Naujasis elektromobilis, pavadintas „Leaf“ (Leading, Environmentally Friendly, Affordable, Family car), Nissan teigimu – pirmoji masinės gamybos transporto priemonė, savo funkcionalumu atitinkanti įprastinį automobilį, ir kurios šiltnamio dujų išmetimai lygūs nuliui.
„Leaf Europoje pirmiausia turėtų pasirodyti Portugalijoje ir Nyderlanduose šių metų gruodį, o kitų metų vasarį – Anglijoje ir Airijoje.
Jo kaina turėtų būti maždaug 30 000 eurų, tai yra maždaug tiek pat, kiek kainuoja ir hibridiniai automobiliai, varomi ir elektros, ir benzininio variklių, tiesa, įvertinus Europos šalių vyriausybių programas, skatinančias „žaliųjų“ transporto priemonių naudojimo skatinimą.
„Leaf“ maksimalus greitis – 140 km/h, jo elektros variklius varo ličio jonų akumuliatoriai.
„Nissan“, trečios pagal dydį Japonijos automobilių gamintojos vertinimu, iki 2020 metų elektromobiliai turėtų užimti maždaug 10% automobilių rinkos.
„Nissan“, kurios dalį, 43%, valdo ir Prancūzijos firma „Renault“, jau investavo į penkias akumuliatorių bei planuoja septynias surinkimo gamyklas, viena iš kurių bus Sunderlando mieste, šiaurės rytinėje Anglijos dalyje.
Ekspertai sutinka, kad masinė tokio automobilio gamyba - tai didelis šuolis pirmyn, tačiau gana aukšta kaina gali gerokai trukdyti „Leaf“ populiarumui.
Penkiavietis hečbekas vienu pakrovimu gali nuvažiuoti 160 kilometrų, iš buitinio tinklo akumuliatorius galima pakrauti per aštuonias valandas, o specialiose įkrovimo stotelėse – 80% per 30 minučių.
„Toyota“, jau dešimt metų gaminanti populiarų hibridinį automobilį „Prius“, taip pat planuoja išleisti ir tik elektra varomą modelį 2012 metais. Atrodo, „Nissan“ ją kiek pralenkė.
Tiesa, „Leaf“ nėra vienintelis elektromobilis - „Mitsubishi“ jau gamina minielektromobilį „i-MiEV“, o „Subaru“ - „Stella“, dar keli JAV ir Europos gamintojai, kaip „Tesla“, „Venture Vehicles“, „Venturi“, gamina elektromobilius nedidelėmis serijomis, tačiau tik „Nissan“ nusitaikė į tikrai masinę gamybą, kuri, tikėkimės, atpigins šį automobilį.