• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvieną kartą, kai automobilių rinkoje pasirodo naujas elektromobilis, jį pristatantis gamintojas nuolatos pabrėžia įspūdingą greitojo baterijų įkrovimo spartą. Šiandien vis daugiau elektromobilių siūlo 150, 200 ar netgi 250 kW siekiančią baterijų įkrovimo spartą, kuri užtikrina, jog prie įkrovimo stotelės praleistumėte kuo mažiau laiko.

Kiekvieną kartą, kai automobilių rinkoje pasirodo naujas elektromobilis, jį pristatantis gamintojas nuolatos pabrėžia įspūdingą greitojo baterijų įkrovimo spartą. Šiandien vis daugiau elektromobilių siūlo 150, 200 ar netgi 250 kW siekiančią baterijų įkrovimo spartą, kuri užtikrina, jog prie įkrovimo stotelės praleistumėte kuo mažiau laiko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Elektromobilių priežiūros ir patikros paslaugas teikianti įmonė „Recurrent Auto“ siekdama sužinoti kaip greitasis įkrovimas įtakoja elektromobiliuose esančių baterijų tarnavimo trukmę, išanalizavo net 12 500 skirtingų „Tesla“ automobilių, jog galėtų visiems laikams atsakyti į daugeliui elektromobilių aktualų klausimą.

REKLAMA

Tyrimo metu paaiškėjo, jog elektromobilio įkrovimo būdas turi labai mažai įtakos baterijos tarnavimo trukmei, o tai turėtų pradžiuginti tuos, kas elektromobilius dažniau naudoja kelionėms iš vieno miesto į kitą ir nuolatos naudojasi greitojo įkrovimo stotelėmis.

„Aviloo“ turi kitą nuomonę

Vis dėlto, „Recurrent Auto“ išvadoms prieštarauja elektromobilių baterijų bandymus, priežiūrą ir analizę atliekančios įmonės „Aviloo“ atliktas tyrimas, kurio išvados yra absoliučiai priešingos.

REKLAMA
REKLAMA

„Aviloo“ specialistai atliko 160 skirtingų elektromobilių analizę. Tyrime elektromobiliai buvo suskirstyti į du pogrupius: naujesnių (kurių rida svyravo tarp 80 000 - 100 000 km) ir senesnių (kurių rida svyravo nuo 180 000 iki 200 000 km).

Remiantis tyrimo duomenimis, elektromobiliai, kurių baterijos buvo įkraunamos naudojantis tik greitojo įkrovimo stotelėmis, baterijos degradacija naujesnių automobilių grupėje buvo 7,5 proc. didesnė, o senesnių – 17 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kuo dažniau elektromobilis įkraunamas greitojo įkrovimo stotelėje, tuo greičiau mažėja elektromobilio nuvažiuojamas atstumas“, – tyrimo išvadas apibendrino „Aviloo“ atstovas Nikolausas Mayerhoferis.

„Aviloo“ tyrime taip pat pabrėžiama, jog baterijos įkrovos lygį lemia ne tik dažnas lankymasis greitojo įkrovimo stotelėse. Baterijos degradacijai įtakos turi aplinkos temperatūra, įkrovos lygis, kuomet elektromobilis nėra naudojamas.

„Didžiulę įtaką baterijos degradacijai daro, pavyzdžiui, 40 laipsnių karštis. Taip pat nerekomenduočiau elektromobilio bateriją pilnai įkrauti ir tuomet jį palikti nenaudojamą ilgesniam laikui“, – priduria N.Mayerhoferis

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų