REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Rugsėjo 22 d. ryta Mažeikiuose startavo pirmas Lietuvoje klasikinių automobilių ralis „Orlen Lietuva Classic Rally“. 20 ralyje dalyvavusių ekipažų čia pradėjo įsimintiną 412 km dviejų dienų kelionę iki šalies sostinės Vilniaus.

REKLAMA
REKLAMA

Automobiliai – patys įvairiausi. Nuo šešiasdešimtųjų britiško roudsterio „MG A", iki ralio trasose kadaise siautusių „Lancia Delta Integrale". Didelio susidomėjimo sulaukė ypatingas ralio automobilis – „Jaguar Mk2“. Prieš 52 metus nuo konvejerio linijos nuriedėjęs automobilis tuo laiku buvo greičiausias pasaulyje sedanas. Iki 100 km/h įsibėgėdavo per 8,5 sek!

REKLAMA

Startas – šeštadienio rytą

Ankstyvą šeštadienio rytą klasikinių automobilių ralis prasidėjo prie didžiausios Baltijos šalyse naftos perdirbimo gamyklos. Dalyviams buvo surengta šauni ekskursija, kurią pravedė visus gamyklos vamzdelius mintinai žinantis „Orlen Lietuva“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Viktoras Vasiulavičius.

Alvydas Virginis (nuotr. Organizatorių)Alvydas Virginis (nuotr. Organizatorių)

Mažeikių miesto aikštėje surengtoje iškilmingoje ralio starto šventėje prie dvidešimties ralio ekipažų prisijungė dar vienas – motociklas savo amžiumi lenkiantis visus automobilius. Tai 1929 m. BSA motociklas, kurį iki pat Vilniaus vairavo Alvydas Virginis. Laikmetį atitinkanti jo apranga sužavėjo kiekvieną šventės svečią.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmosios ralio dienos popietę ralio karavanas užsuko į Telšius. Gausiai susirinkusiems Žemaitijos sostinės gyventojams dešimtys klasikinių automobilių padarė didelį įspūdį. Ralio ekipažams pradėjus važiuoti link Raseinių, mieste net eismas sustojo.

„Alfa Romeo Spyder“ 1980 m. (nuotr. Organizatorių)„Alfa Romeo Spyder“ 1980 m. (nuotr. Organizatorių)

Pirmosios dienos specialiosiose rungtyse buvo rungiamasi dėl paties tiksliausio laiko. Ekipažams buvo užduotas vidutinis greitis, kuriuo jie turėjo pravažiuoti kelių kilometrų atkarpą. Laimėjo tiksliausią laiką parodę dalyviai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po pirmosios ralio dienos į priekį išsiveržė Vytautas Mašanauskas su „Jaguar MK2“ ir Adomas Rimša su „Lancia Delta Integrale Evo II“. Tuo pačiu jie užsitikrino lyderio vaidmenis savo klasėse – Vytautas „Oldtimer“, o Adomas „Youngtimer“.

Sekmadienio rytą – vizitas Kaune

Ralio sotelė Kaune (nuotr. Organizatorių)Ralio sotelė Kaune (nuotr. Organizatorių)

Antroji klasikinių automobilių ralio diena prasidėjo vizitu Kauno Rotušės aikštėje. Į Kauną atvyko tiek ekipažų, kiek startavo Mažeikiuose – 21. Įveikus pirmus du šimtus ralio trasos kilometrus, nesustojo nei vienas klasikinis automobilis.

REKLAMA

Ralio dalyvius Kaune pasitiko lietus. Tačiau tai neišgąsdino aikštėje gausiai susirinkusių kauniečių, kurie su šypsenomis veiduose apžiūrinėjo visus ralio automobilius. Svečiams puikius klasikinius automobilius pristatė renginio vedėjas, o muzika pasirūpino pučiamųjų sekstetas.

„Jaguar MK2“ 1960 m. (nuotr. Organizatorių)„Jaguar MK2“ 1960 m. (nuotr. Organizatorių)

„Automobiliai tikrai puikūs. Negalėjau pagalvoti, kad, rodos, taip senai pagamintos mašinos dar geba įveikti ilgą ralio trasą. Ypač senieji – „Jaguar“ ar MG“, – pasakojo renginio su visa šeima atvykusi pažiūrėti kaunietė.

REKLAMA

Aikštėje automobilius apžiūrėjo ir gausus būrys turistų. Puikius Europoje pagamintus automobilius plačiomis šypsenomis apžiūrėjo Kauno svečiai iš tolimos Indijos. Jiems tai – neregėti automobiliai.

Ypač žiūrovus domino BSA motociklas. Tiesa, jo vairuotojui Alvydui Virginiui antrosios ralio dienos rytas nebuvo sklandus. Kelyje prakiuro tepalo bakelis. Ignoruodamas iš dangaus kaip iš kibiro pliaupiantį lietų, Alvydas motociklą sutaisė ir toliau tęsia kelionę.

B.S.A. motociklas (nuotr. Organizatorių)B.S.A. motociklas (nuotr. Organizatorių)

„Man labai patinka keliauti. Todėl ir šis ralis, mano galva, labai įdomus. Kaip tikri ralio lenktynininkai skaičiuojame laikus, sekame kelio knygą. Visai kaip sportiniame ralyje. Tačiau čia gauname ne tik pavairuoti klasikinius automobilius, bet ir susipažinti su miesteliais, apie automobilius pakalbėti su miestiečiais“, - pasakoja vos prieš savaitę profesionalaus ralio sezoną uždaręs lenktynininkas Žilvinas Juršys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ralis finišavo sekmadienio vakarą Vilniuje. Ralio dalyvius pasitiko būrys miestiečių ir scenoje grojantis Šv. Kristoforo kamerinis orkestras su meno vadovu Donatu Katkumi priešakyje. Iškilmingos ceremonijos metu jų atliekama muzika šildė šiaip jau šaltos dienos atmosferą.

Mindaugas ir Kristina Kaziūnai (nuotr. Organizatorių)Mindaugas ir Kristina Kaziūnai (nuotr. Organizatorių)

Beje, klasikinių automobilių ralio organizatoriai nepamiršo Maestro pasveikinti su gražiu septyniasdešimtmečio jubiliejumi. Gimtadieninės nuotaikos pakylėtas muzikas pasidirigavo sau kelis gimtadieninius akordus.

REKLAMA

Įteikti iškilmingų apdovanojimų atvyko „Orlen Lietuva“ generalinis direktorius Ireneuszas Fafara. Ekipažai iš jo rankų gavo taures ir diplomus už gražiausią eksterjerą, interjerą bei nugalėtojų titulus „Oldtimer“ ir „Youngtimer“ klasėse.

Nugalėtojų – ne vienas

Taigi, ralio nugalėtojai. Absoliučioje ralio įskaitoje nugalėjo tiksliausią važiavimą specialiaisiais greičio ruožais parodęs Vytauto ir sūnaus Tomo ekipažas, ralyje važiavę puikiu 1960 m. „Jaguar MK2“ automobiliu. Didžiausia – nugalėtojų taurė iškeliavo į Kazlų Rūdą.

REKLAMA

Ralio nugalėtojai (nuotr. Organizatorių)Ralio nugalėtojai (nuotr. Organizatorių)

Vytauto ir sūnaus ekipažas pirmas finišavo ir „Oldtimer“ klasėje. Ant antro nugalėtojų pakylos laiptelio stojo ypač kruopščiai 1967 m. „Volkswagen Kafer“ automobiliu važiavęs Lino Barščevičiaus ir Edvilo Ališausko ekipažas. Treti – trijų Ališauskų komanda su dar vienu „Volkswagen Kafer“ automobiliu, pagamintu 1956 m.

Jaunosios klasikos „Youngtimer“ klasėje didžiausias taures išsivežė pirmosios vietos nugalėtojai – Adomas Rimša su Domantu Stavariu. Jie vairavo devintojo dešimtmečio BMW M3 automobilį (E30 modelis, 1990 m.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„BMW M3“ 1990 m. (nuotr. Organizatorių)„BMW M3“ 1990 m. (nuotr. Organizatorių)

Žilvinas Juršys ir Gediminas Alešiūnas su raudonu „Alfa Romeo Spider“ (1980 m.) automobiliu pelnė antrąją vietą savo klasėje. Trečiais liko Renaldas Gabartas ir Jurgis Paplaitis. Jungtinė „Top Gear Lietuva“ ir „Autobild Lietuva“ komanda važiavo bene greičiausiu automobiliu šiame ralyje – 1994 m. „Lancia Delta Integrale Evo II“.

Ralio metu taip pat buvo renkami nugalėtojai specialiosiose nominacijose. Balso teisę turėjo tik šiame ralyje dalyvavę žmonės. Jų simpatijos lėmė, kad už gražiausią automobilio interjerą prizas atiteko iš Šiaulių į ralį atvykusiam Mindaugui Kaziūnui. Jis su žmona Kristina važiavo seniausiu ralio automobiliu – 1959 MG A 1600 kupė.

REKLAMA

„Datsun 280z“ 1978 m. (nuotr. Organizatorių)„Datsun 280z“ 1978 m. (nuotr. Organizatorių)

Įspūdingas „Datsun 280z“ nepaliko abejingų ir namo išsivežė prizą už gražiausią eksterjerą. Romo Tamulevičiaus garaže antrą gyvenimą pradėjęs sportinis „Datsun“ automobilis viso ralio metu neatsigynė ypatingo dėmesio.

Na, o pabaigai – tikra ralio puošmena. 1923 m. gamybos BSA motociklu visą ralio distanciją nuo Mažeikių iki Vilniaus įveikęs Alvydas Virginis pelnė apdovanojimą, kurį galima drąsiai pavadinti publikos simpatijų prizu. Net ir techninės problemos nesustabdė dvidešimtųjų stiliumi apsirengusio motociklininko, kuriam finiše Vilniuje įteiktas ralio elegantiškiausio dalyvio prizas.

REKLAMA

„Volkswagen Kafer“ (nuotr. Organizatorių)„Volkswagen Kafer“ (nuotr. Organizatorių)

Ralio dalyviai įveikę 412 km ilgio trasą vakarą pabaigė taure vyno Vilniaus Rotušėje. Pakyli nuotaika, gražūs prisiminimai ir naujos pažintys jiems nepasimirš dar ilgai. „Orlen Lietuva Classic Rally“ misija prisidėti prie saugaus bei džentelmeniško vairavimo mūsų keliose, pristatyti techninį paveldą ir suvienyti klasikinių automobilių entuziastus mūsų šalyje įgyvendinta su kaupu.

Klasikinių automobilių ralio rezultatai

„Youngtimer“ klasė

Adomas Rimša, Domantas Stavaris, BMW M3 1990 m.

Žilvinas Juršys, Gediminas Alešiūnas, „Alfa Romeo Spyder“ 1980 m.

Renaldas Gabartas, Jurgis Paplaitis, „Lancia Delta Integrale Evo II“ 1994 m.

Ričardas Rupkus, Loreta Nagulevičienė, „Triumph TR6“ 1976 m.

Romas Tamulevičius, Karolis Domarkas, „Datsun 280z“ 1978 m.

Vitoldas Milius, Rimantas Zapalskis, VAZ 2101 1974 m.

Vaidotas Juraitis, Mindaugas Skaisgirys, „Audi 90“ 1985 m.

Darius Astratovas, Kazimiera Astratovienė, BMW 735 1983 m.

Mantas Babenskas, Gediminas Mumėnas, „Volkswagen Golf Rallye“ 1989 m.

Erikas Tamašauskas, Paulius Mališauskas, „Volkswagen Kafer“ 1973 m.

Karolis Raišys, Lina Rukevičiūtė, „Austin Rover Mini“ 1987 m.

Ievgenij Rudak, Ignas Lukauskas, „Mini“ 1992 m.

Rytis Lukauskas, Mindaugas Bulaišis, „Mini 1992“ m.

Donatas Visockas, Vytenis Dziegoraitis, BMW 635 CSi 1988 m.

„Oldtimer“ klasė

Vytautas Mašanauskas, Tomas Mašanauskas, „Jaguar MK2“ 1960 m.

Linas Barščevičius, Erdvilas Ališauskas, „Volkswagen Kafer“ 1967 m.

Vytenis Ališauskas, Paulius Ališauskas, Ričardas Ališauskas, „Volkswagen Kafer“ 1956 m.

Gintaras Maksimavičius, Vilijus Blauzdžiūnas, „Moskvich 408“ 1966 m.

Rolandas Ryliškis, Stasys Grigaliūnas, „Mercedes-Benz 250“ 1968 m.

Mindaugas Kaziūnas, Kristina Kaziūnienė, MG A 1600 1959 m.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų