REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Su vežėjų atstovais trečiadienį susitikusi premjerė Ingrida Šimonytė sveikatos ekspertų taryboje siūlo sugriežtinti vežėjų testavimą bei kontrolę ir taip sumažinti riziką, kad Jungtinėje Karalystėje mutavęs koronavirusas nepatektų į Lietuvą. 

Su vežėjų atstovais trečiadienį susitikusi premjerė Ingrida Šimonytė sveikatos ekspertų taryboje siūlo sugriežtinti vežėjų testavimą bei kontrolę ir taip sumažinti riziką, kad Jungtinėje Karalystėje mutavęs koronavirusas nepatektų į Lietuvą. 

REKLAMA

Premjerės ir vežėjų atstovų susitikimo metu buvo priimtas sprendimas rekomenduoti namo grįžusiems vežėjams bent parą – kol gaus neigiamą koronaviruso testo atsakymą – nesimatyti su šeima.

Reikia galvoti apie prevenciją

Anot nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko, toks prašymas išsakytas per vežėjų susitikimą su premjere Ingrida Šimonyte.

Jo teigimu, nors dabartinių apsaugos priemonių iki šiol pakako, atsiradus naujai viruso mutacijai, reikia galvoti apie papildomą prevenciją.

REKLAMA
REKLAMA

„Dabar iš tiesų kalbame apie papildomą prevenciją – vairuotojui grįžus iš kadencijos, jeigu lietuvis vairuotojas važiuoja atgal į savo šeimą, bandyti pasitikrinti kiek galima greičiau, nepasiekti šeimos“, – BNS trečiadienį sakė R. Austinskas.

REKLAMA

Tačiau, anot „Linavos“ prezidento, itin griežtų priemonių, kokios buvo prie Jungtinės Karalystės ir Prancūzijos sienos prieš pat šventes, tikrai nebus. Jis pabrėžė, kad vilkikų vairuotojų su teigiamais COVID-19 testais prie Lamanšo sąsiaurio gruodžio pabaigoje buvo labai nedaug.

„Vairuotojai, kaip bebūtų, yra saugūs kabinoje, nes jų bendravimas yra mažas. Ir šiaip, mes visus vairuotojus gąsdiname ir, matyt, tos mirtys, visi supranta, kad juoko čia nėra“, – sakė R. Austinskas.

Nei jis, nei prieš susitikimą trečiadienį BNS kalbintas Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas teigė neturintys informacijos apie atvejus, kad Jungtinėje Karalystėje teigiamus testus būtų gavę ir pro sieną nepraleisti vilkikai iš Lietuvos.

REKLAMA
REKLAMA

Apie galimybę griežčiau kontroliuoti vežėjus trečiadienį kalbėjo ir I. Šimonytė.

Vyriausybė po susitikimo pranešė, kad griežčiau kontroliuoti transporto sektoriaus darbuotojų testavimą siūlo prie Vyriausybės suburta sveikatos ekspertų taryba.

Reikia stiprinti kontrolę

„Yra ekspertų pasiūlymų dėl testavimo ir kontrolės sugriežtinimo, tikrai nekalbame apie sienų uždarymą ar panašius apribojimus, bet kalbame apie šitame sektoriuje dirbančių žmonių sveikatos kontrolę ir minizavimą galimybių užkrėsti savo šeimas grįžus ar kažkur pasidalinti mutavusiu virusu“, – spaudos konferencijoje prieš susitinkant su vežėjų atstovais sakė premjerė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jos, svarbu ieškoti sprendimų, kurie leistų sustiprinti kontrolę. 

„Labai nesinorėtų, kad po to laiko, kai turime keletą savaičių tokių ir pozityvesnių žinių, vėl pradėtume kiekvieną dieną sukti atvejų skaitliuką aukštyn dėl to, kad Lietuvoje pernelyg paplito kažkokia sparčiai plintanti atmaina“, – sakė I. Šimonytė. 

Galimybės minimalios

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas, BNS teigė, kad vilkikų vairuotojų užsikrėtimo koronavirusu tikimybė yra labai maža – nėra duomenų, kad lietuviai iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą galėjo parvežti mutavusį virusą.

REKLAMA

„Iš užsienio šaltinių turime informaciją, kad patikrinta buvo per 15 tūkst. vilkikų vairuotojų, kuomet buvo susidariusios eilės, ir tik 36 atvejai buvo teigiami. Tautybių nežinome, bet mažas skaičius rodo, kad užsikrėtimo variantų ir tikimybė tarp vairuotojų yra labai žema“, – prieš trečiadienio susitikimą su premjere Ingrida Šimonyte BNS sakė P. Drižas.

Anot jo, sektoriaus įmonės be standartinių apsaugos priemonių – dezinfekcijos, kaukių – imasi ir papildomų priemonių.

„Pirmas ir pagrindinis dalykas yra neigiamas testas, kurio reikalaujama tiek atvykstant į Kento grafystę, tiek vykstant į kontinentinę Europą, iš priešingos pusės“, – teigė P. Drižas.

REKLAMA

„Tada yra visos logistinės operacijos, kurios vykdomos siekiant turėti kuo mažiau kontaktų – dokumentų vaikščiojimas tik elektronine forma, pakrovimai, iškrovimai neturint kontaktų. Realiai siekiama kuo mažesnio žmogiško kontakto – pasikrovė, išvažiavo, atvyko, kuo mažiau laiko praleido bazėse“, – pasakojo TTLA vadovas.

Dėl neapibrėžtumo, susijusio galutinai įvykusiu „Brexit“, vežėjams buvo rekomenduojama vengti didesnių operacijų Jungtinėje Karalystėje.

Anot P. Drižo, judėjimas JK šiuo metu vyksta sklandžiai ir dėl mažesnio srauto, kuris turėtų atsigauti vasarį arba pavasario pradžioje.

Siekiant apriboti JK aptikto mutavusio koronaviruso plitimą Europoje, žemyno valstybės pernai metų pabaigoje trumpam buvo sustabdžiusios susisiekimą su britų salynu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl šios priežasties prie Lamanšo sąsiaurio, kurį įprastai kasdien kerta iki 10 tūkst. vilkikų, buvo susidariusios keliolikos kilometrų eilės.

Jos palaipsniui išsisklaidė, kuomet Prancūzija pradėjo įsileisti iš Jungtinės Karalystės važiuojančius vairuotojus, turinčius per 72 valandas iki sienos kirtimo darytą neigiamą koronaviruso testą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų