REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Skaudžios motociklų avarijų pasekmės pamažu kuria neigiamus stereotipus ir priverčia į šias transporto priemones pažvelgti kritiškai. Tik kyla klausimas, kiek kritiškai reikia tai vertinti.

Skaudžios motociklų avarijų pasekmės pamažu kuria neigiamus stereotipus ir priverčia į šias transporto priemones pažvelgti kritiškai. Tik kyla klausimas, kiek kritiškai reikia tai vertinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Baikerių klubo ,,Aliens MC“ prezidentas, ,,Bike Show Millenium“ renginių organizatorius Julius Urbaitis yra sukaupęs 30 metų motociklininko patirtį. Jo patarimai įkvepia ne vieną pradedantįjį. Jis pabrėžia, jog suvaldyti techniką labiausiai padeda patirtis, kurią reikia kaupti pamažu.

REKLAMA

Jo manymu, tarp jaunuolių, dažniausiai, koją pakiša patirties nebuvimas. ,,Adrenalino pilnos akys, atsakomybės ir baimės nėra jokios, tuomet paveda patirties nebuvimas ir kenčia artimieji“, - teigia J. Urbaitis.

Jis taip pat pastebi, jog ne visada gerai, kai motociklus perka nepatyrę, jauni žmonės. Deja, dėl lėšų ar supratimo stokos, jie ieško pigesnės prekės, o pigesni motociklai, dažniausiai, yra techniškai prastesni. Tuomet ir važinėti yra pavojingiau.

REKLAMA
REKLAMA

Motociklininkai – gyvybe rizikuojantys kelių ereliai?

J. Urbaitis pripažįsta, jog stereotipo apie baikerius atsiradimas turi pagrindo, nes pasitaiko itin skaudžių nelaimių. Tačiau klaidinga yra šį stereotipą taikyti visiems šią transporto priemonę vairuojantiems žmonėms.

4 metus motociklu važinėjęs Gytis Pankūnas taip pat dalinasi savo nuomone apie šios transporto priemonės eismą. Jo teigimu, stereotipą apie motociklininkus reikėtų pamažu išnaikinti. ,,Manau, čia normalu, kad tai galvojama. Bet gal jau galima būtų pakeisti tokią nuomone ir išeiti iš šio etapo. Nėra visiškai taip. Statistika rodo, kad didžioji dauguma atvejų, kai įvyksta eismo įvykiai, būna ne dėl motociklininko kaltės. Tai - tiesiog išpūstas reikalas dėl kai kurių labai baisių motociklininkų avarijų“, - mintimis dalinasi. G. Pankūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

G. Pankūnas pripažįsta, jog motociklininkus visgi galima suskirstyti į keletą rūšių. Viena grupė yra tie, kurie laksto su ,,britvomis“, kita – ,,čioperių“ vairuotojai. Jo pastebėjimu, ,,britvų“ vairuotojai ypač viršija greitį. ,,Buvę, kad važiuoji vietoje, kur leistinas greitis yra 90 km/h, kažkiek viršiji greitį, o pro tave praskrenda ,,britvos“ tokiu greičių, jog pasijauti, kad stovi vietoje, tada kyla klausimas, kokiu greičiu jie lekia“, - sako G. Pankūnas.

Instruktoriaus lūpomis

Instruktoriaus Milvydo Bareikio teigimu, motociklininkams smagu važiuoti greitai, tad pagrindinis jų pažeidimas – greičio nepaisymas. Pasitaiko ir netvarkingo važiavimo, motociklo užkišinėjimo sankryžose, tačiau tai vyksta rečiau. Instruktorius taip pat pabrėžia, jog yra labai daug tvarkingai važinėjančių motociklininkų ir nereikėtų nuteisti visų.

REKLAMA

Visgi M. Bareikis primena, jog motociklas – žymiai lengviau pažeidžiama transporto priemonė nei automobilis ir juo važiuojantis žmogus turi tai suvokti bei būti itin dėmesingas. Jis pamini, jog teoriškai taisykles žino beveik visi, tačiau pritaikyti jas praktikoje pavyksta tik pamažu. Dėl tokios patirties nebuvimo dažnai pasimeta pradedantieji.

Motociklas – padidinto pavojaus objektas

Baikerio J. Urbaičio nuomone, svarbiausia yra suvokti, jog motociklu išmokti važiuoti greitai nėra įmanoma ir į baikerių gretas įsirašyti reikia pamažu. ,,Pradedantiesiems galiu pasakyti, kad visada suspėsite. Motociklas yra padidinto pavojaus objektas. Juk kol nebaigei vidurinės, negali būti studentu, tai taip ir su motociklu. Yra instruktorius, mokykla vairavimo, po to suvažinėti ne vieną komplektą padangų dar reikia saugiose vietose ir tik tada važiuoti i gatves“, - sako J. Urbaitis. O tiems jaunuoliams, kuriems atsiranda noras palakstyti, baikeris siūlo pradėti lankyti treniruotes pas profesionalus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų