O siūlymą naikinti nereikalingus matuoklius teikiantis liberalas Andrius Bagdonas aiškina, kad matuokliai keliuose įrengti bet kur, nepagrįstai, o jų priežiūra kasmet valstybei kainuoja po kelis šimtus tūkstančių eurų.
Daugiau apie tai – TV3 Žinių reportaže.
Prieš pora metų „Via Lietuva“ šalyje pristatė greičio matuoklių net ir tose vietose, kuriose išvis nebūna avarijų. Ir dabar valdžia ginčijasi, ką gi daryti: palikti juos, ar naikinti.
„Nuėmimas vėl kainuoja. Po to ateis kita valdžia ir vėl statys. Ir vėl mes mokėsim. Taip, kad viskas iš mūsų kišenių“, – dėl matuoklių nuėmimo naudos abejojo TV3 žinių kalbintas vyriškis.
„Žmonės sąmoningėja jau. Nu yra atkarpų, tai gerai, pastatykim du, ilgesne atkarpa... Kam jų tiek daug tada?“, – apie tai, kad šalyje matuoklių gerokai per daug, svarstė kitas vyriškis.
Seimas užsimojo riboti greičio matavimo prietaisų įrengimą keliuose
Šiais pakeitimais siekiama, kad viename kelyje galėtų būti iki trijų ne daugiau kaip 10 km ilgio vidutinio greičio matavimo ruožų.
Taip pat, viename kelyje vidutinio greičio matavimo ruožų galės būti ne daugiau kaip trys, o ir momentinių, ir vidutinio greičio matavimo vietų iš viso ne daugiau kaip penkios.
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas, socdemas Julius Sabatauskas griežtai nepritaria tokiems siūlymams. Jam antrina ir kiti komiteto nariai.
„Tikrai ne įstatymu reikia reguliuoti, kiek greičio matuoklių turi būti keliuose“, – svarstė socialdemokratas J. Sabatauskas.
„Šitas Seimo narių iniciatyvas traktuoju kaip bandymą sugrąžinti karą keliuose“, – siūlymu piktinosi konservatorė Agnė Bilotaitė.
Policija mato daugiau naudos
Policija beda pirštu į statistiką ir pabrėžia, kad greičio matuokliai keičia vairuotojų įpročius ir padeda išvengti žūčių keliuose.
„2023 metais buvo užfiksuota daugiau negu 600 tūkstančių greičio pažeidimo atvejų. O jau 2024-aisiais daugiau negu 300 tūkstančių. Beveik per pusę sumažėjo tokių pažeidimų“, – teigė policijos atstovas Vytautas Grašys.
Įstatymo pataisos, kurios bendrovei „Via Lietuva“ nustatytų griežtesnius greičio matuoklių įrengimo kriterijus, bendraautorius Andrius Bagdonas atkreipia dėmesį, kad kasmet tokie, pasak jo, nereikalingi matuokliai valstybei kainuoja pinigus.
„Mes pamatėme, kad, na, vis dėlto buvo noras tiesiog bet kur juos įrenginėti ir kaip sakiau, valstybei tai kiekvienais metais kainuodavo kelis šimtus tūkstančių eurų“, – savo poziciją argumentavo liberalas A. Bagdonas.
Kitas liberalas Eugenijus Gentvilas sako, kad pinigai taškomi, o į kitas saugumo priemones keliuose neatsižvelgiama.
„Investuojama į baudžiamąsias priemones. Tai štai dėl ko aš balsuoju už tą įstatymo projektą. Kad pinigai turi būti skiriami visoms eismo saugumą didinančioms priemonėms“, – pastebi E. Gentvilas.
Susisiekimo ministras dar metų pradžioje TV3 žinioms komentavo, kad reikės peržvelgti ir iš naujo įvertinti, ar greičio matuokliai tose vietose, kuriose dabar stovi, yra reikalingi.
„Atsižvelgiant į visuomenės nuomonę, ganėtinai neigiamą nuomonę, bet kitas dalykas, kad ir Valstybės kontrolė pasisakė ir pasakė, kad na, kai kurių kelių dešimčių greičio matuoklių pastatymo argumentacijos išvis nėra“, – sakė E. Sabutis.
Paluckas pasitiki ministro nuomone
O štai premjeras Gintautas Paluckas ministrui antrina, sako, kad matuoklių yra per daug.
„Jeigu ministras, įsigilinęs, susisiekimo ministras sako, kad tų matuoklių yra daugoka, ir ne ten, kur jų reikia, tai, matyt, mes turėtume ministru pasitikėt“, – teigė G. Paluckas.
Visgi Vyriausybės vadovas sako, kad sprendimui priimti reikalinga diskusija.
Valstybės kontrolės atliktoje 2021–2023 metų „Via Lietuvos“ veiklos ataskaitoje skelbiama, kad 29-iuose iš 100-o valstybinės reikšmės kelių ruožuose įrengti vidutinio greičio matuokliai, nepakankamai pagrindžiant jų įrengimo tikslingumą. Šių greičio matuoklių įrengimo vertė – 900 tūkst. eurų.
Ar priimti įstatymo pataisą dėl griežtesnės kontrolės įrenginėjant greičio matuoklius, Seimas spręs ketvirtadienį.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:



































































































































































































































































