Kelios dešimtys trijų Lietuvos mokyklų mokinių kai kuriuos vadovėlius išbandys naudodamiesi „Apple iPad“ planšetiniais kompiuteriais. Šis bandomasis projektas – tai tęsinys pernai mobiliųjų telekomunikacijų bendrovės „Omnitel“ ir leidyklos „Šviesa“ pradėtos iniciatyvos, kuria siekiama išsiaiškinti, kaip galima pritaikyti įvairius nešiojamuosius įrenginius ir skaitmeniniu formatu pateiktą elektroninį turinį mokymui bei mokymuisi.
Projekte dalyvauja Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras ir Švietimo informacinių technologijų centras, teigiama „Omnitel“ ir „Šviesos“ pranešime.
„Ankstesnis projekto etapas parodė, kad mokomasis turinys, pateiktas skaitmeniniu formatu, gali papildyti įprastus vadovėlius, suteikti naujų galimybių mokymosi procesui. Juolab dabar, sparčiai daugėjant interaktyvių gamtos mokslų, lietuvių kalbos, istorijos, matematikos priemonių, skirtų įvairių klasių moksleiviams, – sakė „Šviesos“ leidyklos direktorė Asta Verkienė. – Beje, gamtos mokslų kurso 5–6 klasei priemonė įvertinta pasauliniu mastu ir pelnė „World Summit Award“ apdovanojimą kaip viena iš 5 geriausių elektroninio mokymo priemonių pasaulyje 2009 metais.“
Švietimo ir mokslo ministerija, bendradarbiaudama su verslo organizacijomis, įgyvendina bandomuosius projektus, siekdama sudaryti galimybes kiekvienam moksleiviui naudotis planšetiniu kompiuteriu mokykloje ir namie, internete rasti reikiamus skaitmeninius vadovėlius ir kitas mokymo priemones. Viena iš šių iniciatyvų yra bandomasis projektas „Planšetinių kompiuterių naudojimas ugdyme“. Šiame projekte dalyvauja trys skirtingų Lietuvos Respublikos rajonų mokyklos. Projektas tęsis iki 2011 metų rugsėjo mėnesio. Mokyklos buvo atrinktos 2010 metų gegužę vykusios „Kūrybinės laboratorijos“ metu. Nuo tų pačių metų rugsėjo mėnesio šiose mokyklose vyko žvalgomasis projektas. Dalyvaudami jame, moksleiviai išbandė kelis planšetinius kompiuterius su „Šviesos“ specialiai jiems pritaikyta mokomąja medžiaga, sakoma pranešime.