REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau rytoj, sausio 15 d., sekmadienį, Lietuvą atstovaujanti „Ambersail 2“ įgula startuos prestižinėse „The Ocean Race“ varžybose. Net kelias svarbias misijas turinti komanda jau išbandė savo jėgas InPort lenktynėse, o dabar dėlioja paskutinius štrichus prieš svarbią pradžią.

Jau rytoj, sausio 15 d., sekmadienį, Lietuvą atstovaujanti „Ambersail 2“ įgula startuos prestižinėse „The Ocean Race“ varžybose. Net kelias svarbias misijas turinti komanda jau išbandė savo jėgas InPort lenktynėse, o dabar dėlioja paskutinius štrichus prieš svarbią pradžią.

REKLAMA

Portalui tv3.lt komandos kapitonas Rokas Milevičius papasakojo, kokie pagrindiniai tikslai ir su kokiais iššūkiais dar gali susidurti.

Prestižinės lenktynės

Kapitonas pasakojo, kad šių varžybų istorija siekia 1973 metus, kai tokio renginio dalyviai sugalvojo plaukti aplink pasaulį varžybose.

„Iš pradžių visi plaukdavo su vyno buteliais ir užtrukdavo aplink pasaulį apiplaukti kelis metus, bet po truputį tos varžybos profesionalėjo ir dabar visa tai įvyksta per 6–9 mėnesius“, – sakė jis.

Laivai šiose varžybose yra visiškai sportiniai, ruošiami būtent tik šitoms varžyboms. Įgulos taip pat yra visiškai profesionalios, o norint pasiekti geriausius rezultatus skaičiuojami net ne kilogramai, o gramai laivo svorio, kad laivas nebūtų per sunkus tokioms varžyboms.

REKLAMA
REKLAMA

Šiemet „The Ocean Race“ starte rikiuosis 11 komandų – 6 komandos VO65 klasės jachtų, tarp kurių esame ir mes, ir 5 IMOCA klasės jachtų įgulos, kurios plauks aplink visą pasaulį. Lietuvių komanda plauks vadinamame „Sprint Cup“ ir dalyvaus pirmame, šeštame bei septintame etapuose.

REKLAMA

R. Milevičius sakė, kad dalyvavimas šiose varžybose jiems yra itin svarbus, nes toks įvykis – neeilinis.

„Buriavimo sporte tokio lygio varžybos turbūt yra trys: Olimpinės žaidynės, Amerikos taurė ir „The Ocean Race“. Mes mėgstame sakyti, kad jei alpinistams yra Everestas, tai buriuotojams – būtent šios varžybos, kuriose visi svajoja sudalyvauti.“

Iššūkis – jauna komanda

Kadangi tokios varžybos turi didelę svarbą, pasiruošimas joms taip pat yra nepaprastas. „Ambersail 2“ komandos kapitonas pasakojo, kad pasirengimas susideda iš dviejų dalių: laivo parengimo ir komandos formavimo.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirmas etapas yra laivo paruošimas varžyboms. Yra labai daug keliamų saugumo ir kitų reikalavimų, kuriuos kelia organizatoriai. Jie yra daug didesni, nei įprasti reikalavimai norint plaukti laivu.

Šiose varžybose mes plaukiame bet kokiomis sąlygomis, pavyzdžiui, jeigu papulsime į audrą kažkur viduryje Atlanto vandenyno, tai su ja turėsime ir dorotis. Dėl to organizatoriai nori įsitikinti, kad laivai yra patvarūs, saugūs ir t. t.“, – sakė jis.

R. Milevičius pridūrė, kad šiame etape reikalus šiek tiek apsunkino finansų trūkumas. Kol kai kurios komandos pirko naujus stiebus, bures ir kitus reikalingus dalykus, lietuvių komanda tvarkė jau panaudotas dalis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi, pašnekovas sakė, kad su išbandytomis burėmis plaukia ir keletas kitų komandų, todėl tai suteikia daugiau ramybės.

Antroji pasiruošimo dalis – komandos rengimas ir formavimas – R. Milevičiui tapo tikru iššūkiu. Vienas svarbiausių faktorių yra komandos narių patirtis, tačiau net 5 iš 10 Lietuvos komandos narių tapo itin jauni Lietuvos buriuotojai, turintys nemažai sportinio, bet kiek mažiau – jūrinio buriavimo patirties.

 „Tai tikrai nėra lengviausia užduotis, nemeluosiu. Didelis iššūkis dirbti su jaunimu ir per labai trumpą laiką juos išmokyti visokių dalykų.

Mūsų šiame laive yra tik 10, mes plaukiame 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, poilsio jokio čia nėra. Dėl tokios priežasties įgulą reikia paruošti taip, kad kiekvienas būtų atsakingas už jam priskirtą dalį ir kad jie ne tik sektų mano ar kitų įgulos narių nurodymus, tačiau ir visi taptų lygiaverčiais komandos nariais.

REKLAMA

Visi turi prisidėti prie to, kad laivas plauktų stabiliai, greitai, kad spaustume maksimumą. Tai yra tikrai didelis iššūkis, nes visi turi norėti būti geresniais buriuotojais, turi norėti tobulėti ir kad laivas plauktų kuo įmanoma greičiau“, – kalbėjo R. Milevičius.

Komandos jėgos jau išbandytos

Sausio 8-ąją savo jėgas pirmą kartą „Ambersail 2“ įgula išbandė In–Port varžybose Alikantėje. Tokios lenktynės yra netoli kranto vykstančių lenktynių formatas, kurios išmėgina besivaržančių komandų meistriškumą trumpoje, tačiau dinamiškoje, daugybės sklandžių bei greitų manevrų ir posūkių reikalaujančioje distancijoje.

REKLAMA

R. Milevičius pasakojo, kad šiose varžybose koją pakišo dingęs vėjas, todėl finišą pasiekė tik viena komanda.

„Šios varžybos mums ne itin pasisekė, nes neužteko vėjo. Tik vienai komandai labai pasisekė ir jie pabaigė distanciją, o visos likusios jachtos, taip pat ir mes, nebespėjome finišuoti.

Reikia pastebėti, kad būtent šios In–Port ir Coastal varžybos yra ypač sudėtingos, nes jų metu reikia padaryti daug sudėtingų manevrų, keisti burių padėtį ir tai yra nuolatinis įgulos darbas. Jeigu įgula yra mažiau patyrusi yra didelė tikimybė ir įsivelti nemažoms klaidoms.“

Laimei, sunkių klaidų lietuvių komandai išvengti pavyko, todėl prieš didįjį startą buriuotojai tobulina jau tik nedidelius, kokybinius aspektus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pagrindus mes jau turime ir dabar pradedame dirbti ties sunkiąja, kokybine buriavimo puse – pradedame ieškoti, kaip mūsų laivas gali plaukti greičiau, kokie sudėtingesni burių nustatymai ir t. t.

Šįkart sąlygos mums buvo ganėtinai palankios, didelių klaidų nepadarėme, tai tas džiugina. Matau, kad įgula jau supranta savo rolę ir žino pagrindus. Dabar jau reikia pradėti dirbti ties tuo kokybiniu aspektu, taisyti „milimetrais“.“

Plaukia su svarbia misija

Prieš pirmąjį jėgų išbandymą „Ambersail 2“ įgulą krante palaikė ir nemažas būrys Ispanijos lietuvių, o R. Milevičius teigė, kad į didįjį varžybų startą iš Lietuvos skrenda ir daugiau šio sporto aistruolių.

REKLAMA

Toks palaikymas ir nemažas žmonių susidomėjimas kapitonui ir visai įgulai yra labai svarbus, kadangi „The Ocean Race“ kartu su savimi plukdo ir kelias svarbias žinias.

„Pirmoji žinutė yra įtraukti Lietuvos jaunąją buriavimo kartą, kad jie susidomėtų ir įsitrauktų į jūrinį buriavimą. Taip pat visų „The Ocean Race“ organizatorių ir pačių mūsų misija yra vandenynų išsaugojimas, mikroplastikų sumažinimas vandenyje, plastiko grandinės uždarymas“, – vardino R. Milevičius.

Visgi pašnekovas akcentavo, kad svarbiausia komandos misija – skleisti žinią apie pagalbą nuo karo kenčiančiai Ukrainai. Tai daryti padeda ir dvi „Ambersail 2“ komandoje esančios ukrainietės.

REKLAMA

„Trečia mūsų misija, su kuria mes išsiskiriame iš visų kitų komandų, yra tai, kad mes kartu su Lietuvos vėliava atstovaujame ir UNITED24 – Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio asmeninę iniciatyvą ir to pagalba renkame paramą Ukrainos atstatymui.

Dėl to pas mus įguloje plaukia ir dvi ukrainietės, jos geriau padeda skleisti tą žinią ir padeda pasauliui suprasti, kad karas vis dar vyksta.

Mes Lietuvoje visi tai puikiai jaučiame, suprantame ir tuo gyvename, tačiau kuo toliau nuo karo, tuo mažiau žmonės apie tai suvokia ir neturi tiek daug informacijos. Mes esame čia tam, kad parodytume, jog visa tai vis dar vyksta, žmonės žūsta ir apie tai reikia kalbėti ir padėti Ukrainai kiek tik galime.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas, ar prie tokių misijų greta stovi ir tikslas laimėti, R. Milevičius sakė, kad svarbiau yra kuo geriau pasirodyti pirmame etape, kad kituose pavyktų patobulėti ir plaukti dar profesionaliau.

„Tai yra varžybos, kurių tu negali laimėti per vieną etapą. Šįkart etapai yra gerokai išsimėtę, o mūsų pasiruošimas buvo labai skubotas, todėl mūsų tikslas yra pasirodyti kuo geriau, nepridaryti kritinių klaidų, o labiausiai – užaugti kaip komandai.“

Startą sausio 15 d. (sekmadienį) 14.30 val. tiesiogiai transliuos TV6 kanalas ir Tv3.lt portalas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų