Pirma savo istorija su naujienų portalu tv3.lt pasidalino skaitytoja Ramunė (vardas pakeistas). Moteris naujienų portalui tv3.lt teigė, jog iš įmonės „Eimeta“ elektroninės parduotuvės įsigijo viryklę.
„Mes pirkome viryklę, sumokėjome pinigus, o jie kaip ir nieko. Prekių nepristatė, pinigų negrąžino. „Eimeta“ darbuotoja man sakė, kad grąžins pinigus, jei atsisakysiu viryklės, bet viskas tuo ir baigėsi. Jie mus apgavo, tiesiai šviesiai kalbant“, – pasakojo Ramunė.
Pasak skaitytojos, ji patyrė 279 eurų vertės nuostolius – tiek el. parduotuvėje kainavo užsakyta viryklė.
Panašiai buvo apgauti ir kiti su naujienų portalu tv3.lt susisiekę klientai. Užsisakę prekes ir už jas sumokėję klientai jų negavo mėnesius laiko, o pinigų susigrąžinti jiems nepavyko. Savo istorija pasidalino ir daugiavaikės šeimos tėvas. Ši šeima buvo apgauta panašiu būdu, tiesa nuostoliai – kur kas didesni.
„Mūsų šeima taip pat nukentėjo. Užsakymą pateikėme rugsėjo 20 dieną ir pervedėme užsakymo sumą, siekiančią 2270 eurų. Užsakėme pas juos viską, nes pasiūlė geriausią kainą. Visą laiką maitino pažadais, mes naiviai tikėjome. Atrodė protu nesuvokiama, kaip gali tokio lygio machinacijos vykti, žmonės būti paliekami be nieko“, – pasakojo šeimos tėvas.
Jo teigimu, prarasti pinigai ypač neigiamai atsiliepė šeimos gyvenimui, tad jie tikisi teisingumo.
„Esam daugiavaikė, ne ypač pasiturinti šeima. Tai mums yra žiauriai dideli pinigai, o dabar likome ant ledo“, – apgailestavo skaitytojas.
Dalis pirkėjų pastebėjo, jog „Eimeta“ iš pradžių žadėjo grąžinti pinigus, o vėliau pradėjo pirkėjus ignoruoti.
„Įmonės darbuotojai užsakymo pradžioje bendravo atsakingai, paslaugiai, todėl nekilo jokių įtarimų, vėliau situacija keitėsi, nebuvo atsiliepiama į skambučius, neatrašoma į laiškus“, – pastebėjo viena skaitytoja.
„Užsakymą įmonė atšaukė lapkričio 17 d. ir pažadėjo pinigus grąžinti per 3-10 darbo dienas. Pinigų vis dar neatgavome. Normaliai su įmone susisiekti neįmanoma, tik laiškuose kartoja tą patį, kad perduota buhalterijai ir pinigai ryt bus grąžinti“, – patirtimis dalijosi kitas skaitytojas
Institucijos apie įmonę žino
Kai kurie su tv3.lt susisiekę skaitytojai kreipėsi į atsakingas institucijas – Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) ir policiją. Viena iš šių skaitytojų teigė, jog buvo apgauta taip pat kaip ir kiti – spalio 10 d. užsisakiusi prekes, ji jų nesulaukė, o vėliau nesugebėjo susigrąžinti pinigų už nepristatytas prekes. Moteris kreipėsi tiek į VVTAT, tiek į policiją.
Deja, įmonę patraukti atsakomybėn nėra taip paprasta, kadangi dalis užsakymų buvo pristatyti, arba pinigai buvo grąžinti. Moters teigimu, policija pasiūlė kreiptis į teismą, tuo tarpu VVTAT išsiuntė kreipimąsi į įmonę „Eimeta“.
Susisiekus su policija paaiškėjo, jog šiuo metu yra gauti 87 vartotojų skundai, susiję su įmonės „Eimeta“ veikla. Naujienų portalas tv3.lt susisiekė ir su vartotojų teises ginančia Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). VVTAT tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės teigimu, UAB „Eimeta“ yra tarnybai žinoma įmonė.
„Taip, mums ši įmonė yra žinoma. Esame gavę skundų ir šiai dienai jų skaičiuojame apie šimtą“, – teigė VVTAT atstovė.
Pasak D. Malinauskienės, daugelis skundų dar nėra išnagrinėti. Vis dėlto, kai kuriais atvejais buvo prieita prie taikaus susitarimo – tuomet įmonė klientams grąžino pinigus.
„Dauguma sprendimų dar nėra priimti. Keli sprendimai išsisprendė taikiai – tokia yra procedūra.
Kai gauname skundą, pirmiausia vartotojui ir pardavėjui siūlome rasti taikų sprendimą. Dažniausiai tai būna pinigų grąžinimas, už nepristatytą prekę. Vis dėlto, tik labai nedidelė dalis atvejų buvo išspręsti taikiai“, – pabrėžė D. Malinauskienė.
D. Malinauskienės teigimu, įmonei gresia baudos, tinklalapio blokavimas.
„Kadangi skundų yra tikrai daug, atliekame ir kitas procedūrines priemones. Gali būti numatoma bauda, tinklapio blokavimas.
Individualūs skundai nėra nagrinėjami teismo tvarka, bet mūsų nutarimą vykdyti privaloma. Jeigu verslininkas sprendimo nevykdo, įsijungia antstoliai ir yra privaloma vykdyti sprendimą. Tai apima individualią žalą, padarytą vartotojui. Bet jeigu matome, kad tai yra nesąžiningas verslininkas, tada mes galime imtis ir kitų priemonių“, – teigė D. Malinauskienė.
Priimdavo daugiau užsakymų, nei galėjo pristatyti
Apie įmonės problemas sutiko pasidalinti įmonei artimas šaltinis, kuris naujienų tv3.lt sutiko papasakoti anonimiškai. Pasak jo, įmonė prekių nepristato jau ilgą laiką – bent nuo rugpjūčio mėnesio.
„Rugpjūtį situacija buvo bloga, daugelis užsakymų nebuvo pristatomi. Pardavimų vadybininkai buvo skatinami siūlyti daugiau prekių, nors buvo žinoma, jog tų prekių žmonės negaus. Į dieną išveždavo iki 6 užsakymų, tuo tarpu naujų užsakymų priimdavo iki 20“, – pasakojo tv3.lt šaltinis.
Nors šiuo metu fizinė „Eimeta“ parduotuvė uždaryta, tuo metu ji dar veikė, nepaisant to, kad užsakymai nebuvo pristatomi.
„Fizinė parduotuvė tuo metu dar veikė, nors užsakymai buvo nepristatomi. Dar prieš porą mėnesių buvo daug nepatenkintų žmonių – man pasakojo, jog jie pikti atvažiuodavo aiškintis į parduotuvę, rėkdavo“, – teigė tv3.lt šaltinis.
Nors visos įmonės akcijos priklauso Violetai Krasauskienei, tv3.lt šaltinio teigimu, įmonei realiai vadovavo ne ji, o jos dukra Lina Krasauskienė.
„Violeta pradžioje buvo kaip buhalterė, vėliau išėjo į pensiją. Visiškai viską tvarkė Lina – ji pasirašinėjo sutartis, užsakinėjo prekes, darė kitus darbus“, – pabrėžė tv3.lt šaltinis.
Kaip pastebėjo pirkėjai, kilus nepasitenkinimui, „Eimeta“ pradėjo trinti savo socialinių tinklų paskyras – dingo šios įmonės „Instagram“ puslapis, neigiami atsiliepimai įmonės „Google puslapyje“, panaikinta galimybė komentuoti įmonės Facebook puslapyje.
UAB „Eimeta“ atsakymas – sustabdėme visą prekybą
Naujienų portalas tv3.lt susisiekė su atsisakymu pristatyti prekes Įmonė atsakė ne į visus užduotus klausimus, tačiau patvirtino, jog šiuo metu įmonė yra sustabdžiusi prekybą ir visą dėmesį skiria likusių užsakymų įvykdymui
„Tuo pagrindu nedelsiant sustabdėme visą prekybą, jokių naujų pardavimų nevykdome, nėra galimybės užsakytų naujų prekių, kol neišsprendėme situacijos su visais likusiais užsakymais ir pinigų grąžinimu klientams“, – atsakyme rašė įmonės atstovė.
Nors ne vienas į tv3.lt kreipęsis pirkėjas teigė, jog pinigų už nepristatytas prekes įmonė negrąžina, įmonės atsakyme teigiama, jog taikomas ne tik pinigų grąžinimas, bet ir papildoma kompensacija, grąžinant pinigus.
„Su kiekvienu klientu situaciją sprendžiame tik kliento naudai, taikome pinigų grąžinimą, papildomą kompensaciją grąžinant pinigus. Kad ir vėluodami, bet visus įsipareigojimus vykdome ir vykdysime“, – rašė įmonės atstovė.
Įmonė taip pat teigė, jog kol nebus grąžinti klientų pinigai, prekybinės veiklos atnaujinimas nebus svarstomas.
„Įmonė kol kas neplanuoja atnaujinti prekybinės veiklos, kol yra neįvykdyti likę užsakymai, nes šiuo metu prioritetas yra pinigų grąžinimas ir esamų užsakymų pabaigimas“, – teigė įmonės atstovė.
Kaip pastebėjo pirkėjai, kilus nepasitenkinimui, „Eimeta“ pradėjo trinti savo socialinių tinklų paskyras – dingo šios įmonės „Instagram“ puslapis, neigiami atsiliepimai.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!