„Sekdami geraisiais Europos pavyzdžiais, kad būtų aiškiau, geltonu „koriu“ pažymėjome tokias zonas, į kurias negalima įvažiuoti, jei nespėsi užbaigti manevro ir užblokuosi sankryžą. Mūsų optimistinis planas – sutaupyti kelis tūkstančius vilniečiams brangių valandų, nebegaištant laiko spūstyse. Per šimtą tūkstančių žmonių kasdien bent vieną papildomą minutę sugaišta kamščiuose. Jei kas dešimtas pakeis savo įpročius, sutaupysime šimtus valandų ir mažiau nervinsimės spūstyse.“ – sakė Vilniaus meras R. Šimašius.
Eismo valdymo centro skaičiavimais, transporto priemonių skaičius kiekvienais metais didėja. Per pastaruosius keletą metų jis išaugo apie 4-5 proc. Palyginus 2015 m. su 2014 m. ir 2013 m. pirmus pusmečius, kai kuriose sankryžose dėl infrastruktūrinių pasikeitimų (Vakarinio aplinkkelio atidarymo) transporto srautai stipriai sumažėjo 2014 m. – Laisvės pr., o Justiniškių g. atvirkščiai – padidėjo. Transporto sistema mieste yra labai dinamiškas reiškinys ir jis nuolat kinta.
„Naujasis sankryžų žymėjimas – tik viena priemonių, kuri prisidės prie spūsčių mažinimo ir ugdys vairavimo kultūrą. Ruošiame specialias eismo reguliavimo programas, kurios taikomos susidarius didelėms transporto grūstims. Rudeniui jau yra paruoštos eismo reguliavimo programos pagrindinėms sankryžoms, kur yra didžiausi transporto srautai, įvairios švietėjiškos akcijos, kurių tikslas – ugdyti vairuotojų atsakingumą ir dėmesingumą vienas kitam ir mažinti autoįvykių skaičių.“ – pasakojo „Susisiekimo paslaugų“ l.e.p. direktorė Modesta Gusarovienė.
Nors Kelių eismo taisyklėse ir iki šiol buvo nurodyta: draudžiama įvažiuoti į važiuojamųjų dalių sankirtą, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdytų kitų transporto priemonių eismui. Tačiau šią taisyklę vairuotojai dažnai ignoruoja.
„Ar sankryžoje yra nubraižytas geltonų linijų korys, ar jo nėra – Kelių eismo taisyklių reikia laikytis. Pastebime, kad daugelis vairuotojų įvažiuoja į sankryžą ir užblokuoja važiavimą kitos krypties transporto priemonėms, pradeda formuotis transporto grūstis. Patruliai stebės naujai paženklintas sankryžas piko metu, tačiau jų tikslas – ne kuo daugiau nubausti, o stebėti, aiškinti taisyklę vairuotojams. Įžūliai reikalavimų nepaisantys vairuotojai atsako pagal LR ATPK 124 (1) 4 d. , kur numatyta nuo dvidešimt aštuonių iki aštuoniasdešimt šešių eurų bauda.” – sakė Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdybos atstovas Egidijus Tučis.
Šiuo metu Vilniuje jau paženklintos: Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. sankryža, Savanorių pr. – Žemaitės g. sankryža, ir Kalvarijų g. – A. Juozapavičiaus g. sankryža.
Iš viso iki rugsėjo 1 d. bus naujai paženklintos 7 sankryžos. Sostinėje taip pat įrengti: 132 geltoni skydai pėsčiųjų perėjose, 32 geltoni mirksintys žibintai, 171 įspėjamasis stulpelis, 2 greičio rodymo ženklai, 9 vietose įrengtos surenkamos saugumo salelės, 11 vietų – greičio mažinimo kalneliai, 23 vietose – iškiliosios pėsčiųjų perėjos, 17 vietų – kryptinis pėsčiųjų perėjos apšvietimas.