„Valstybės žiniose“ paskelbus apie naująsias Alkoholio reklamos įstatymo pataisas, sporto aistruoliai galės lengviau atsikvėpti – transliuoti jų mėgiamų rungtynių draudžiama nebus.
Tą portalui „Balsas.lt“ patvirtino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovas spaudai. Ši tarnyba už Alkoholio reklamos įstatymo pažeidimus jau buvo nubaudusi didžiąsias šalies televizijas.
Alkoholio reklamos įstatymo pataisos Seime priimtos su daugybe taisymų ir papildomų pasiūlymų. „Prisipažinsiu, aš pats noriu po įstatymo suredagavimo dar sykį jį pasižiūrėti ir pasigilinti, ar nepaliktos kokios landos alkoholio reklamai – vakar buvo tiek papildomų pasiūlymų, kad iš klausos sunku viską gerai atsiminti“, - sakė liberalcentristas Vytautas Bogušis.
Nepaisant to, kad vakar Seimas neparėmė jo ir kolegų Dailio Barakausko bei Virginijaus Domarko pasiūlymų leisti transliuoti natūralios fermentacijos alaus iki 5,5 proc. ir vyno iki 13 proc. reklamą, priimtas pataisas jis vertino teigiamai.
„Pasirinkom kitą kelią. Tai išsprendžia problemą, bent jau lyginant su ankstesne situacija, kuomet nebuvo galima rodyti jokių renginių, nei sportinių, nei kultūrinių, kuriuose buvo rodoma alkoholio reklama.“, - sakė parlamentaras ir pasidžiaugė, kad dabar, įteisinus logotipus ir prekinius ženklus, bus galima retransliuoti olimpiadą bei kitus svarbius renginius.
V. Bogušis teigė siūlęs įteisinti natūralios fermentacijos silpnų vyno ir alaus reklamą, nes tuo metu įstatymas buvo įstrigęs tokioje fazėje, kad kalbėta ir apie jaunimo mėgstamų „Mix‘ų“ , sidro bei panašių gėrimų reklamos įteisinimą. „ Esu įsitikinęs, kad tokie „bizalai“ reklamuojami neturi būti. Todėl ir bandėme situaciją išgelbėti. Tačiau priimtas leidimas rodyti logotipus viską išsprendė.“
Paklaustas, ar triukšmas, kilęs dėl sporto varžybų transliacijos, nebuvęs tik spaudimas Seimui, V. Bogušis atsakė trumpai. „Galima negalima, bet aš konstatuoju faktą, kad televizijos nerodė. Niekas nesikreipė į teismą ir atsakymo negavo. Taigi, summa sumarum – rodyti negalima. Buvo tokia situacija, dabar jis išspręsta“, - sakė jis.
Seimo priimtu sprendimu neleidžiama transliuoti alkoholio reklamos nuo 6 valandos ryto iki 11 valandos vakaro, išskyrus tuos atvejus, kuomet bus tiesiogiai transliuojami tarptautiniai meno, kultūros ar sporto renginiai.
Seimas taip pat įteisino alkoholinių gėrimų ir jų gamintojų pavadinimų ženklų rodymą.
Už tai balsavo 55 Seimo nariai, prieš - 13, o susilaikė 21 parlamentaras.
Pataisas rengusi darbo grupė Seimui siūlė iki 2012 metų nedrausti silpno alaus iki 5,5 proc. stiprumo bei natūralaus vyno reklamos, o 10 proc. šios reklamos uždirbtų lėšų skirti socialinėms reikmėms. Po 2012-ųjų reklamą siūloma drausti iš viso. Tačiau, pakeitus reklamos apibrėžimą, ja nebūtų laikomi prekių ženklai ir logotipai.
Dėl tokios pozicijos komitetas buvo apkaltinas šališkumu ir alkoholio gamintojų bei televizijų interesų palaikymu. Dalis grupės narių pateikė atskirąją nuomonę.
Lietuvoje nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojo daug visuomenės diskusijų sukėlusi Seimo priimta alkoholio įstatymo pataisa, pagal kurią šalyje draudžiama bet kokia silpnųjų alkoholinių gėrimų reklama televizijoje ir radijuje nuo 6 iki 23 valandos.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų LTV bei TV3.