Daugelio vežėjų automobiliuose iki šiol galinėse sėdynėse neįrengti saugos diržai, kas verčia keleivius rizikuoti gyvybėmis.
Nors naujausios Kelių eismo taisyklės, galionačios jau metus, įpareigoja taksi automobilių galinėse sėdynėse įrengti saugos diržus, daugelis vežėjų ignoruoja šį pakeitimą.
Policijos duomenimis, taksi automobiliai ne kartą yra patekę į eismo įvykius, yra sužalotų žmonių. Buvo atvejų, kai net priekinėje sėdynėje sėdintys keleiviai atsitrenkdavo į stiklą. Pernai žuvo vienas vyras, važiavęs taksi. Tačiau vežėjai vis tiek neskuba įrengti saugos diržų.
„Keleiviams nepatogu, ypač tiems, kas nori prigultu galinėje sėdynėje. Daugeliui trukdo dėžutė, į kurią įsisega diržas, todėl mes jas nuimam, aptraukiam sėdynę apmušalais. Keleivio noras mums yra įsakymas. Nauji mechanizmai nemažai kainuotų, tad kažkaip sugebam praeiti techninę apžiūrą, ką nors padedam toje vietoje, kad niekas nepastebėtų. O ir nelabai į tai kreipia dėmesį“, – prisipažino vienos taksi bendrovės vairuotojas.
Anot jo, neretai į taksi automobilio galinę sėdynę susėda iki keturių žmonių, todėl jiem trukdo diržo prisegimo mechanizmas. Neblaivūs arba narkomanai miega. Kitiems nepatogu pasidėti bagažą ir t.t.
Vyras tikino vairuojantis labai saugiai, tačiau prisipažino ne kartą girdėjęs keleivių priekaištų dėl galinėse sėdynėse neįrengtų diržų: „Ypač nepatenkintos būna mamos, vežančios vaikus. Jos stebisi, kai nėra diržų. Kelios moterys atsisakė sodinti vaikus į tokius automobilius.“
Apie šią problemą pasiteiravus sostinės Kelių policijos vadovo Vytauto Černevičiaus, jis teigė apie tai iki šiol nežinojęs ir pažadėjo atkreipti pareigūnų dėmesį: „Galbūt net reidą surengsime kartu su kitomis saugos priemonėmis.“
Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento direktorius Šarūnas Baublys tikino, jog su taksi bendrovėmis susitarti itin sudėtinga: „Visos kalbos nukreipiamos į kainas, į rinkos dėsnius. Žinoma, visuose taksi automobiliuose gale sėdintys keleiviai privalo prisisegti saugos diržą. Apie vaikų kėdutes nekalbu, nes tai dar didesnė problema, su kuria tenka susidurti“.
Anot Š.Baublio, į saugos diržų būklę galinėse dėdynėse turėtų atkreipti dėmesį techninę apsžiūrą vykdantys darbuotojai: „Būtinai jų paklausiu, kodėl jie neatkreipia į tai dėmesio. Taksi automobiliai neturėtų būti išimtis.“
Įmonės „Tuvlita“ technikos direktorius Tomas Balčius tikino, jog taksi automobiliams skiriamas ypatingas dėmesys: „Matyt, jie iškrapšto teschninės apžiūros metu segtuvus iš po pamušalo. Buvę atvejų, kai neradome jų, tad privertėme įrengti.“
Po techninės apžiūros vairuotojai, matyt, norėdami įsiteikti daugumai keleivių, vėl paslepia saugos diržų segimo dežutes po sėdynių apmušalais.