Vienas gairių iniciatorius, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša sako, jog tokia nuostata – siekiamybė, o ne imperatyvas.
Gairėse, kurioms Vyriausybė iki gruodžio turėtų parengti įgyvendinimo planą, įrašyta, kad „mokytojai pradeda dirbti savarankiškai tik įgiję magistro kvalifikacinį laipsnį“.
Dabar Lietuvoje mokytojai turi būti įgiję aukštąjį išsilavinimą, bet magistro laipsnis nebūtinas. Reikiamą išsilavinimą ir kvalifikaciją dabar pedagogai gali įgyti universitetuose ar kolegijose.
Įvertinant dabartinę vidurinio švietimo padėtį gairėse konstatuojama, kad mokytojų kolektyvai neatsinaujina: šalies mokyklose dirba daug vyresnių nei 50 metų pedagogų, o jaunesni nei 30 metų mokytojai bendrojo ugdymo mokyklose pernai tesudarė 3–5 procentus.
Pasak dokumento tam, kad geriausi abiturientai rinktųsi pedagogo profesiją, turi keistis pedagogo profesijos statusas visuomenėje. Anot gairių, tam būtinas kokybiškas pedagogų rengimas, patrauklios darbo sąlygos, profesinio tobulėjimo galimybės bei adekvatus atlyginimas.