Įdomių ekspozicijų, gražių daiktų, kurie papuoštų kiekvienus namus, šildymo įrangos, sodo ir daržo priežiūros įrankių, namų apyvokos daiktų, net itin kokybiškų keptuvių, puodų ir peilių bei kosmetikos čia tikrai yra. Tačiau išėjus iš pirmą kartą surengtos statybos ir interjero parodos „Supernamai“ apima keistas jausmas: lyg ir viskas gerai, bet kažko trūksta. Ir tik paskui susivoki – labiausiai trūko tokioms parodoms būdingo gyvo šurmulio. To ypatingo dūzgesio, kai visi šnekasi, tariasi, dalijasi įspūdžiais, o ta daugybė balsų susilieja į vieną...
Ir kažkaip tuštoka... Nors buvo jau penktadienio popietė, lankytojų gausa nesidžiaugė beveik nė vieno stendo šeimininkai.
„Atrodo, kad labiau į vyrus orientuota ši paroda. Lankytojų moterų gerokai mažiau, o mūsų gaminiais labiau jos domisi, – dalijosi mintimis dekoracijas iš smiltainio pristatanti vadybininkė Erika. – Mūsų gaminių arba reikia žmogui, arba nereikia. Tikimės, kad savaitgalį daugiau lankytojų ateis, gal labai nesutrukdys tai, kad bus Verbų sekmadienis“.
Pasak bendrovės „Supernamai“ direktoriaus Dariaus Jokubausko, parodoje dalyvauja beveik 200 įmonių, o pagrindinės temos – būsto renovacija ir energijos taupymas. „Daug dalyvių orientuoja savo veiklą į energinį efektyvumą – pastatų šiltinimą, vėdinimą. Taip pat pristatomi interjero sprendimai. Mes į renovaciją žiūrime plačiai, todėl pristatoma viskas pradedant statybos sprendimais, įrengimu, interjeru ir baigiant aplinkos tvarkymu“, – sakė D. Jokubauskas. Visa tai, pasakojo jis, pristatoma arenoje ir dviejose lauko aikštelėse.
„Salėje yra įvairios statybinės medžiagos, šildymo sprendimai, vienoje lauko aikštelėje mediniai namai, kitoje interjero, namų puošybos detalės, krosnelės, net pamatai ir įvairi įranga. O vestibiulis skirtas namų ūkiui, pavyzdžiui, įvairiai buitinei technikai. Parodos koncepcija tokia ir yra – taupus ir energiškai efektyvus būstas panaudojant modernias technologijas“, – pasakoja jis.
Tačiau gal tas itin platus požiūris šiek tiek supainiojo parodos dalyvius? Kita vertus, kai kurie parodos dalyviai kaip tik sakė, kad ji galėtų būti universalesnė.
„Mes čia jaučiamės ne savo rogėse. Organizatoriai atsiunčia planą, matome, kas turi dalyvauti ir sprendžiame. Tikėjomės ir daugiau žmonių, ir daugiau įmonių, ir platesnio asortimento. Bet rizikos visada yra, žinojome, kad rizikuojame, todėl per daug ir nesiskundžiame, nors įrengti stendą kainuoja ne vieną šimtą litų“, – prasitarė kokybiškais virtuvės įrankiais ir indais prekiaujančios įmonės atstovai.
„Ši vieta neįprasta. Anksčiau jokių parodų čia nebūdavo. O pati paroda –jeigu spręstume iš pavadinimo, ji siauro profilio, namų įrengimas. Todėl moterims joje ypatingai nėra ką veikti, o mūsų produkcija skirta virtuvei. Būtų smagu, jei dalyvautų daugiau tokių įmonių kaip mūsų, paroda būtų universalesnė. Vyrai eitų į vieną salę, moterys į kitą“, – tęsė įmonės vadovas Darius Juknevičius.
„Lankytojų mažoka. Visi kaimynai tą patį sako. Reklamos taip pat labai mažai buvo. Bet ir dalyviui tenka sumokėti mažiau negu Litexpo“. O rezultatus skaičiuosime parodai pasibaigus – kaip viščiukus rudenį. Žiūrėsime“, – pridūrė jo kolegė.
„Tai, kad paroda nemokama, turėtų paskatinti ateiti į ją daugiau lankytojų. Bet tie lankytojai nelabai pasiturintys, jeigu keliolikos litų bilietui neturi. Kas iš to, kad jie ateis, jei neturi už ką pirkti“, – įsiterpė gretimo stendo šeimininkai.
„Kaip sekasi? Žmonių nėra. Ne vienoje parodoje dalyvavome, darbo dienomis dažnai tuščiau būna, bet čia visai lankytojų nėra. Gal dėl to, kad pirmą kartą vyksta, gal per mažai reklamavo. Aš pati niekur nemačiau šitos parodos reklamos, tik kai viršininkė pasakė, kad dalyvausime, sužinojau“, – pasakojo ajurvedinę kosmetiką iš Indijos pristatanti vadybininkė konsultantė Justina.
„Ir vieta čia labai netinkama – vestibiulyje įrengtų ekspozicijų daugelis gal net nepastebi. Ten, toliau yra informacija, bet vis tiek nemato žmonės. „Siemens“ arenos išplanavimas toks, kad netinka tokioms parodoms. Tiems, kurie arenoje, gerai, bet čia... Gal mus dėl to į tokią vietą pastatė, kad mes kosmetika prekiaujame, bet mums kitose parodose geriau buvo“, – įspūdžiais dalijosi jos vadovė. Ji pridūrė, kad ieškoti dovanų Velykoms lankytojai dar neateis, per anksti.
Nors nemažai parodos dalyvių žurnalistams guodėsi, kad ne visos arenos erdvės tinka ekspozicijoms įrengti, į klausimą, dėl kokių priežasčių parodai pasirinkta netradicinė vieta, D. Jokubauskas atsakė: „Kadangi tai alternatyvi „Restai“ paroda, mums reikėjo kitos strateginės vietos. Vilniuje tam nėra geresnės vietos“.
D. Jokubauskas aiškina, kad naujoji paroda orientuojasi į galutinį vartotoją – žmogų, kuris įsirengia būstą ar ketina jį statydintis. „Ne verslas verslui, bet verslas vartotojui“, – sako jis.
Gal taip kada nors ir nutiks, juk liko dar dvi parodos dienos, tačiau penktadienio popietę, kai visas miestas jau pajudėjęs, nusprendusių pradėti savaitgalį šioje parodoje buvo nedaug. O viena lankytoja, paprašyta pasidalinti įspūdžiais, kalbėjo: „Aš daug parodų aplankau, nes man viskas įdomu. Ir laiką praleidžiu. O šita dar ir nemokama – aš pensininkė, man tai labai svarbu. Apžiūrėjom ir namelius lauke. Įdomu, bet pirkti tai neketinu nieko“.
Tiesa, buvo ir kitokių. „Dalyvauju ne pirmoje parodoje. Šita iš visų turbūt mažiausia – visi laukia „Restos“. Sekmadienį lankytojų nesitikime, nors rytoj turėtų būti. Bet man dalyvio mokestis jau atsipirko", – teigė stende greta modernių oro kondicionierių, šilumos ir vėdinimo įrangos nuobodžiaujantis Mindaugas.
„Tačiau informacijos lankytojams apie parodą tikrai galėjo būti daugiau“, – tarstelėjo jis.
„Jeigu ši paroda bus ne vienkartinis projektas, pavyzdžiui dėl to, kad kažkam reikia išleisti kažkokius Europos Sąjungos pinigus, o tęstinė, gal po kelių metų ir taps populiari. Bet tikrai ne šiemet“, – savo nusivylimo neslėpė Darius.