REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Norvegijos automobilių klubas (NAF) kiekvienais metais surengia elektromobilių bandymus, kuriuose siekiama sužinoti kaip skiriasi gamintojų deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas ir kokią distanciją jie gali nuvažiuoti realiomis sąlygomis. 

Norvegijos automobilių klubas (NAF) kiekvienais metais surengia elektromobilių bandymus, kuriuose siekiama sužinoti kaip skiriasi gamintojų deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas ir kokią distanciją jie gali nuvažiuoti realiomis sąlygomis. 

REKLAMA

Skirtingai nei daugelyje kitų bandymų, šiuose elektromobiliai turi įveikti kuo didesnį atstumą ne pačiomis palankiausiomis sąlygomis. Štai, bandymų metu oro temperatūra svyravo tarp -5 ir -10.

Norvegijos automobilių klubo atstovas teigė, jog žiemą elektromobilių nuvažiuojamas atstumas gali kisti radikaliai. Kaip pavyzdį, jie pateikė Kinijoje sukurtą „Xpeng G9“ automobilį. 

Vadovaujantis gamintojo deklaruojamais duomenimis, su pilna baterijos įkrova jis gali nuvažiuoti iki 520 kilometrų. Vis dėlto, vasaros metu atliktas testas parodė, jog jis gali nuvažiuoti daugiau – net 590 kilometrų, tačiau žiemą šis rodiklis nukrito iki 452 kilometrų. 

REKLAMA
REKLAMA

Kaip antrą pavyzdį ekspertai pateikė „Toyota bZ4X“. Gamintojas tvirtina, jog šis elektromobilis su pilna įkrova gali nuvažiuoti iki 460 kilometrų, tačiau vasarą nuvažiuojamo atstumo rodiklis buvo 3 procentais mažesnis, o žiemą – beveik 32 procentais mažesnis. 

REKLAMA

Žiemos išbandymo nugalėtojai

Elektromobilių bandymų metu paaiškėjo, jog nei vienas teste dalyvavęs modelis nesugebėjo pasiekti gamintojų deklaruojamų rodiklių.

Dauguma teste dalyvavusių automobilių nuvažiavo vidutiniškai 20 proc. mažiau negu deklaruoja gamintojas, tačiau buvo užfiksuotas atvejis, kuomet vieno testo dalyvio deklaruojamas ir realus nuvažiuojamas atstumas skyrėsi 31,9 proc. 

Būtent pagal deklaruojamo ir realaus nuvažiuojamo atstumo rodiklių skirtumus ir buvo sudarytas nugalėtojų sąrašas. 

  1. HiPhi Z (WLTP – 555 km , realus – 522 km)
  2. BMW i5 (WLTP – 505 km, realus – 443 km)
  3. Lotus Eletre (WLTP – 530 km, realus – 464 km)
  4. Kia EV9 (WLTP – 505 km, realus – 441 km)
  5. Xpeng G9 (WLTP – 520 km, realus – 451 km)
  6. Nio EL6 (WLTP – 529 km, realus – 456 km)
  7. Nio ET5 (WLTP – 560 km, realus – 484 km)
  8. Mercedes EQE SUV (WLTP – 491 km, realus – 399 km)
  9. Audi Q8 Sportback e-tron 55 (WLTP – 515 km, realus – 411 km)
  10. BYD Dolphin (WLTP – 427 km, realus – 339 km)
  11. Ford F-150 Lightning (WLTP – 429 km, realus – 337 km)
  12. MG 4 Long Range (WLTP – 520 km, realus – 399 km)
  13. Hyundai Ioniq 6 (2WD) (WLTP – 614 km, realus – 467 km)
  14. Hyundai Kona (WLTP – 454 km, realus – 341 km)
  15. Nissan Ariya (WLTP – 498 km, realus – 369 km)
  16. Peugeot e-308 (WLTP – 409 km, realus – 297 km)
  17. Jeep Avenger (WLTP – 395 km, realus – 286 km)
  18. Opel Astra Electric (WLTP – 413 km, realus – 296 km)
  19. Tesla Model 3 (WLTP – 629 km, realus – 441 km)
  20. Polestar 2 LR (WLTP – 614 km, realus – 430 km)
  21. Volvo C40 (WLTP – 572 km, realus – 395 km)
  22. Toyota bZ4X AWD (WLTP – 460 km, realus – 313,5 km)
  23. Volkswagen ID.7 (WLTP – 608 km, realus – 414 km)

Įkrovimo spartos rezultatai

Atliekant baterijų įkrovimo bandymus buvo vadovaujamasi vienos ir pagrindinės taisyklės. Įkrovimas turėjo prasidėti elektromobilių baterijos įkrovai nukritus iki 10 proc. 

REKLAMA
REKLAMA

Žiemiškomis sąlygomis beveik 50 proc. bandytų elektromobilių nesugebėjo įkrauti baterijos iki 80 proc. greičiau nei per 30 minučių. 

  • Audi Q8 SB e-tron 55 (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 122 kW, įkrovimo laikas – 34 min)
  • BMW i5 (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 150 kW, įkrovimo laikas – 41 min)
  • BYD Dolphin (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 61 kW, įkrovimo laikas – 45 min)
  • Ford F-150 Lightning (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 123 kW, įkrovimo laikas – 34 min)
  • HiPhi Z (nereikėjo įkrauti)
  • Hyundai Ioniq 6 (2WD) (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 108 kW, įkrovimo laikas – 34 min)
  • Hyundai Kona (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 79 kW, įkrovimo laikas – 37 min)
  • Jeep Avenger (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 71 kW, įkrovimo laikas – 31 min)
  • Kia EV9 (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 186 kW, įkrovimo laikas – 24 min)
  • Lotus Eletre (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 221 kW, įkrovimo laikas – 21 min)
  • Mercedes EQE SUV (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 136 kW, įkrovimo laikas – 30 min)
  • MG 4 Long Range (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 88 kW, įkrovimo laikas – 36 min)
  • Nio EL6 (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 173 kW, įkrovimo laikas – 22 min)
  • Nio ET5 (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 165 kW, įkrovimo laikas – 24 min)
  • Nissan Ariya (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 98 kW, įkrovimo laikas – 35 min)
  • Opel Astra Electric (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 78 kW, įkrovimo laikas – 28 min)
  • Peugeot e-308 (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 76 kW, įkrovimo laikas – 29 min)
  • Polestar 2 LR (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 113 kW, įkrovimo laikas – 32 min)
  • Tesla Model 3 LR (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 94 kW, įkrovimo laikas – 33 min)
  • Toyota bZ4X AWD (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 64 kW, įkrovimo laikas – 38 min)
  • Volkswagen ID.7 (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 132 kW, įkrovimo laikas – 26 min)
  • Volvo C40 (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 118 kW, įkrovimo laikas – 30 min)
  • Xpeng G9 (Užfiksuota maksimali įkrovimo sparta – 219 kW, įkrovimo laikas – 19 min)

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų