JAV bendrovė „Aeros“ pranešė sėkmingai atlikusi pirmąjį naujo karinės paskirties hibridinio lėktuvo – dirižablio „Aeroscraft“ bandymą. Šio orlaivio kūrimo programą finansuoja Pentagonas. Amerikos kariškiai tikisi, kad „Aeroscraft“ gali sukelti tikrą perversmą tolimųjų skrydžių srityje.
Pranešama, kad toks dirižablis gali įveikti kelių tūkstančių kilometrų atstumą ir į reikiamą vietą atgabenti 3 kartus daugiau krovinių, nei didžiausi dabartiniai kariniai transporto lėktuvai. Be to, „Aeroscraft“ nereikia pakilimo takų, nes jis kyla ir leidžiasi vertikaliai. Šis naujo tipo orlaivis vartoja 3 kartus mažiau degalų už transportinius lėktuvus.
Tiesa, pats pirmasis „Aeroscraft“ pakilimas į orą nebuvo įspūdingas: bandymas vyko dideliame aviaciniame angare Kalifornijos valstijoje. Dirižablio pilotas pakėlė jį į vos kelių metrų aukštį nuo angaro grindų. Pasak bendrovės atstovų, labiausiai „Aeroscraft“ kūrėjai nerimauja dėl to, kaip šis dirižablis galės atlaikyti stiprius vėjo gūsius ir kitas ekstremalias orų sąlygas.
„Aeroscraft“ korpusas pagamintas iš itin lengvo anglies pluošto ir aliuminio junginio. Orlaivio ilgis – maždaug 70 metrų, tačiau serijinei gamybai paruošti „Aeroscraft“ bus dvigubai didesni. Dirižablyje naudojamos helio dujos.
Pasak bendrovės atstovų, „Aeroscraft“ dar laukia keli skraidymo bandymų etapai, kol jį bus galima naudoti pagal paskirtį. Tikimasi, kad pirmieji 137 m ilgio „Aeroscraft“ dirižablių, galinčių gabenti 66 tonų krovinius, skrydžiai bus pradėti per artimiausius 3 metus.
Šiuose vaizdo siužetuose – pirmasis „Aeroscraft“ bandymas angare ir jo galimybių pristatymas.