Labiausiai neišnaudotos bilietų kasų salės, mat gyvai bilietų geležinkeliečiai nebeparduota – tik internetu arba aparatuose.
Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže.
Istorinių ir žymių Lietuvos asmenybių Marijampolės geležinkelio stotyje – ne viena, o Suvalkijos sostinė švenčia stoties jubiliejų.
Lygiai šimtą metų stoties pastatas stovi kone miesto centre. Jį kadaise suprojektavo kaunietis Edmundas Frykas. Marijampoliečiai iki šiol jam dėkingi už šį architektūros šedevrą, kuris puošia miestą bei traukia turistus.
„Pats gražiausias iš tikrųjų. Frykas pastatė keturias geležinkelio stotis, bet mūsų yra gražiausia. Ne veltui patys geležinkeliečiai praminė geležinkelių perlu“, – kalbėjo renginio organizatorė Vida Mickuvienė.
Vis tik marijampoliečiai sako retai dabar važiuojantys traukiniu, dažniau keliauja automobiliais.
Nuomoja patalpas vestuvėms ir vakarėliams
Traukinių stotys Lietuvoje tuštėja. Marijampolės stoties patalpoje dar prieš metus veikė bilietų kasos, tad ir judėjimas buvo. Dabar kasos uždarytos – bilietus reikia pirkti bilietomatuose arba internetu.
Tad keliautojai neturėtų nustebti, jei išlipę iš traukinio papuls į vakarėlį ar net vestuves. Lietuvos geležinkeliai nuomoja patalpas verslui, kurie gali užsiimti įvairia veikla. Šioje salėje bendrovė siūlė verslininkams įkurti kavinę, tačiau norinčių neatsirado – nėra tinkamos infrastruktūros.
Užtat stoties antras aukštas – išnuomotas. Seniau ten gyveno ir stoties viršininkas, tačiau nemažai metų patalpos buvo tuščios bei apleistos. Verslininkai kambarius suremontavo ir dabar Marijampolės geležinkelio stotyje galima švęsti įvairias šventes.
„Dvi skirtingos erdvės – viena graži, senoviška, alsuojanti istorija, o kita paprastesnė, labiau modifikuojama, kur gali vykti menininkų užsiėmimai, diskusijos, nedideli susitikimai, susirinkimai, mokymai“, – pasakojo „Kitokia stotis“ projektų vadovė Ramona Šilerytė-Cvirkienė.
Anot projektų vadovės, patalpas jie nuomojasi ir Varėnos rajone, Valkininkų traukinių stotyje. Lietuvos geležinkelių atstovė sako, kad kone visose šalies traukinių stotyse yra laisvų, nenaudojamų patalpų ir pačios bendruomenės ar verslas nusprendžia kokią veiklą vykdyti.
Jau išsinuomoję patalpas teigia, kad traukinių stotyse tvyro ypatingesnė atmosfera nei, tarkim, miesto kavinėje.
„Iš visų, kurie buvo čia susirinkę, dalyvavę – ar ekskursijos metu, ar renginio metu – visi pasako tą patį, kad traukiniai turi kažkokią magiją. Vien tas traukinių bėgių bildėjimas už lango turi kažkokią savitą emociją“, – teigė R. Šilerytė-Cvirkienė.
Lietuvos geležinkeliai turi 70 traukinių stočių ir keturis vadinamuosius geležinkelio rūmus didžiuosiuose Lietuvos miestuose.
Straipsnis parengtas pagal TV3 žinių reportažą.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:

































































































































































































































