REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„AirBaltic“ finansinis keleivių teroras

Neužsiregistruoji neveikiančioje sistemoje – mokėk oro uoste

Jei lėktuvo bilietą nusipirkote likus porai mėnesių iki kelionės datos, tai dar nereiškia, kad kelionė bus sklandi. Atvykę į oro uostą ir atstovėję eilę prie registracijos terminalo sužinosite, kad į lėktuvą nepateksite, kol nesumokėsite registracijos mokesčio.

REKLAMA
REKLAMA

Į tokią padėtį pastaruoju metu patenka skrydžius „airBaltic“ oro linijomis pasirinkę keleiviai. Sausio 24 d. ši oro linijų bendrovė išplatino žinią, kad nuotolinę skrydžių registraciją skatins nauju mokesčiu: visiems, kurie skrydžiui nesiregistruos internetu ar išmaniuoju telefonu, oro uoste teks mokėti registracijos mokestį – 10 eurų.

REKLAMA

Taisyklės keičiasi tyliai

Minėtame pranešime oro bendrovė teigė, kad šis mokestis nebus imamas iš keleivių, kurie bilietus įsigijo iki vasario 1-osios, tačiau vėliau taisyklės „tyliai“ pasikeitė ir vilnietė Rasa, kuri kovo 18 dieną su sausio 9 d. įsigytu bilietu iš Vilniaus norėjo skristi į Stambulą, jau turėjo susimokėti minėtą mokestį.

„Visa laimė, kad į oro uostą atvykome anksčiau, nes atstovėjus eilę prie registracijos terminalo buvau nusiųsta susimokėti papildomo mokesčio. Jokie aiškinimai, kad bilietas įsigytas anksčiau, kai dar nebuvo įvestas mokestis, nepadėjo. Rytas buvo sugadintas ne tik man, bet ir kitiems keleiviams, mat tokių mokėtųjų susidarė visa eilė“, – pasakojo skaitytoja ir pridūrė, jog kiti tuo pačiu reisu turėję skristi keleiviai skundėsi, kad žadėtoji elektroninė registracija neveikė, tad mokėti jie priversti nepaliekant kitos išeities.

REKLAMA
REKLAMA

Įdomi detalė, kad skiriasi „airBaltic“ pateikiama informacija: pranešimuose spaudai teigiama, kad registracijos mokestis bus taikomas, jei bilietai pirkti vėliau nei vasario 1 dieną, o oro bendrovės tinklalapyje teigiama, kad „nuo 2013 m. vasario 1 d. „airBaltic“ taiko 10 eurų oro uosto registracijos mokestį“. Ar pati kompanija nebesusigaudo savo sukurtose taisyklėse?

Vilniaus oro uoste – naujas euro kursas

Keleivę nemaloniai nustebino ir dar vienas dalykas: nors oficialiai oro bendrovė teigia, kad mokestis yra 10 eurų (arba 34,53 lito – teigiama bendrovės pranešime spaudai), oro uoste be jokių diskusijų mokami 35 litai. „Nesuprantu, kaip galima taip apvalinti sumą? Ar Vilniaus oro uoste euro kursas kitoks nei visur kitur?“ – kalbėjo į nemalonią padėtį patekusi keleivė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ruošdamasi atgaliniam skrydžiui į Vilnių Rasa bandė išvengti registracijos mokesčio ir skrydžiui registruotis internetu, bet ir čia laukė staigmena, mat sistema neveikė. „Įvedus pavardę ir registracijos kodą sistema nerado mano duomenų. Teko iš Stambulo skambinti į Rygą, kurioje įsikūrę „airBaltic“ atstovai paaiškino, kad mano turimas registracijos kodas nėra tinkamas. Kitaip tariant, registracijos sistema jo neatpažįsta, tad registracijai buvo suteiktas naujas ir vargais negalais pavyko registruotis skrydžiui. Bilietus pirkau iš vienos jais prekiaujančios agentūros, jiems prisiskambinti nepavyko, nes visą parą turinti veikti telefono linija buvo išjungta“, – kelionės nuotykius pasakojo skaitytoja.

REKLAMA

Pašnekovė teigė, kad skambutis iš Stambulo į Rygą kainavo nemažai, mat šiai linijai taikomas specialus tarifas. „Kas man kompensuos telefono skambučius? Su bilietą pardavusia agentūra vėlai vakare taip pat nepavyko susisiekti, nors jie savo tinklalapyje teigia, kad linija pagalbą teikia visą parą. Sugaišau daug laiko, aš ir su manimi keliavęs žmogus patyrėme daug streso, be to, pabrango pati kelionė“, – kalbėjo Rasa.

Bilietų pardavėjas kaltina „airBaltic“

Paprašyti pakomentuoti susidariusią situaciją kompanijos „airBaltic“ atstovai teigė, kad užklausa yra persiųsta kompanijos vadovybei Latvijoje, ir įspėjo, kad gali užtrukti, kol bus pateiktas atsakymas.

REKLAMA

Naujienų portalas balsas.lt apie tai, kodėl keleiviams nepavyko įvykdyti registracijos su gautu kodu, pasiteiravo bilietus padavusio greitai.lt atstovų. Giedrė Ramanauskaitė komentuodama situaciją sakė: „Registravimosi problema išspręsta, keleiviai gauna kodą, su kuriuo sėkmingai gali registruotis į „airBaltic“ skrydžius. Šiuo atveju, aviakompanija „airBaltic“ nesuderinusi su mumis pakeitė registravimosi į lėktuvus tvarką, todėl užtrukome pertvarkyti savo sistemas.“

G. Ramanauskaitė, kalbėdama apie keleivės išsakytus pastebėjimus, kad nebuvo įmanoma paskambinti specialia linija, sakė: „Klientų aptarnavimo linija veikia visą parą, nesvarbu, iš kur skambina keleivis – iš Lietuvos ar iš kitos šalies. Taip, po darbo valandų besikreipiančių keleivių srautas yra didesnis, dėl to klientams tenka šiek tiek palaukti, kol jų skambutį aptarnaus kvalifikuotas operatorius.“ Greitai.lt atstovė akcentavo, kad techninės kliūtys jau pašalintos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Teisininkė: klientui parduodama neveikianti paslauga

Europos vartotojų centro teisininkė Jaunė Dalinkevičiūtė, kalbėdama apie situaciją, sakė: „Keista, kad kol kas nesame sulaukę dėl to skundų. Situacija, kai bilietus perkant iš kelionių agentūros suteikiamas kodas, kuris netinka registracijai, prieštarauja vartotojų teisėms, nes vartotojas perka neveikiančią paslaugą ir yra verčiamas mokėti papildomai. Klausimas, kas yra kaltas, kad taip nutinka – kelionių agentūros, kurios nesuderina techninių klausimų su oro bendrove, ar pačios oro bendrovės?“

REKLAMA

Specialistės teigimu, tiek apie mokestį, tiek apie registracijos tvarkos pasikeitimus vartotojai turi būti įspėti anksčiau, o ne sužinoti apie tai oro uoste.

Gali būti nubaustas vežėjas

„Keleivis gali bandyti susigrąžinti savo sumokėtą mokestį, tik išlieka neaišku, kas netinkamai informavo vartotoją. Jei dėl blogo registracijos kodo yra kalta agentūra, jai nesutikus grąžinti registracijos mokesčio vartotojas gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, o jei tai kompanijos „airBaltic“ kaltė ir ši apie pokyčius neinformavo nei kelionių operatorių nei agentūrų, galima kreiptis į Europos vartotojų centrą. Tuomet būtų kreipiamasi į kolegas Latvijoje ir nagrinėjamas skundas“, – kalbėjo teisininkė ir teigė, kad keleivis gali iš karto siųsti pretenzijas agentūrai, kuri pardavė bilietus, ir kompanijai „airBaltic“ ir sulaukti jų atsakymų.

Į klausimą, ar itin specifinis euro kursas, kai 10 eurų yra lygiai 35 litai, yra teisėta rinkliava, specialistė negalėjo atsakyti: „Jei platindama informacija oro bendrovė nurodo nesuapvalintą mokestį – 34,53 euro, o keleivis moka jau 35, galima kalbėti apie oro vežėjo nubaudimą, kad nesilaiko vartotojų teisių reglamento“, – sakė J. Dalinkevičiūtė.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų