Ne paslaptis, kad prie šviesoforų sumontuotos automatinės vaizdo kameros neretai naudojamos taip, kad miestas gautų didesnių pajamų iš vairuotojams skiriamų baudų. Tačiau Italijoje atskleistas sukčiavimo atvejis, kai visa eismo valdymo sistema buvo tyčia nustatyta taip, kad sutrumpintų geltonos šviesos signalo trukmę vien tik dėl to, kad pagausėtų eismo pažeidimų.
Šios eismą prie šviesoforų stebinčios ir greičio viršijimą fiksuojančios videokameros jau ir anksčiau keldavo daug prieštaravimų. Tačiau Italijoje šios tvarkos palaikymo priemonės buvo panaudotos nelegaliais tikslais – siekiant dirbtinai sukelti eismo taisyklių pažeidimus. Policija jau suėmė vieną programuotoją, o dėl kitų 108 sąmokslo dalyvių atliekamas tyrimas. Kai kuriais vertinimais dėl sukčiautojų kaltės nepagrįstai buvo nubausta apie 1 mln. Italijos vairuotojų.
Visoje Italijoje naudojama „T-Redspeed“ eismo valdymo sistema. Už jos programavimą buvo atsakingas 45 m. inžinierius Stefano Arrighetti. Sistema išsiskiria tuo, kad kartu su šviesoforais naudojamos trys vaizdo kameros, kurios tiksliai nustato per sankryžą važiuojančio automobilio padėtį trimatėje erdvėje, be to, atpažįsta ir atmintyje išsaugo automobilio numerius. Kai užfiksuojami vairuotojai, kertantys sankryžą degant raudonai šviesai, darantys neleistiną posūkį ar kitokius pažeidimus, jiems automatiškai už kiekvieną pažeidimą išrašoma 150 eurų „sąskaita“.
Tačiau, pasirodo, S Arrighetti ir grupelė kitų vietos savivaldybių atstovų nusprendė pasipelnyti. Programuotojas kaltinamas bendradarbiavus su 63 kelių policijos ir 39 vietinės valdžios atstovais bei septynių skirtingų bendrovių vadovais, kad eismo valdymo sistema būtų perderinta taip, kad geltona šviesa persijungtų į raudoną greičiau, ir taip „sugautų“ daugiau vairuotojų. Sąmokslą atskleidė Lerici miesto policijos vadovas Roberto Franzini, kuris atkreipė dėmesį į tai, kad pastarųjų mėnesių pažeidimų skaičius buvo žymiai didesnis, nei paprastai. „Iš viso per paskutiniuosius du mėnesius buvo 1439 pažeidimai. Tai buvo per daug – mūsų patruliai per dieną užregistruoja daugiausia 15“, - pasakojo Franzini žurnalistams. Policijos ataskaitos duomenimis, taip gautomis pajamomis nuo 2007 metų dalijosi apytiksliai 300 savivaldybių ir kelios bendrovės.
Vadinamosios „raudonosios šviesos kameros“ pastaruoju metu vis labiau kritikuojamos ir vairuotojų, ir žurnalistų, tačiau, regis, pagrįstai. Neseniai Denveryje (JAV) buvo nustatyta, kad panašią sistemą įdiegęs miestas nesurinko reikiamų duomenų tikslumui kalibruoti, tačiau, nepaisant to, 75 dolerių baudos buvo paskirtos daugiau kaip 14000 vairuotojų. Panašu, kad geltonos šviesos trumpinimas – sparčiai visame pasaulyje plintanti tendencija. Savivaldybės greitai „atranda“ idėją, kad nors eismo saugumo tokios vaizdo kameros smarkiai nepadidina, tačiau pajamos už išrašytas baudas neabejotinai išauga. Be to, „raudonos šviesos“ ir greičio matavimo videokameros kartais būna labai netikslios, todėl jaunuoliai savo sąskaitas su kitais suvedinėja uždėję automobiliui netikrus numerius ir tyčia viršydami greitį greičio matuoklio veikimo zonoje.