Įsibėgėjus pirmą kartą vykstančiai vienuoliktokų tarpinių patikrinimų sesijai, trečiadienį moksleiviai pasitikrins matematikos B lygio žinias.
„Sprendžiau matematikos B lygio tarpinio patikrinimo uždavinius. Kiek jie atitinka ugdymo programą, turės vertinti ekspertai, bet mano lūkestis šio tarpinio patikrinimo užduočiai buvo kitoks. Labai gerai suprantu žmones, šiuo metu rašančius komentarus ir laiškus ministerijai. Jūsų kvietimas objektyvumui bus atlieptas“, – teigia G. Jakštas savo „Facebook“ paskyroje.
Jis pridūrė, kad tarpiniai atsiskaitymai yra skirti tam, kad būtų įvertintos mokinių žinios ir gebėjimai jas taikyti nestandartinėse užduotyse.
„Tarpiniai patikrinimai taip pat turėtų atlikti ir treniruotės kitiems svarbiems patikrinimams funkciją, nes žmogui geriau sekasi daryti tuos dalykus, kuriuos jis daro ne vieną, o kelis kartus. Tarpiniai patikrinimai netgi turi saugiklius, kurie padeda nesusigadinti rezultatų, kurių prireiks stojant į aukštąsias mokyklas.
Jei fizikos užduotis atliepė šiuos tikslus nors ir su tam tikrais niuansais, kurie bus ištaisyti, tai matematikos B lygio tarpiniai patikrinimai kelia gerokai daugiau klausimų. Klausimai kyla ne tik dėl užduoties atitikimo programai, bet ir dėl uždavinių sudėtingumo lygio ir apskritai jų tikslingumo praktiniame gyvenime, ko ir reikia B lygį pasirinkusiems mokiniams“, – rašė G. Jakštas.
Jis teigė, kad bus suburti nepriklausomi ekspertai, kurie pateiks savo išvadas apie tarpinio atsiskaitymo užduotis.
„Komisijos terminą šių tarpinių patikrinimų metu girdėsite ne kartą. Manau, tai yra normalu, suprantant, kad sistema diegiama pirmą kartą, tad aiškėjant naujoms aplinkybėms reikia pasitelkti papildomus ekspertinius resursus objektyvumui užtikrinti. Jei reiks, komisijas kviesim ir matematikos A lygio bei kitų mokomųjų dalykų tarpiniams patikrinimams vertinti bei pasiūlymams teikti. Tarptautinėje švietimo praktikoje tai nėra nauja patirtis.
Komisijų laukia nelengvas darbas, turinio apimtis nemaža, pavyzdžiui, fizikos patikrinimo rezultatus nagrinėjanti komisija paprašė papildomo laiko jai suformuluotiems darbams atlikti. Laiko bus skirta tiek, kiek reikės, nes esminis tikslas nesikeičia – kad nenukentėtų mokiniai ir būtų užtikrintas objektyvus vertinimas“, – tvirtino ministras.
D. Dzindzalieta: užduočių autoriai nesilaikė programos
Vilniaus universiteto (VU) docentas, matematikas dr. Dainius Dzindzalieta teigė, kad užduočių autoriai nesilaikė programos. Be to, jis išskyrė ir kelis kitus pastebėjimus.
„Susipažinkite. Tai 11 klasės B lygio užduotys.
Užduotys vaikams, kurie net nesvajoja studijuoti tiksliuosius mokslus. Užduotys, kurių neįveiktų daug A lygiu besimokančių mokinių...
Keli pastebėjimai:
1. Autoriai nesilaikė programos. Lygtys, nelygybės neturėjo būti šiame tarpiniame patikrinime (TP).
2. Kai kurios užduotys yra sunkesnės, nei praėjusių kelių metų valstybinių brandos egzaminų (VBE) užduotys skirtos A lygiu besimokiusiems mokiniams.
3. Pagal programą, mokiniai turėjo tik susipažinti su grafikų transformacijomis, kai jas atlieka mokytojas kompiuteriu. Tarpinio TP užduotyse mokiniai turėjo taikyti visas minėtas funkcijų grafikų transformacijas.
4. 2020 metais 22 VBE užduotis buvo labai panašaus lygio, kaip 13 užduotis šiame TP. 2020 metais ši užduotis buvo skirta A lygio mokiniams ir ją įvertino 3 taškais, o dabar skiriami tik 2 taškai B lygio patikrinime.
5. Šią užduotį galima duoti A lygio mokiniams ir rezultatai nebūtų stebuklingi, maksimumų nebūtų daug.
Rytoj laukia A lygio tarpinis patikrinimas. Jei dar vaikai nesijaudino, tai po tokio B lygio tarpinio patikrinimo, aš pradėčiau ir pats jaudintis...“, – „Facebook“ rašė D. Dzindzalieta.
Biologijos korepetitorius Paulius Sungaila „Facebook“ teigė, kad mokiniai dalijasi, jog jų savijauta po matematikos patikrinimo skiriasi, „nuo laimingų, žiūrinčių į vieną tašką, iki patyrusių sukrėtimą“.
„Pavyzdžiui, vienoje gimnazijoje vyraujantis surinktų taškų skaičius 7-8, daugiausia - 12 (iš 20). Kitoje gimnazijoje surinktų taškų skaičius pasiskirsto nuo 2 iki 15 (vyrauja 7-8).
Pagrindiniai įspūdžiai - tai ne B lygio klausimai, to nesimokėme, to neturėjo būti šiame patikrinime.
Matematikos mokytojai taip pat pastebi, jog dalis šio tarpinio patikrinimo klausimų yra tinkami VBE, yra neproporcingi taškų skaičiumi. Pvz. 13 klausimas VBE galėtų būti vertinamas ir 4 taškais. (šiame tarpiniame - 2).
Akivaizdu, kad pildosi ankščiau išsakytos mano prognozės: "Didelis iššūkis lauks ir tarpinių patikrinimų užduočių rengėjų: ko paklausti, kai programa yra abstrakti? Kaip nepaklausti per daug, nes to nemokė? Kaip žinoti, ko ir kiek mokoma mokykloje, jei kurdamas užduotis net negalėjai dirbti su atnaujintomis programomis? Kitaip tariant, buvo spėliojama, ko paklausti, nes niekas nėra dirbęs su šiomis atnaujintomis programomis“, – rašė P. Sungaila.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!