Klaipėdoje kai kuriuose miesto maršrutuose keleivius žadama vežti mažesnėmis transporto priemonėmis, nes autobusai neretai važiuoja beveik tušti.
Klaipėdiečiai, ko gero, jau pamiršo tuos laikus, kada norint įlipti į autobusą, reikėdavo gerokai pasidarbuoti alkūnėmis. Dabar dažniau uostamiesčio gatvėse galima išvysti riedančius pustuščius autobusus.
Vienos Klaipėdos kolegijos studentų atlikti tyrimai rodo, kad didžiausi keleivių srautai, maždaug du trečdaliai, yra miesto centre. Mažiausiai apkrauti maršrutai – miesto pakraščiuose ir jungiantys miestą su rajonu.
„Be abejonės, tokie maršrutai yra nuostolingi, bet mūsų įstaigos tikslas yra ne tik uždirbti pelno, bet kad būtų užtikrintas Klaipėdos mieste susisiekimas ir kad žmonės bent jau galėtų į darbą, ir į mokslus nuvažiuoti naudodamiesi Klaipėdos miesto viešuoju transportu“, – sako VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.
Kaip spręsti šią problemą, specialistai sako dar svarstantys, tačiau prieš pusantrų metų nepavyko maršrutinių autobusų vairuotojų prikalbinti dalyvauti projekte – mažesniais autobusais aptarnauti kai kuriuos maršrutus.
Derybos su didžiųjų autobusų savininkais – savivaldybės įmone ir privačiais vežėjais – atrodo, gali duoti teigiamų rezultatų.
„Galbūt jie sutiktų įsigyti mažesnės talpos transporto priemones, kurių eksploatacija tiek mums, tiek jiems būtų pigesnė. Ir iš to išloštų tiek keleiviai, kurie moka už paslaugas, tiek patys vežėjai. Nes jiems reikėtų mažiau mokėt už transporto priemonę, už kurą ir taip pat eksploatacinės išlaidos tokių transporto priemonių yra taip pat pigesnės“, – tvirtina G. Neniškis.
Mažą, dvidešimt keturių vietų, autobusą nutarta išbandyti jau šį savaitgalį vienu iš maršrutų. Tačiau ar jų uostamiestyje atsiras daugiau, priklausys nuo keleivių – kaip jie priims šią naujovę.
Marija GABRIENĖ