrinti sąskaitos likutį, atlikti pavedimą ar apmokėti sąskaitą. Pasak Linos Žemaitytės, per mėnesį supaprastinta „Swedbank“ interneto banko aplinka senjorams aplankoma beveik 26 tūkst. kartų. Senjorai, kurie namuose neturi prieigos prie interneto, elektronine bankinkyste naudojasi ne tik banko padaliniuose, bet ir viešosiose bibliotekose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Swedbank“ skaičiavimais, 97 proc. visų mokėjimų šiuo metu yra atliekama elektroniniais įrankiais, ir tik likusi nežymi dalis – grynaisiais banko padalinyje. Gyventojai jau įgudo internetu ne tik atlikti mokėjimus, bet ir sudaryti paslaugų sutartis. „Anksčiau absoliuti dauguma interneto banke sudaromų sutarčių būdavo susiję su elektroniniais mokėjimais – tiesioginiu debetu, periodiniais pavedimais. Pastaruoju metu pastebime, kad populiarėja ir sudėtingesnės paslaugos, dėl kurių gyventojai anksčiau eidavo į banko padalinį – indėliai, mokėjimo kortelių užsakymas, turto ar automobilio draudimas. Statistiškai 1 iš 5 banko paslaugų yra įsigyjama internetu“, – teigia L. Žemaitytė.

REKLAMA

Per 2013 m. „Swedbank“ interneto banke atlikta beveik penktadaliu daugiau pavedimų nei prieš metus, 16 proc. išaugo atsiskaitymai už pirkinius internetu. Elektroniniu būdu sudarytų sutarčių skaičius 2013 m. gruodį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, išaugo 26 proc. Taip pat per praėjusius metus išaugo periodinių pavedimų ir tiesioginio debeto nuskaitymų apimtys.

Lietuvos gyventojų nuomonės dėl naudojimosi interneto bankininkyste tyrimą „Swedbank“ užsakymu praėjusių metų lapkričio mėnesį atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1006 18–75 metų amžiaus Lietuvos gyventojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų