Trakų r. savivaldybė suabejojo Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos (TINP) teisiniu raštingumu ir kreipėsi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir Lietuvos Respublikos kultūros ministeriją dėl neatidėliotino šio parko direkcijos teisinio raštingumo lygio kėlimo, rašoma Savivaldybės administracijos pranešime.
Trakų rajono savivaldybės taryba, vykdydama subalansuotą Trakų miesto plėtrą, kurios tikslas - išnaudoti miesto rekreacinį potencialą, 2006 m. lapkričio 30 d. nusprendė pradėti rengti teritorijos, esančios vakarinėje Totoriškių ežero pakrantėje, Trakų mieste, Trakų istorinio nacionalinio parko teritorijoje, detalųjį planą. 2006-12-18 Trakų rajono savivaldybės administracija, kaip planavimo organizatorius, vadovaudamasi teisės aktais, kreipėsi į TINP direkciją, prašydama parengti planavimo sąlygas detaliajam planui rengti.
Tačiau TINP direkcija, vietoj to, kad, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004-05-07 įsakymu Nr. D1-262 patvirtintais "Teritorijų planavimo dokumentams rengti sąlygų parengimo ir išdavimo taisyklių" reikalavimais, parengtų ir pateiktų prašomas sąlygas planavimui, atsiuntė raštą, kuriame pareikalavo pateikti "planuojamo sklypo suderintą žemės sklypo ribų planą". Trakų rajono savivaldybės administracija š.m. sausio mėn. pakartotinai kreipėsi į TINP ir paaiškino, kad tokio plano nėra ir toks dokumentas galės būti parengtas tik vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, parengus detaliojo planavimo dokumentą ir realizavus Trakų rajono savivaldybės tarybos 2006 m. lapkričio 30 d. sprendime Nr. 185 "Dėl detalaus plano rengimo" dalinio pakeitimo nurodytus tikslus. Tačiau į pakartotiną Trakų rajono savivaldybės prašymą, TINP direkcija pateikė analogišką reikalavimą, pakartotinai atsisakydama išduoti specialiąsias sąlygas detaliajam planui rengti ir nurodydama kažkokiu mistiniu būdu "formuoti žemės sklypo, apimančio teritoriją, esančią Totoriškių ežero pakrantėje, Žaliosios gatvės, Trakai, dalyje, ribų planą arba žemės sklypo schemą, jį identifikuoti ir įstatymų nustatyta tarka įregistruoti.... ". Taip pat minėtame rašte nurodė, kad tik tuomet galima būtų nagrinėti klausimus dėl žemės sklypo "miškų ūkio pagrindinės tikslinės žemės naudojimo paskirties keitimo į kitą/rekreacinę".
Pasak Trakų r. savivaldybės tarybos politikų, TINP direkcija nenori arba nesugeba vadovautis TINP planavimo schemos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994-12-06 nutarimu Nr. 912 sprendiniais, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004-05-07 įsakymo Nr. D1-262 "Dėl teritorijų planavimo dokumentams rengti sąlygų parengimo ir išdavimo taisyklių patvirtinimo" reikalavimais ir nurodo sąlygas, prieštaraujančias ne tik Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 22 straipsnio 1dalies reikalavimams, bet ir kitų teisės aktų nuostatoms, o tokie TINP direkcijos veiksmai trukdo Trakų rajono administracijos darbą, vykdant Trakų miesto teritorijų pritaikymą rekreaciniams poreikiams ir prieštarauja LR Vyriausybės 2000-04-04 nutarimu Nr.288 patvirtintuose Trakų istorinio nacionalinio parko nuostatuose (Žin., 2000, Nr. 30-834) numatyto uždavinio - plėtoti pažintinį turizmą, sudaryti sąlygas plėtoti rekreacinę veiklą, trumpalaikį poilsiavimą specialiai tam įrengtose ir skirtose teritorijose – įgyvendinimui.
Trakų r. savivaldybė įvertinusi tai, kad, TINP direkcija nepagrįstai atsisako spręsti jos kompetencijai priskirtus klausimus, neatlieka savo pareigų vykdyti įstatymus ir kad Trakų rajono savivaldybės administracijai nereikėtų savo teises įgyvendinti teisminių procedūrų keliu, kreipėsi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir Lietuvos Respublikos kultūros ministeriją neatidėliotinos pagalbos, sustiprinant TINP direkciją kvalifikuotais darbuotojais, gebančiais įsisavinti Lietuvos Respublikos įstatyminius pagrindus ir pajėgiais savarankiškai įgyvendinti jai valstybės patikėtas funkcijas.