Šiais metais Baltarusija planavo iki 60 proc. padidinti kalio trąšų gabenimą per Klaipėdą. Iš viso Klaipėdos uoste numatyta krauti 2,6 mln. tonų kalio trąšų.
Tai reiškia, kad iš Ventspilio uosto į Klaipėdą bus permesta apie 800 tūkst. tonų trąšų. Tai neoficialiai patvirtino Baltarusijos gamybinio susivienijimo "Belaruskalij" atstovai, ketvirtadienį rašo dienraštis "Klaipėda".
Ketinimus krauti kalio trąšas per jiems artimiausią Klaipėdos uostą baltarusiai aiškina paprastai. Gabenti toną trąšų per Klaipėdą kainuoja 16,9 JAV dolerio, kai per Ventspilio uostą kaina sudaro 22,67 dolerio už toną.
Latvijos žiniasklaida dėl krovinių netekčių Ventspilyje kaltina šio uosto krovėjus ir Latvijos geležinkelius. Jie niekaip nesusitaria, kokius tarifus - geležinkelio ar uosto - reikėtų koreguoti, kad mažėtų krovinių gabenimo kaštai.
Klaipėdos uostas turi galimybių smarkiai padidinti ir kitų, o ypač į Baltarusiją gabenamos naftos, krovinių srautus. Gilėjant konfliktui dėl energetinių išteklių tarp Rusijos ir Baltarusijos, nafta į Baltarusiją galėtų būti gabenama per Klaipėdos uostą.