Aeronautikos inžinierius Aki Suokas Vokietijoje vykusioje aviacijos mugėje „Aero Friedrichshafen" pristatė savo išrastą vienvietį hidroplaną „FlyNano“.
Šis vos 70 kg sveriantis vienvietis lėktuvas, pagamintas iš anglies pluošto kompozitinių medžiagų, kyla ir leidžiasi ant vandens. Be to, A. Suokas susidomėjusiems siūlo tris skirtingus „FlyNano" modelius – su elektriniu ir dviem skirtingos galios benzininiais varikliais, pranešė „Gizmodo".
„FlyNano.com" iliustr.
Elektros varikliu varomas hidroplano modelis gali pasiekti didesnį nei 140 km/h greitį ir pakilti į maksimalų 3 kilometrų aukštį. Šio variklio elektrinė galia – 20 kW. Akumuliatorių tiekiamos energijos pakanka 40 kilometrų skrydžiui. Tiems, kuriems to per maža, siūlomi du modeliai su benzininiais varikliais: vienas 24, kitas – 35
arklių galios.
„FlyNano" sparnų ilgis – beveik 5 metrai, jis gali pakelti maksimalų 200 kg svorį, ore išvysto nuo 70 iki 140 km/h greitį. Dėl naudojamų kompozitinių medžiagų šio orlaivio korpusas yra tvirtas ir labai lengvas: jo svoris nesiekia net 70 kg. To buvo siekiama specialiai, nes daugelyje valstybių tokiems orlaiviams nereikia piloto licenzijos. Tiesa, tarp tokio hidroplano trūkumų minima tai, kad juo negalima skraidinti nei keleivių, nei krovinių, kita vertus, akivaizdūs ir privalumai, sakoma pranešime.
Nors „žalio" „FlyNano“ skrydžio nuotolis siekia tik 40 kilometrų, elektrinis variklis veikia labai tyliai, todėl kaimynams nereikės skųstis dėl keliamo triukšmo.
Šių hidroplanų gamyba Suomijoje bus pradėta jau artimiausiu metu, užsisakiusieji juos gaus po trijų mėnesių. Žinoma ir jų kaina, tad gyvenantys prie ežerų ar kitų vandens telkinių, susižavėję tokia transporto priemone, gali jau pradėti taupyti ar atsidėti reikiamą sumą. Pats brangiausias „FlyNano" modelis su galingiausiu benzininiu varikliu be PVM kainuoja 27 000 eurų (apie 39 000 JAV dolerių), sakoma pranešime. Atskirai galima įsigyti priekabą šiam hidroplanui vežioti ir laikymo konteinerį.