REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viena didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas-Palemonas statybos generalinei rangovei – Vokietijos kapitalo Estijos įmonei „Leonhard Weiss RTE“ neturi sugrąžinti per 214 tūkst. eurų su palūkanomis kaip nepagrįstai gautų lėšų, dar kartą nusprendė teismas. 

Viena didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas-Palemonas statybos generalinei rangovei – Vokietijos kapitalo Estijos įmonei „Leonhard Weiss RTE“ neturi sugrąžinti per 214 tūkst. eurų su palūkanomis kaip nepagrįstai gautų lėšų, dar kartą nusprendė teismas. 

REKLAMA

Lietuvos apeliacinis teismas gruodžio 28 dieną paliko nepakeistą Kauno apygardos teismo gegužę priimtą sprendimą, kuriuo buvo atmestas „Leonhard Weiss“ ieškinys dėl nepagrįstai gautų lėšų grąžinimo. 

„Tai, kad galiojančiuose dvišaliuose susitarimuose nustatyti darbų įkainiai skiriasi nuo nurodytų rangos sutartyje (kai kurie įkainiai didesni, o kai kurie mažesni), nesudaro pagrindo spręsti, kad atsakovė („Autokausta“ – BNS) darbų aktuose nurodė klaidingas atliktų darbų kainas ir praturtėjo ieškovės „Leonhard Weiss RTE“– BNS) sąskaita, nes rangos sutartyje nustatyti darbų įkainiai buvo pakeisti dvišalių susitarimų, kurie yra jungtinės veiklos sutarties dalis, pagrindu“, – rašoma Apeliacinio teismo nutartyje. 

Pasak teismo atstovės Ventos Valčackienės, teismo nutartis įsiteisėjo jos priėmimo dieną, tačiau per tris mėnesius gali būti skundžiama Lietuvos Aukščiausiajam Teismui.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal 2018 metų birželį pasirašytą 54,8 mln. eurų vertės sutartį apie 15 kilometrų geležinkelio rekonstravo „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas. „Hidrostatybai“ 2021 metų pradžioje iškėlus restruktūrizavimo bylą, pagrindine rangove tapo „Leonhard Weiss RTE“.

REKLAMA

Pastaroji teismuose įrodinėjo, jog dėl darbų gausos užbaigiant projektą nepatikrino  „Autokaustos“ atliktų darbų, taip pat nežinojo apie dvišales „Hidrostatybos“ sutartis su „Autokausta“, todėl nepagrįstai pastarajai sumokėjo beveik 196 tūkst. eurų.

Tuo metu „Autokaustos“ atstovai aiškino, jog „Leonhard Weiss RTE“, iš „Hidrostatybos“ perėmusi generalinės rangovės pareigas, žinojo apie dvišalius susitarimus, taip pat aplinkybę, kad juose buvo nustatyti skirtingi darbų įkainiai negu sutartyje su „LTG Infra“.

Pasak „Autokaustos“ atstovų, atsakingojo partnerio uždavinys buvo darbų aktus perrašyti ir pateikti užsakovui, o iš jo gautą apmokėjimą paskirstyti partneriams pagal dvišaliuose susitarimuose nurodytus įkainius.

Pagrindiniai Kauno geležinkelio mazgo atkarpos Kaunas–Palemonas, sujungusios Kauno intermodalinį terminalą  su „Rail Baltica“, statybos darbai baigti 2020 metų spalį.

„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų